Digital marketing to odłam marketingu skupiający się na wykorzystaniu mediów cyfrowych jako kanału dotarcia do grup docelowych. Dzieli się on na wiele mniejszych działów zajmujących się poszczególnymi kanałami komunikacji takich jak content marketing, social media marketing czy email marketing. W takim natłoku różnych mediów i dziedzin marketingu ciężko połapać się osobie nie zajmującej się zawodowo tymi sprawami. Stąd, jeśli ktoś postanowi zająć się marketingiem swojej firmy na własną rękę, nie trudno jest o błędy.

digital-marketing-chart-bloomboard

Sprawdźmy zatem jakie kwestie stanowią największy problem dla osób próbujących sił w digital marketingu. Poniższy wykres zawiera odpowiedzi na pytanie o to, z którymi problemami respondenci spotykają się najczęściej w trakcie swojej codziennej pracy. [naciśnij na zdjęcie by wyraźniej widzieć podpisy]

Marketer-Problems-bloomboard

W naszych artykułach systematycznie staramy się pomóc w zrozumieniu mechanizmów rządzących światem marketingu i przybliżyć techniki prowadzenia działań tak by odnosiły jak najlepszy skutek. Nie jesteśmy w stanie w jednym tekście rozwiązać wszystkich problemów wymienionych powyżej. Ale postanowiliśmy pomóc rozwiązać najczęstsze, proste i popełniane przez większość początkujących błędy. Efektem tego postanowienia jest poniższa lista. Wymieniliśmy najczęściej popełniane błędy i postaraliśmy się do każdego z nich dodać drobną wskazówkę, jak go uniknąć lub naprawić. Mamy nadzieję, że przyda się wszystkich działającym w digital marketingu!

Polub nas na Facebooku! Znajdziesz tam informacje o najnowszych wpisach na naszym blogu, garść statystyk i faktów dotyczących marketingu i e-commerce, inspirujące cytaty i aktualne informacje.

 

app-marketing-mistakes-bloomboard

Kategorie:

 

Content marketing

 

1. Omijanie fazy planowania

Jednym z najczęstszych błędów jest zaniedbanie fazy planowania. Brak przemyślanej strategi w zakresie tego do kogo, gdzie i w jaki sposób ma trafić treść może przynieść fatalne rezultaty jeśli chodzi o zasięg publikacji.

Wskazówka:

Planuj wszystkie ruchy. Dobry research i rozplanowanie działań to połowa sukcesu. Możesz posłużyć się gotowymi wzorami i checklistami, by ułatwić sobie pracę.

strategy-of-content-marketing-bloomboard

2. Brak odwagi do wyjścia poza niszę

Wielu zajmujących się content marketingiem przyswoiło sobie zasadę, że treści powinny nawiązywać do tematyki związanej z danym biznesem. Tworząc content dla sklepu wędkarskiego skupiają się tylko na artykułach i filmach związanych z połowem ryb.

Wskazówka:

Nie ograniczaj się tylko do danej niszy. Oczywiście nie twórz też treści zupełnie niezwiązanych z biznesem, dla którego tworzysz. Postaraj się rozszerzyć wachlarz treści nawiązując w luźny sposób do dominującej tematyki. Wiele najbardziej udanych viralowych treści było prawie niezwiązanych z marką czy produktem.

3. Brak systematyczności publikowania

Niesystematyczne publikowania, robienie dużych przerw pomiędzy jednym, a drugim materiałem powoduje spadek zainteresowania ze strony odbiorców.

Wskazówka:

No cóż, prosta – publikuj systematycznie! Możesz skorzystać z narzędzi do planowania publikacji, które automatycznie będą publikować treści za ciebie.

4. Tworzenie contentu za każdym razem od zera

Tworzenie contentu od zera, za każdym razem, jest bardzo pracochłonne. Nie jest to też najbardziej efektywna forma jeśli chodzi o content marketing.

Wskazówka:

Korzystaj z wcześniej wytworzonych treści. Jeśli nawiązujesz do wcześniej poruszanej tematyki, zacytuj sam siebie, skorzystaj z fragmentów wcześniejszych artykułów, podlinkuj materiały, w których omawiałeś daną kwestię. W ten sposób ułatwisz sobie pracę jednocześnie ponownie „ożywiając” wcześniejsze publikacje.

5. Ilość przed jakością

Jeden z największych i najczęściej popełnianych błędów. Przekładanie ilości treści nad jej jakość nie wpływa korzystnie na kampanie content marketingową. Ponadto wpływa negatywnie na wiele innych rzeczy takich jak: pozycja w wyszukiwarce czy wizerunek.

Wskazówka:

Dbaj o jakość publikowanych materiałów. Ludzie zawsze docenią wysoką jakość, dużo częściej niż dużą ilość treści. Polecamy zapoznać się z artykułami Hubspota i The Sales Lion dotyczącymi tego problemu.

6. Content niezwiązany z grupą docelową

Publikowanie contentu kompletnie niezwiązanego z grupą docelową to domena wielu kombinatorów nastawionych na szybkie budowanie zainteresowania. W końcu śmieszne kotki bawią każdego i dają dużo lajków. Niestety nie ma to żadnego przełożenia na zysk dla firmy i obniża wiarygodność całej kampanii contentowej.

Wskazówka:

Nie publikuj rzeczy tylko dla tego, że wydaje ci się iż zyskają rozgłos. W taki sposób możesz sobie tylko zaszkodzić.

7. Brak Call to Action

Brak CTA znacząco obniży efektywność twojej kampanii content marketingowych. Powinieneś stosować CTA zarówno jeśli chodzi o promocję contentu jak i w samej treści.

Wskazówka:

Nie bój się stosować CTA! Wszystkiego na ten temat dowiesz się z naszego artykułu.

8. Nieefektywne tytuły

Każdy zdaje sobie sprawę, że tytuł powinien przyciągać uwagę i zachęcać do sprawdzenia treści. Nie każdy jednak potrafi skonstruować odpowiedni tytuł.

Wskazówka:

O tym jak tworzyć przyciągające tytuły, które zmuszają do kliknięcia linku pisze Hubspot i Content Marketing Institue. Poza tym istnieją narzędzia ułatwiające stworzenie odpowiedniego tytułu. Znajdziesz je na naszej liście darmowych narzędzi! 

bloomboard-tytuł-headline

9. Tworzenie contentu promocyjnego zamiast informacyjnego

Tworzenie contentu promocyjnego, na zasadzie reklamy, to kolejny z dużych błędów często popełnianych przez mniej doświadczonych. Tego typu content może być co najwyżej dodatkiem, małą częścią wszystkich działań związanych z publikacją treści.

Wskazówka:

Dbaj o to by twój content był wartościowy dla odbiorcy. Content nie może być tylko reklamą, bo wtedy staje się kontrskuteczny. Nie zapominaj, że cele content marketingu są dużo szersze niż tylko reklama marki/produktu.

content-marketing-goals-bloomboard

10. Oczekiwanie natychmiastowego sukcesu

Wielu początkujących marketerów oczekuje natychmiastowego sukcesu, wypuszczą materiał i następnego dnia są zawiedzeni, że nie podbił on świata. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najlepszy content potrzebuje czasu na zyskanie popularności.

Wskazówka:

Nie zapominaj o tym, że content marketing to proces, który wymaga czasu. Będąc niecierpliwym i oczekując sukcesu natychmiast możesz szybko popaść w frustrację i stracić zapał do pracy.

11. Skupianie się na jednym kanale publikacji

Bardzo duża ludzi niedoświadczonych w content marketingu uznaje, że jeden kanał promocji treści to wystarczająco dużo. Ciężko o większe rozminięcie się z prawdą. Mnogość kanałów promocji to podstawa sukcesu.

Wskazówka:

Korzystaj z różnych kanałów promocji. Nie ograniczaj się tylko do bloga, promuj content w social media, poprzez email, a nawet przez płatne reklamy. Zalety każdego z kanałów prezentuje poniższa grafika.

content-promocja-kanały-bloomboard

12. Brak treści wizualnych i odpowiedniego formatowania tekstu

Pisaliśmy już o tym wiele razy na naszym blogu – obraz znaczy więcej niż tysiąc słów, to najbardziej przyciągający i zapamiętywany element. Także odpowiednie formatowanie tekstu, tak by można go przeczytać i wszystko było wyraźne i odpowiednio zaznaczone jest bardzo ważne.

Wskazówka:

Jeśli nie masz pomysłu na treści wizualne skorzystaj z listy banków zdjęć wymienionej w naszym artykule. 

13. Niedziałające linki

Zamieszczanie niedziałających linków to częsty błąd, którego szczególnie należy unikać. Nie tylko źle wpływa na odbiór treści, lecz także psuje naszą pozycję w wyszukiwarkach.

Wskazówka:

By mieć stuprocentową pewność, że wszystkie zamieszczone linki są działające skorzystaj z odpowiednich narzędzi do testowania. Tu kolejny raz z pomocą przychodzi niezastąpiona lista Bloomboardu 😉

14. Nieużywanie social media

Wielu sądzi, że w używaniu social media do promocji contentu jest coś złego. Że skoro wrzucamy post na bloga to nie ma sensu go powielać w SM. Błąd!

Wskazówka:

Aby nie zapominać o publikacji najnowszych treści w social media możesz skorzystać z programów i aplikacji, które połączą twojego bloga z profilami i automatycznie opublikują post informujący o nowym wpisie.

15. Tworzenie treści niezrozumiałych dla odbiorcy

Mówienie branżowym żargonem, skrótami, stosowanie angielskich wyrazów i fraz nie jest zrozumiałe dla większości odbiorców. Należy wystrzegać się treści, których nikt nie zrozumie, ponieważ mogą one zniechęcić użytkowników do odwiedzania strony.

Wskazówka:

Powtórzę zasłyszaną poradę: „Pisz tak jakbyś tłumaczył coś swojej babci.”

16. Produkowanie tylko treści „onsite”

Produkowanie treści tylko i wyłącznie na stronę internetową to chyba najczęstszy błąd początkujących content marketerów. Kompletnie zapominają, że przygotowanie choćby drobnych materiałów np. na portale społecznościowe przynosi ogromne korzyści.

Wskazówka:

Nie zapominaj, że nie warto publikować na stronie internetowej i jedynie przekazywać tą samą treść dalej poprzez pozostałe kanały. Dodaj zdjęcie na social media, wyślij dodatkowe materiału mailem, stwórz prezentacje multimedialną. Dzięki temu znacznie urozmaicisz swoją kampanie.

17. Niewyciąganie wniosków z danych

Stosowanie narzędzi do analizy danych to podstawa podstaw. Bez tego ani rusz. Jednak znajdują się osoby, które bagatelizują rolę danych i nie korzystają z nich lub korzystają nieumiejętnie. Dane wskazują, że publikowanie w social media nie przynosi skutku, a ty nadal całą energię poświęcasz właśnie na to? Czas wyciągnąć wnioski z analizy!

Wskazówka:

Koniecznie analizuj dane dotyczące twojej kampanii. Dzięki temu zoptymalizujesz swoje działania i zobaczysz, które kanały promocji są najskuteczniejsze, jakie treści wzbudzają zainteresowanie użytkowników. Pamiętasz listę narzędzi? 🙂

Email marketing

 

1. Wysyłanie bez testowania

Błędem jest wysyłanie maila bez wcześniejszego przetestowania czy wszystko działa tak jakbyśmy sobie tego życzyli. Podczas tworzenia, zwłaszcza automatycznego tworzenia, wiadomości może pojawić się wiele błędów np. związanych z personalizacją czy dodawaniem prawidłowych linków. Źle skonstruowana wiadomość może zostać zakwalifikowana jako spam.

Wskazówka:

Testuj! Istnieją, różne programy, tzw. Spamtesty, które pozwolą ci zbadać wiadomość. Nie muszę mówić gdzie je znajdziesz 🙂 Poza tym testuj także wygląd wiadomości pod kątem mobile, statystki wskazują, że coraz częściej otwieramy wiadomości na telefonach komórkowych.

mobile-optimised-email-template-stats-bloomboard

2. Email, który nie oferuje żadnej wartości dla klienta

Pamiętaj, że wysyłanie wiadomości, która nie niesie żadnej wartości dla klienta, a jest np. tylko reklamą nie jest dobrym pomysłem. To prosta droga do tego by odbiorca umieścił cię na liście wiadomości trafiających do folderu „spam”.

Wskazówka:

Zawsze wysyłaj wiadomości, które przekazują coś wartościowego dla klienta. Niech będzie to informacja o ciekawych artykułach, przypomnienie o nadchodzących wydarzeniach, a gdy chcesz zareklamować produkt to załącz kupon rabatowy lub inne dodatkowe profity.

Zobacz również :  Viral marketing: 13 porad jak tworzyć treści o potencjale wirusowym!
3. Zbyt dużo Call to Action

Niektóre maile wydają się krzyczeć ci prosto w twarz. „KUP TERAZ”, „SPRAWDŹ!”, „ZRÓB TO”, rozsiane po całej wiadomości, skutecznie potrafią zniechęcić do sprawdzania maila.

Wskazówka:

Jak najbardziej należy stosować CTA, lecz z umiarem. Nie pozwól by twoja wiadomość wyglądała tak jakby miała z niej wyskoczyć banda akwizytorów namawiających do natychmiastowego zakupu.

4. Literówki

No cóż, prosty błąd, który zdarza się najlepszym.

Wskazówka:

Jeśli program, w którym tworzysz wiadomości nie podkreśla automatycznie błędów, wklej treść wiadomości do edytora tekstu i sprawdź przed wysłaniem. Możesz zastosować też bardziej złożone rozwiązania, wykorzystując np. aplikację Hemingway.

5. Wysyłanie wiadomości z adresu „noreply” lub „admin”

Błąd, który przytrafia się wielu korzystającym z programów do automatycznego mailingu. Na wysłanego w ten sposób maila nie można odpisać, co powoduje problemy z komunikacją.

Wskazówka:

Sprawdź czy ustawiłeś odpowiedni adres w swoim programie. Zadbaj o to by wiadomości zwrotne docierały do ciebie.

6. Zbyt długa wiadomość

Nie ma co się rozpisywać, zbyt długich wiadomości nikt nie czyta.

Wskazówka:

Na temat idealnej długości maila możesz przeczytać na blogu HubSpot. Sprawdź też poniższą grafikę dotyczącą związku długości maila z ilością przesyłanych odpowiedzi.

email-długość-bloomboard

7. Brak mierzenia rezultatów

Brak mierzenia rezultatów kampanii mailingowej to duży błąd. Tylko poprzez sprawdzanie danych można prawdziwie zoptymalizować swoje działania.

Wskazówka:

Co tu dużo mówić – analizuj i mierz rezultaty! O mierzeniu efektywności kampanii mailingowej przeczytasz w artykule portalu afilioteka.

8. Brak optymalizacji pod kątem mobile

W jednym z punktów powyżej pisaliśmy już o tym jak ważny jest kanał mobile i jak duża część maili jest otwierana na urządzeniach mobilnych. Brak optymalizacji pod ich kątem to duży błąd.

Wskazówka:

O optymalizacji wiadomości poczytasz w artykułach potrali Mobilny Marketing i NetResearch.

9. Niekonsekwentne planowanie wysyłki wiadomości

Niekonsekwencja w wysyłce wiadomości to czynnik dezorientujący klienta. Brak dobrego zaplanowania działań i trzymania się tego planu może mieć przykre skutki dla twojego biznesu.

Wskazówka:

Ułóż plan i trzymaj się go, bo inaczej odbiorca wiadomości nie będzie wiedział czego się po tobie spodziewać. Jeśli zawsze informowałeś go o zniżkach i rabatach to nagle nie przestawaj. Podobnie jeśli chodzi o czas wysyłki. Jeśli zawsze wysyłasz wiadomości wieczorem to nie zaczynaj nagle wysyłać w południe.

10. Brak podlinkowania głównego zdjęcia

Prosta rzecz, a często pomijana lub zapominana.

Wskazówka:

Podlinkuj zdjęcie 🙂 Sam pewnie dużo częściej klikasz w zdjęcie niż w link tekstowy, prawda?

11. Przekoloryzowany tytuł wiadomości

Wiadomości z tytułami w stylu „Sprawdź rzecz, która odmieni twoje życie!”, gdy w treści maila znajdują się rzeczy, które ciężko zaklasyfikować jako rewolucyjne to zły pomysł. W ten sposób tracisz na wiarygodności, a twoja wiadomość przypomina spam.

Wskazówka:

Nie przesadzaj w tytułach. Jeśli nie wiesz jak napisać odpowiedni tytuł, przeczytaj tekst na stronie MailChimp. Możesz też skorzystać z narzędzi sugerujących tytuły, które znajdziesz wiadomo gdzie.

12. Wiadomość skupiona na produkcie, nie na kliencie

Pamiętaj, że email powinien skupiać się na kliencie, a nie na reklamie produktu. Klient powinien odnosić wrażenie, że każda wiadomość kierowana jest bezpośrednio do niego.

Wskazówka:

Stosuj personalizacje wiadomości. Istnieje wiele metod i programów służących do tego. W tej dziedzinie najlepiej posłuchać specjalistów z Freshmail i GetResponse.

13. Email bez linku tekstowego

To, że wcześniej pisaliśmy o tym, że dużo częściej ludzie klikają w link w postaci zdjęcia, niż tekstowy nie znaczy, że należy całkowicie o nim zapomnieć!

Wskazówka:

Zawsze dodawaj link tekstowy, dla wielu ludzi starszej daty wciąż jest to bardziej zaufane źródło przekierowania.

14. Błędy związane z personalizacją

Automatyczna personalizacja często wiąże się z błędami. Takimi jak na przykładzie poniżej.

błąd-email-marketing-personalizacja-bloomboard

W ten sposób łatwo stracić zaufanie i szacunek klienta.

Wskazówka:

Zawsze wysyłaj parę wiadomości testowych, by sprawdzić czy wszystko działa poprawnie.

15. Brak zdjęć

Email bez zdjęć jest wysoce nieatrakcyjny, nieciekawy, a przez to nieczytany.

Wskazówka:

Urozmaicaj swoje wiadomości zdjęciami. Jeśli nie posiadasz swoich własnych zdjęć zawsze możesz skorzystać z banku darmowych fotografii.

16. Tylko zdjęcia

Email składający się tylko ze zdjęć to nie żadna wiadomość tylko ulotka reklamowa.

Wskazówka:

Nigdy nie wysyłaj wiadomości składającej się tylko ze zdjęcia. Po pierwsze – może to rodzić problemy na urządzeniach mobile. Po drugie – wiele osób ma ustawioną opcję „no images” przy odbieraniu wiadomości. Po trzecie – to nieskuteczne.

17. Brak segmentacji listy mailingowej

Odpowiednio zbudowana lista mailingowa powinna zawierać segmentację, pozwalającą na lepsze spersonalizowanie kampanii mailingowej.

Wskazówka:

Po raz kolejny odsyłamy do specjalistów z Freshmail i GetResponse. Od nich dowiesz się wszystkiego o segmentacji.

Social media

infografika-social-media-błędy-bloomboard

1. Nieanalizowanie, jaka część ruchu na stronie generowana jest przez social media

Wiecznie będziemy przypominać o wartości jaką niesie za sobą analiza danych. Nie sprawdzanie danych dotyczących przekierowań generowanych przez social media to duży błąd.

Wskazówka:

Wszystkie dane potrzebne do analizy ruchu generowanego przez social media znajdziesz w najpopularniejszym narzędziu analitycznym jakim jest Google Analytics.

2. Nieangażujący content

Wrzucanie nieangażującego contentu na swój profil mija się z celem. W social media chodzi głownie o interakcje.

Wskazówka:

Większość mediów społecznościowych zapewnia dostęp do statystyk dotyczących interakcji, dodatkowe narzędzia do ich analizy znajdziesz na naszej liście. Jeśli content nie powoduje kliknięć, like’ów i udostępnień to znaczy, że czas zmienić strategię.

3. Kupowanie like’ów i followersów

To najgorszy błąd z możliwych! Nigdy nie kupuj followersów, są to osoby, których nie interesuje twoja działalność, pogarszają jakość twojej społeczności i skuteczność postów.

Wskazówka:

Jeśli chcesz powiększyć swoją społeczność przeczytaj nasze artykuły: 31 sposobów na zwiększenie społeczności w social media 46 wskazówek, dzięki którym zwiększysz liczbę followersów na Instagramie

post-content-bloomboard

4. Zbyt częste postowanie

Nie należy postować zbyt często. 100 wiadomości dziennie zamieni twoją tablicę w jeden wielki spam, którego nikt nie nadąży przeglądać. Może wpłynąć to negatywnie na chęć użytkowników do śledzenia naszych działań, wielu naciśnie w tym momencie zakładkę „przestań obserwować”.

średnio-post-bloomboard

Wskazówka:

Znajdź swoją optymalną liczbę postów na dzień. Możesz bezpośrednio zapytać o to swoich fanów, np. poprzez ankietę na Facebooku. Zadbaj też by długość postów była odpowiednia. Zbyt długie posty również działają przytłaczająco na odbiorców.

5. Ignorowanie wskaźnika social media ROI

ROI czyli wskaźnik zwrotu z inwestycji ma także przełożenie jeśli mowa o social media. Nie zwracanie na niego uwagi może powodować, że czas i koszty poniesione na social media znacznie przekraczają korzyści.

Wskazówka:

Regularnie sprawdzaj czy nie przepłacasz za swoje działania. Jeśli efekt jest mizerny może warto przeznaczyć pieniądze i czas na pracę przy innym kanale. W celu sprawdzenia wskaźnika ROI możesz skorzystać z narzędzi takich jak np HootSuite.

6. Używanie social media tylko do reklamowania

Social media nie służą do reklamowania. To jedna z wielu ich funkcji ale zdecydowanie nie najważniejsza.

Wskazówka:

W social media przede wszystkim staraj się zbudować społeczność, a dopiero w drugiej kolejności zajmij się reklamowaniem. Trzeba robić to z dużym wyczuciem, użytkownicy portali społecznościowych są bardzo czuli na nachalną reklamę.

social-media-does-not-advertising-bloomboard

7. Usuwanie negatywnych komentarzy

Usuwanie komentarzy to straaaaszny błąd! W dzisiejszych czasach możesz mieć pewność, że ktoś zdążył zrobić screenshota przed usunięciem 🙂

Wskazówka:

Z negatywnymi komentarzami nawiązuj konstruktywną polemikę lub staraj się pomóc rozwiązać problem. Grzeczność przede wszystkim, niejeden negatywny komentarz można przekształcić w okazję do pokazania „ludzkiej” twarzy i dobrej praktyki jeśli chodzi o obsługę klienta. Inaczej możesz być pewny, że prędzej czy później Monika Czaplicka zamieści cię na fanpage’u dotyczącym kryzysów w social media.

kryzysy-social-media-bloomboard

8. Nieposiadanie strategii dla social media

Strategia to podstawa. I już. Nie wszystkie materiały pasują do wszystkich mediów, nie wszystkie treści spełniają wymagania formalne itp. Musisz mieć wszystko dobrze rozplanowane.

Wskazówka:

Zapoznaj się z poniższą grafiką dotyczącą budowania strategii dla SM.

strategia-social-bloomboard

9. Nieużywanie treści wizualnych

Powinniśmy mieć już gotowy szablon z tą radą 🙂 OBRAZ! Przede wszystkim.

Wskazówka:

Zdjęcia, filmiki, grafiki to dobry pomysł. Pomyśl sobie, że nie bez powodu telewizja i internet są dziś popularniejsze od książek.

10. Nieuzupełniony profil

Niekompletnie uzupełniony profil nie pomaga twoim odbiorcą uzyskać poszukiwanych przez nich informacji. Uzupełnienie profilu nie kosztuje dużo czasu i energii, a może przynieść pozytywne skutki.

Wskazówka:

Uzupełnij profil! Telefon, adres, adres strony internetowej, informacje o twojej działalności.

11. Zbyt wiele hashtagów

Zbyt wiele hashtagów jest po prostu irytujące, nie warto tego robić.

Wskazówka:

#Nie #pisz #wszystkiego #w #ten #sposób #bo #to #nic #nie #daje

hashtag-bloomboard

12. Stosowanie złego formatu postów

Stosowanie złego formatu postów jak i zdjęć działa mocno negatywnie na ich odbiór. Zdjęcie powinno mieć odpowiedni, dopasowany format, a post być właściwej długości.

Wskazówka:

Wszystkiego o formatowaniu postów dowiesz się z bloga Buffera. Gorąco polecamy! Poniżej prezentujemy także grafikę dotyczącą długości postów. Pod TYM linkiem znajdziesz ściągawkę dotyczącą rozmiarów zdjęć dla każdego portalu.

posty-social-media-długość-bloomboard

13. Udzielanie się w nieistotnych grupach

To po prostu marnowanie czasu i energii. Grupy, które mają mało członków, lub mają samych nieaktywnych członków nie mogą przynieść żadnej korzyści dla twojego biznesu.

Wskazówka:

Działaj tylko w sprawdzonych grupach, które cechują się dużym zainteresowaniem i aktywnością użytkowników. Bądź staraj się stworzyć własną grupę, która będzie zainteresowana proponowaną przez ciebie tematyką.

14. Nieodpowiadanie na komentarze

Nie odpowiadanie na komentarze powoduje, że społeczność czuje się znacznie mniej „zżyta” z tobą i twoją działalnością. A nie odpowiadanie na zapytania powoduje wręcz, że twój wizerunek strasznie upada.

Zobacz również :  Instagram Takeover - kiedy, jak, gdzie i dlaczego? 13 kroków do sukcesu
Wskazówka:

Co tu dużo mówić – odpowiadaj 🙂 Jeśli nie masz na to czasu lub ochoty to przemyśl zlecenie komuś zajmowanie się twoimi profilami social media.

 

SEO

 

1. Słaba wewnętrzna nawigacja

Upewnij się, że posiadasz link do każdej ważnej strony w ramach panelu nawigacyjnego na stronie. Poza tym warto sprawić by do każdej z podstron można było dostać się za pomocą wewnętrznego linka.  To pokaże Google hierarchię struktury serwisu i pokaże znaczenie każdej strony.

Wskazówka:

Jeśli poszukujesz wiedzy z dziedziny budowania linków wewnętrznych i nawigacji pod kątem SEO, sprawdź TEN poradni.

2. Mało treściwy on-page content

Posiadanie małej ilości contentu na stronie nie działa dobrze na pozycję w rankingu wyszukiwarki. Posiadanie dużej ilości unikatowego contentu to metoda na polepszenie swojej pozycji w ramach SEO.

Wskazówka:

Postaraj się o wartościowy, unikatowy content na stronie. Dlaczego to takie ważne dowiesz się z tekstów na blogu Moz i AudiologyDesign.

SEO-infographic-bloomboard

3. Zduplikowany content

Powielanie treści zawartych na innej stronie to zabójstwo dla twojej pozycji w rankingu wyszukiwania i jeden z najpoważniejszych błędów. Robot Google bardzo szybko wyłapuje takie treści i obniża twoją pozycję w wyszukiwarce.

Wskazówka:

Nie kopiuj contentu. Jeśli nie masz pewności czy content, z którego chcesz skorzystać jest skopiowany z innej strony to skorzystaj z narzędzi do sprawdzania zduplikowanego contentu z naszej listy darmowych narzędzi.

4. Różne wersje homepage

Wiele stron internetowych posiada zduplikowaną stronę startową pod /index.php lub / home.

Wskazówka:

Aby rozwiązać ten problem trzeba usunąć wewnętrzne odnośniki prowadzące do tych wersji. Następnie trzeba albo skorzystać z przekierowania 301 lub umieścić rel=canonical w sekcji <head> wskazując na oryginalnej stronę, tak by Google nie pomyło, którą stronę brać pod uwagę na potrzeby rankingu.

5. Przekierowanie 302 zamiast 301

Często ludzie mylą przekierowanie 302 z przekierowaniem 301. 301 to przekierowanie stałe, podczas gdy 302 to przekierowanie klasyfikowane jako tymczasowe.

Wskazówka:

TEN artykuł wyjaśni ci różnicę pomiędzy przekierowaniami i wskaże w jakich przypadkach używać każdego z nich.

301-bloomboard

6. Łańcuch przekierowań

Częstym problemem przy przekierowaniu 301 jest tworzenie łańcucha przekierowań. Ma to miejsce w sytuacji, gdy adres URL przechodzi przez wiele przekierowań przed dotarciem do miejsca docelowego.

Wskazówka:

Doskonały poradnik jak wyszukać łańcuchy przekierowań i jak sobie z nimi poradzić znajdziesz na portalu Evolving SEO.

7. Przestarzała mapa strony

Przestarzała mapa strony, zawierająca niewłaściwe lub niedziałające linki wpływa niekorzystnie na pozycję w wyszukiwarce.

Wskazówka:

Zadbaj o to by na bieżąco aktualizować mapę strony. Dzięki temu robot Google będzie miał mniej pracy i wynagrodzi cię za to.

8. Niedziałające linki wewnętrzne

Niedziałające linki wewnętrzne, tzw. błąd 404 to jeden z najbardziej obciążających pozycję w wyszukiwarce czynników. Zadbaj o to by się ich pozbyć.

Wskazówka:

Skorzystaj z narzędzia do wyszukiwania i usuwania niedziałających linków. Znajdziesz je na naszej liście.

9. Brak optymalizacji meta descriptions

Chociaż meta opisy nie są czynnikiem wpływającym na pozycję w rankingu, są ważne, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia strony. Zadbaj aby były unikatowe i ciekawe, aby uzyskać wyższy współczynnik klikalności.

Wskazówka:

Jeśli nie wiesz jak napisać zachęcający opis z pomocą ponownie przychodzi blog HubSpota. Sprawdź ten tekst, a nie będziesz miał problemów z wymyślaniem interesujących opisów.

Meta-Description-bloomboard

10. Nieanalizowanie co konwertuje

W SEO chodzi głownie o konwersję. Nie analizowanie jakie frazy powodują wiekszą konwersję to duży błąd. Czasami warto nastawić się na mniej popularne frazy, które osiągają znacznie wyższy wskaźnik konwersji.

Wskazówki:

Po raz kolejny odsyłamy do naszej listy darmowych narzędzi. Wśród narzędzi do analizy znajdziesz takie, które pomogą ci przeanalizować frazy pod względem konwersji.

11. Brak optymalizacji pod kątem local search

Jeśli prowadzisz biznes, który skupia się na klientach z danego miasta, bądź regionu, ważne jest byś zapoznał się z tematyką local search.

Wskazówka:

Dowiedz się więcej o wyszukiwaniu lokalnym z TEGO tekstu. Pomoże ci to osiągnąć lepszą pozycję w danym regionie.

google-local-results-bloomboard

12. Nieużywanie anchor text przy linkach wewnętrznych

Podczas linkowania wewnętrznego najczęściej spotykamy się z wykorzystaniem CTA. Jeśli chodzi o SEO dużo bardziej opłaca korzystać się z tzw. anchor text.

Wskazówka:

Zamiast pisać „Sprawdź to!” lub „Nie możesz tego przegapić!” postaraj się o tekst, który będzie zawierał kluczowe frazy. Np. jeśli chcesz podlinkować serwis sprzedający klawiatury to nie pisz „Kup teraz!” tylko „sprzedaż klawiatur”.

13. Używanie tego samego anchor text przy każdym linku

Optymalizacja anchor text jest ważna, ale nie korzystają z tego samego anchor text do każdego linku do strony. Wygląda to śmieszne dla zwiedzających, a niektórzy mówią, że może też spowodować szkody dla pozycji w wyszukiwarce, ponieważ wygląda to jakbyś starał się „ograć” algorytm.

Wskazówka:

Wszystkiego o anchor text i tym jak nie „przoptymalizować” swoje strony dowiesz się z tekstów z bloga Moz i Kissmetrics.

14. Skupianie się na ilości zamiast jakości

Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że jakość jeśli chodzi o content jest dużo ważniejsza od ilości. Dlatego skupianie się na obszernych treściach, które nie niosą za sobą wartości dodanej to błąd.

Wskazówka:

Twórz content wysokiej jakości. Wpłynie to bardzo pozytywnie na twoją pozycję w wyszukiwarce. Jeśli zastanawiasz się czym jest content wysokiej jakości, sprawdź tekst od Crazy Egg.

15. Zapominanie o otagowaniu zdjęć

Tagowanie zdjęć pozwoli na wyszukanie ich poprzez „Google grafika”. To zaś pozwoli osobom na przechodzenie na twoją stronę z poziomu zdjęcia, grafiki.

Wskazówka:

Zawsze otagowywuj swoje zdjęcia. Najlepiej by nazwa nie była „wyjęta z kapelusza”, a nawiązywała do tematu, który porusza i nazwy firmy.

16. Linki z niewiarygodnych stron

Skupianie się na pozyskiwaniu wielu linków z mało wiarygodnych źródeł to niewłaściwa taktyka jeśli chodzi o link building. Jeden dobry link, z wiarygodnej i szanowanej strony może zdziałać więcej niż 100 ze stron o podejrzanym charakterze.

Wskazówka:

O link buildingu już pisaliśmy. Przeczytaj nasz artykuł by dowiedzieć się jak szybko i łatwo poprowadzić kampanię link buildingową.

17. Nie zalogowanie się do darmowych narzędzi

Wiele narzędzi do analizy i ułatwiających prowadzenie działań pozycjonerskich nie funkcjonuje w pełni bez zalogowania się. Przykładowo wiele narzędzi o Google działa w pełnej wersji dopiero po zalogowaniu się.

Wskazówka:

Prosty błąd i proste rozwiązania. Zaloguj się i to najlepiej w opcji „pozostań zalogowany” by nie musieć o tym pamiętać na przyszłość.

SEM i PPC

 

1. Słabe landing pages

Stosowanie odpowiednich landing pages to klucz do sukcesu przy kampaniach PPC.

Wskazówka:

TEN przewodnik to doskonałe źródło wiedzy jeśli chodzi o landing pages i PPC. Polecamy zapoznać się z nim.

2. Niedodawanie rozszerzeń do reklam

Wykorzystaj pełną gamę rozszerzeń reklam AdWords, aby poprawić swoje reklamy, takie jak site-linki, dynamiczne reklamy, recenzje i lokalizację dla sklepów. To sprawi, że wyróżnia się spośród konkurentów.

Wskazówka:

Dzięki TEMU ebookowi posiądziesz wiedzę, potrzebną do tego by rozeznać się w rozszerzeniach kampanii AdWords.

adwords-extensions-sitelinks-bloomboard

3. Niestosowanie retargetingu

Retargeting jeśli chodzi o reklamy PPC to jedna z bardziej skutecznych form ściągania klienta do sklepu. Nie należy o nim zapominać.

Wskazówka:

Znów polecimy kolejny przewodnik, tym razem od HubSpota. Po jego lekturze każdy powinien mieć rozeznanie czym jest retargeting w reklamach.

retargeting-bloomboard

4. Nieskupianie się na long tail keywords

Skoncentruj się na long tail keywords , które na ogół pozwalają uzyskać wyższy współczynnik konwersji za mniejsze pieniądze.

Wskazówka:

Kolejny ebook! Poradnik o tytule „Long Tail Content Strategy” pozwoli ci dowiedzieć się wszystkiego na temat tego zagadnienia.

5. Nielicytowanie słów kluczowych związanych z marką

Jeden z częstszych błędów to nielicytowanie słów kluczowych związanych z nazwą i marką. Większość z góry przyjmuje, że jeśli ktoś będzie wyszukiwał nazwy firmy to jej pozycja powinna być wysoko w wyszukiwarce i nie warto inwestować w reklamę.

Wskazówka:

Utwórz kampanię promującą markę, gdyż tego typu kampania cechuje się znacznie wyższym współczynnikiem klikalności i współczynnikiem konwersji. Dzięki temu nasza marka nie tylko, że dominuje w wyszukiwarkach ale także zapobiega licytowaniu słów kluczowych związanych z twoją marką przez konkurencję.

6. Nietworzenie kampanii mobile

Aby uzyskać przewagę wobec konkurentów stwórz dedykowaną kampanię dla urządzeń mobilnych, zwłaszcza jeśli masz aplikację do promowania.

Wskazówka:

Przeczytaj artykuł od Wordstream, który wyjaśnia tajniki AdWords dla urządzeń mobilnych. Dzięki niemu dowiesz się wielu potrzebnych rzeczy i zaznajomisz się z najlepszymi praktykami jeśli chodzi o reklamy mobilne.

7. Walka o 1 miejsce

Walka za wszelką cenę o bycie pierwszym na liście wyświetlanych reklam nie zawsze się opłaca. Może okazać się, że zdecydowanie przepłacasz za kliknięcie. Dodatkowo działa tu mechanizm psychologiczny, który powoduje, że ludzie mniej ufają pierwszej pozycji na liście reklam.

Wskazówka:

Nie zawsze opłaca się płacić za pierwsze miejsce na liście wyświetlanych linków. Testuj, analizuj dane i wypracuj optymalny stosunek kosztów do efektów. Jeśli walka o 1 miejsce miała by kosztować zbyt dużo, przekraczając ustalony wcześniej stosunek, zrezygnuj z niej.

8. Unikanie geo-targetingu

Nie należy lekceważyć geo-targetingu. Nawet jeśli sprzedajesz produkty na cały świat to warto zainteresować się tym zagadnieniem.

Wskazówka:

Czasami lepiej jest utworzyć osobne reklamy dla każdego kraju czy województwa, w którym sprzedajemy niż jedną o szerokim zasięgu. Działa tu efekt psychologiczny, sprawiający, że klienci bardziej ufają firmom ze swojego regionu. Geo-targeting powinien też wpłynąć na wzrost CTR. Kolejny poradnik od Wordstream wyjaśni ci wszystko.

geotargeting-guide-2-bloomboard

9. Wstawianie numeru telefonu

Wstawianie numeru telefonu w treść reklamy nie ma większego sensu. Widziałeś kogoś, kto siedząc przy komputerze sięga po telefon i zaczyna dzwonić? Numer telefonu zajmuje tylko miejsce, które można by wykorzystać do przekazania innych, cennych informacji.

Zobacz również :  Kompletny przewodnik po Influencer Marketingu: lista 50 influencerów, case studies, narzędzia, praktyka
Wskazówka:

Pozbądź się numeru telefonu z reklamy i wypełnij to miejsce innymi informacjami. Szkoda marnować pieniądze na przekazywanie numer, na który nikt nie zadzwoni.

10. Ignorowanie sezonowych reklam

Tworzenie sezonowych reklam sprawdza się. Nie ignoruj ich tylko jak najszybciej zacznij z nich korzystać!

Wskazówka:

Staraj się tworzyć reklamy sezonowe. Święta, duże wydarzenia, wakacje to idealne okazje do tego by wykorzystać reklamę tego typu. Stosuj sezonowe zniżki i rabaty by przyciągnąć uwagę klientów. Taka reklama na pewno wyróżni się na tle konkurencji i osiągnie wyższy wynik CTR.

Analysing-Christmas-PPC-Search-Adverts-bloomboard

11. Mylenie CTR z współczynnikiem konwersji podczas testowania reklam

Mylenie tych dwóch wskaźników to częsty błąd, z którego wynikają przeróżne nieporozumienia.

Wskazówka:

Zapoznaj się z definicją CTR i współczynnika konwersji.

Design i UX

 

1. Zdjęcia wysokiej rozdzielczości

Zdjęcia zbyt dużej rozdzielczości wpłyną negatywnie na prędkość ładowania strony.

Wskazówka:

Użyj jednego z narzędzi z naszej listy by dopasować rozmiar i wagę pliku ze zdjęciem.

2. Zdjęcia niskiej rozdzielczości

Zdjęcia w zbyt niskiej rozdzielczości są po prostu brzydkie i będą źle wyglądać na twojej stronie. Dodatkowo stworzą ci wizerunek osoby nieprofesjonalnej.

Wskazówka:

Banki zdjęć to dobre źródło do poszukiwania zdjęć w dobrej rozdzielczości, odpuść sobie wyszukiwanie w Google.

rozdzielczość--bloomboard

3. Zbyt mała lub jasna czcionka

Zbyt mała lub jasna czcionka utrudnia czytanie i sprawia, że wielu użytkowników opuści twoją stronę w tempie natychmiastowym.

Wskazówka:

O projektowaniu czytelnego tekstu poczytasz w artykule od UXF.

4. Nieczytelne/zbyt małe Call to Action

Wezwania CTA jeśli mają działać to muszą być widoczne, w miejscu które rzuca się w oczy od razu.

Wskazówka:

O projektowaniu CTA pisaliśmy w naszym artykule. Sprawdź go!

5. Gryzące się kolory

Gryzące się kolory skutecznie zniechęcają do przeglądania strony.

Wskazówka:

Po raz kolejny odsyłamy do naszej listy darmowych narzędzi. Znajdziesz tam narzędzia, które pomogą ci dobrać paletę kolorów.

kolory-strona-bloomboard

6. Trudna nawigacja

Łatwa, przyjazna dla użytkownika nawigacja to podstawa dobrej strony internetowej. Jest to jedna z ważniejszych rzeczy, o które musisz zadbać. Sprawdź statystki dotyczące opuszczania strony internetowej ze względu na kiepską nawigacje, które publikowaliśmy na naszym profilu na Facebooku.

Wskazówka:

Większość błędów dotyczących nawigacji została ujęta i solidnie omówiona w artykule od Kissmetrics.

7. Brak optymalizacji pod kątem mobile

W dzisiejszych czasach strona internetowa musi być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Coraz większa liczba internautów przegląda strony w ten właśnie sposób.

Wskazówka:

W tym przypadku najlepiej skorzystać z usług specjalisty, ponieważ nie jest to takie proste zagadnienie. Na optymalizację składa się wiele czynników i lepiej by niedoświadczona osoba nie zabierała się za to.

8. Brak czytelnej struktury strony

Nie tylko dobra nawigacja jest ważna. Struktura strony to także bardzo ważna rzecz. Nie może być tak, że przy każdej podstronie cały układ zostaje wywrócony do góry nogami.

Wskazówka:

W tym przypadku najbezpieczniej jest trzymać się utartych schematów. Zakładki do góry lub po lewej stronie, dane kontaktowe na dole, treść w środku itp.

9. Wolna prędkość ładowania strony

Zbyt wolno ładująca się strona to jeden z głównych powodów jej porzucania. Należy zadbać o możliwie jak najszybszą prędkość ładowania.

Wskazówka:

Istnieje mnóstwo narzędzi do sprawdzania prędkości ładowania strony, jak np. narzędzie od Google. Sprawdź dzięki niemu swoją stronę i stosuj się do porad, które zostaną ci zasugerowane.

ładowanie-bloomboard

10. Proszenie o zbyt wiele informacji

Rozbudowane formularze rejestracyjne, konieczność logowania, zmuszanie do podawania mnóstwa danych przy chęci pobrania treści premium – to zły pomysł. Zaskakująco duża liczba osób zrezygnuje z przeglądania strony jeśli będzie zmuszona do wypełniania nieskończonej ilości rubryk i okienek.

Wskazówka:

Ogranicz się tylko do najpotrzebniejszych danych. Imię, nazwisko i adres mailowy to informacje, które w 90% przypadków wystarczą.

11. Źle zbudowane fora

Jeśli twoja strona posiada własne forum dyskusyjne zadbaj by było dobrze zrobione. Zarówno od strony wizualnej, jak i funkcjonalnej.

Wskazówka:

Nie twórz zbyt wielu podforów, działów jeśli nie posiadasz bardzo dużej społeczności na forum. Zbyt duże rozproszenie wątków spowoduje, że będą rzadziej odwiedzane. Strona wizualna także musi być dopasowana do dzisiejszych czasów. Nie kopiuj utartych schematów rodem z lat 90tych.

forum_male2

12. Pozwalanie developerom na tworzenie opisów

Developerzy to zazwyczaj nie są mistrzowie słowa. To ci od „lorem ipsum”, z mózgami nastawionymi na pracę z liczbami. Nie zlecaj im wykonania opisów na stronie, zleć to osobie kompetentnej lub postaraj się o odpowiednie opisy na własną rękę.

Wskazówka:

Na Facebooku znajdziesz mnóstwo grup zrzeszających copywriterów i contentowców. Możesz poszukać także na forach internetowych. Na pewno uda ci się znaleźć kogoś odpowiedniego. Jeśli chodzi o opisy produktów to polecamy lekturę tekstu z portalu eKomercyjnie.pl

13. Zbyt wczesny start strony

Nie należy spieszyć się ze startem strony. Poprawianie błędów, podczas gdy strona już funkcjonuje jest dużo bardziej problematyczne, niż na etapie tworzenia.

Wskazówka:

Dobrze przetestuj swoją stronę i nie spiesz się z jej startem. Najważniejsze jest by wszystko działało sprawnie.

Digital PR

 

1. Nieumiejętność wyszukania dziennikarza

Nieumiejętność wyszukania odpowiedniego dziennikarza to częsta bolączka zaczynających przygodę z digital PR. Na szczęście łatwo to rozwiązać.

Wskazówka:

Przede wszystkim nie bój się telefonu. Numer do każdej redakcji powinien być łatwo dostępny, możesz mieć pewność, że w mediach każdy odbierze telefon. Przedstaw z jakim tematem się zgłaszasz,a ktoś na pewno wskaże ci właściwego dziennikarza. Możesz też użyć narzędzi do wyszukiwania dziennikarzy. Parę z nich wymieniliśmy w naszym artykule o influencerach.

heypress-bloomboard

2. Brak odpowiedzi od dziennikarza

To może nie do końca błąd, ale nie próbowanie uzyskania odpowiedzi to już duży błąd.

Wskazówka:

Stosuj follow-up przy wysyłce wiadomości do dziennikarzy. Polega to po prostu na obdzwonieniu każdego z nich, zapytaniu czy wiadomość dotarła, czy można podesłać coś więcej, czy uznają treści za ciekawe. Dzięki temu będziesz wiedział czy twój materiał ma szanse na sukces.

3. Content nieinteresująca dla wydawcy

Jeśli content jest niewłaściwie dobrany pod względem tematyki lub problem, który porusza nie wnosi nic nowego to możesz być pewny, że szanse opublikowania go są bliskie zeru.

Wskazówka:

Zawsze odpowiednio dobieraj redakcje i dziennikarzy do tematu poruszanego przez twój materiał. Tekst o nowych smartfonach na 99% nie zostanie opublikowany w piśmie marketingowym. Poza tym dbaj o to by temat był interesujący, nawiązuj do aktualnych wydarzeń i trendów.

4. Sezonowy content na ostatnią chwilę

Tworzenie „sezonowego” contentu to świetny pomysł. Odwoływania się do nadchodzących wydarzeń i okazji przynosi świetne rezultaty. Nie możesz jednak robić tego na ostatnią chwilę.

Wskazówka:

Planuj z wyprzedzeniem tworzenie i wysyłkę contentu. Pamiętaj, że proces publikowania też zajmuje czas, ktoś musi przejrzeć wysłany przez ciebie tekst, ktoś podjąć decyzję o publikacji, a w końcu ktoś obrobić tekst i opublikować. To wszystko trwa, więc musisz odpowiednio wcześniej wysłać materiały.

5. Brak informacji od dziennikarza czy opublikuje tekst

Jeśli otrzymałeś odpowiedź od dziennikarza, że otrzymał materiały, lecz nie wiesz czy tekst zostanie opublikowany to nie wszystko poszło tak jak powinno.

Wskazówka:

Tutaj odwołamy się do wskazówki z punktu 2. Wróć tam i przeczytaj 🙂 Więcej o follow-upie dowiesz się z tekstu Agencji 21.

online-pr-cartoon-bloomboard

6. Dziennikarz domaga się dodatkowych zdjęć

To drobny błąd, którego można łatwo uniknąć.

Wskazówka:

Wraz z materiałami wysyłaj zawsze mały folder ze zdjęciami, pod różnym kątem, z różnych perspektyw. To powinno zaspokoić potrzeby każdego dziennikarza.

7. Niedocenianie informacji prasowych jako części kampanii budowania linków

Informacja prasowa może być przydatna jeśli chodzi o budowanie linków. Nie należy tego lekceważyć, to duży błąd.

Wskazówka:

Nie bój się umieścić linka w twojej informacji prasowej. Jeśli będzie ona dostatecznie wysokiej jakości to żadnemu dziennikarzowi nie powinien przeszkadzać jeden link. W ten sposób po publikacji artykułu zyskasz bardzo wysokiej jakości link, który wpłynie pozytywnie na SEO.

8. Informacja prasowa nie zawiera istotnych informacji

Brak istotnych informacji to gwarantowany brak sukcesu jeśli chodzi o publikację materiału

Wskazówka:

Nie traktuj informacji prasowych jak reklamy. To nie ma być zbiór haseł reklamowych i zachęt do zakupy. Informacja prasowa musi nieść za sobą wartość, która zachęci dziennikarza do publikacji

9. Informacja prasowa trafia do niewłaściwych osób

Należy adresować wiadomość do odpowiednich osób. Wysyłanie informacji prasowej na adres redakcji, bądź biura powoduje, że wiadomość czytana jest często przez osoby nie potrafiące ocenić jej prawdziwej wartości.

Wskazówka:

Staraj się zdobyć adresy mailowe konkretnych dziennikarzy zajmującymi się problematyką, która cię interesuje. W ten sposób będziesz miał pewność, że twoje materiały zostaną przeczytane przez osobę potrafiącą ocenić i wartość i przydatność.

10. Zostawianie dziennikarzowi zbyt dużej pracy do wykonania

Najczęstszy i najgorszy błąd w digital PR zostawiliśmy na sam koniec! Należy założyć, że dziennikarz ma dużo pracy i nie ma czasu obrabiać naszych materiałów. Ich jakość musi być bez zarzutu.

Wskazówka:

Twórz tekst tak, jakbyś sam miał go opublikować. Powinien być możliwie najbardziej gotowy do publikacji.Wszystkie zdjęcia, źródła informacji, autorzy, wykorzystywane narzędzia powinny zostać wymienione i opisane. Tak by dziennikarz nie maił wymówki, by nie zabierać się za publikację 🙂

Teraz już wiesz jakie są najczęstsze błędy i jak ich unikać! Warto przejść krok dalej i dowiedzieć się trochę o dobrych praktykach jeśli chodzi o marketing. W tym celu sprawdź nasze publikacje o trikach marketingowych lub sposobach na niskobudżetowy marketing!

 

2 Komentarzy

  • Pigeon 20 czerwca 2016

    Świetny artykuł – dużo rzetelnych informacji, które może nie są gwarancją do sukcesu, ale z pewnością bardzo pomogą każdej firmie w rozkręcaniu swojego wizerunku w sieci.

  • Sebastian 21 czerwca 2016

    Garść przydatnych informacji w jednym miejscu. Super! Taka wiedza przyda się każdemu kto chce stworzyć wizerunek w sieci.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>