Zbudowanie sprawnej i zaangażowanej społeczności dookoła swojej marki to bardzo ważny aspekt internetowego marketingu. Bez społeczności nasza aktywność w social media będzie kulawa lub po prostu całkowicie nieskuteczna. Istnieją konkretne sposoby na to w jaki sposób zbudować społeczność. Jednak zanim je sobie przyswoimy, ważne, żebyśmy przyjęli również odpowiedni sposób myślenia, który musi opierać się o trzy filary.

social-media-bloomboard

Konsekwencja
Jeżeli zacząłeś stosować jakąś strategię, stosujesz ją przez parę tygodni, a ona nie przyniosła wielkich efektów – nie stresuj się, to całkowicie normalne. Budowanie społeczności zwykle wymaga odpowiedniej ilości czasu. Tutaj podejmuje się raczej długotrwałe działania. Dlatego, jeżeli jakakolwiek metoda ma zadziałać, to należy ją wdrażać z konsekwencją oraz cierpliwością.

Dbaj o swoich odbiorców.
Pamiętaj o tym, że budowanie społeczności to nie tylko pozyskiwanie nowych odbiorców, ale to również utrzymywanie tych obecnych. Dlatego należy o nich w należyty sposób dbać. Utrzymywanie aktualnego zaangażowania pojedynczych jednostek to bardzo ważny aspekt zwiększenia go w sensie ogólnym.

Musisz znać oczekiwania swoich odbiorców.
To niezwykle ważne. Musisz dostarczać swoim odbiorcom nie tego, co Ci się wydaje, że im się spodoba, ale to, co wiesz, że im się spodoba. Oczywiście – łatwo to powiedzieć, a zdecydowanie trudniej zrobić.
Przede wszystkim analizuj, analizuj i jeszcze raz analizuj. Jeżeli dany content ma większą popularność niż inny to zastanów się, dlaczego tak jest. W ten sposób nauczysz się tego, co się podoba Twoim odbiorcom, co wzbudza pozytywne emocje, a co nie.

Jeśli chcesz otrzymywać informację o najnowszych wpisach na naszym blogu Polub nasz profil na Facebooku! Informacje, statystyki, cytaty, wydarzenia ze świata e-commerce i marketingu.

 

No dobrze, kiedy mamy już odpowiednie nastawienie to dobrze, żebyśmy poznali listę 30 sposobów na to, w jaki sposób stworzyć, rozbudować oraz utrzymać naszą społeczność.

1. Umieszczaj inspirujące treści.

Jeżeli uda Ci się zainspirować swojego odbiorcę do zrobienia czegoś ciekawego w swoim życiu to zrobisz dwie dobre rzeczy na raz. Po pierwsze sprawisz, że jego życie będzie w jakiś sposób lepsze, a po drugie – sprawisz, że w zasłużony dla Ciebie sposób będzie miał pozytywne skojarzenia z Tobą.
Oczywiście, żeby sprawić, że dany content będzie inspirujący, musisz poznać swoich odbiorców, wiedzieć co ich poruszy, jakie są ich oczekiwania itd.

Optimism pessimism

2. Wchodź w interakcję ze swoimi odbiorcami.

To niezwykle ważne. Jeżeli ktoś umieści ciekawy komentarz, to pamiętaj o tym, żeby koniecznie mu odpowiedzieć w wyczerpujący sposób. Jest to niezwykle ważny element budowania społeczności. W końcu każdy lubi otrzymywać sprzężenie zwrotne (zwane również feedbackiem).

Zrzut ekranu 2016-06-13 o 09.43.27

3. Konkursy.

Konkursy posiadają dwa podstawowe efekty. Budują bardzo szeroki zasięg w krótkotrwały sposób oraz wdzięczność u osób, które coś wygrają. Obydwa te aspekty mają swoje poważne zalety i przyczynią się do tego, że nasza społeczność urośnie. Z jednej strony usłyszy o nas całkiem sporo osób, a z drugiej – osoby, które będą względem nas wdzięczne, będą również bardziej lojalne naszej marce.

konkurs-bloomboard-socialmedia

4. Treści premium.

Udostępnianie treści premium, a więc takich, które można dostać dopiero, wtedy gdy spełni się jakiś warunek to bardzo dobry pomysł na to, żeby pozyskać sporą bazę mailową. Wystarczy uwarunkować przesłanie ciekawego e-booka lub innej wartościowej treści, podaniem swojego adresu mailowego. Efektem będzie zdecydowanie poszerzona baza mailingowa.

5. Polubienie Twojego fp na Facebooku powinno być proste.

Powinieneś sprawić, że przycisk, który na to pozwala, jest łatwo zauważalny oraz dostępny dla użytkowników. Odpowiednie umieszczenie tego rodzaju przycisku może zwiększyć ilość polubień płynących z Twojej strony www nawet o kilkaset procent.

Oprócz tego warto zaimplementować wtyczkę, która pozwali sprawić, że można lajkować Twoje wpisy z poziomu Twojej strony internetowej. Sprawi to, że z jednej strony Twoi odbiorcy nie będą musieli wchodzić na Facebooka – a więc polajkowanie zabierze im mniej czasu oraz będzie wymagało mniej zainteresowania. Z drugiej strony, im więcej lajków ma dany wpis, tym większy generuje organiczny zasięg.

like-plugin-bloomboard

6. Nie bój się wydawać pieniędzy na reklamę.

Nie samym zasięgiem organicznym człowiek żyje, a konkretnie to dana marka. Dlatego pamiętaj, że jeżeli chcesz mieć naprawdę duży zasięg, powinieneś przewidzieć odpowiedni budżet na reklamę w social media.

7. Zanim zaczniesz Tweetować – zrozum czym jest Twitter.

Warto omówić popularnego „ćwierkacza”. Twitter posiada w Polsce ogromny potencjał, chociażby dlatego, że nie jest jeszcze tak popularny, jak na zachodzie. Oznacza to, że w przyszłości może być, a więc jest to cały czas dobre miejsce do zagospodarowania.

Twitter to specyficzne miejsce, ze względu na to, że możliwość pisania na nim postów ogranicza się do 140 znaków, a więc należy być bardzo treściwym. Do wpisów na Twitterze warto dorzucać ciekawe obrazki lub nawet cytaty w formie obrazka – pozwoli to trochę zwiększyć nasze pole do manewru, a niezależnie od tego – obrazki dobrze się sprawdzają praktycznie w każdym rodzaju portali społecznościowych.

Nauczenie się Tweetowania wymaga trochę czasu, jednak gdy to opanujesz, to przyniesie to wymierne efekty.

infographic-power-of-twitter-bloomboard

8. Określ co możesz zyskać na Twitterze.

No dobrze – zrozumiałeś charakter Twittera. Jednak jaki będzie nasz cel działania na tym portalu? Co możemy osiągnąć? Aby zrealizować swoje cele, które możemy zrealizować za pomocą Twittera, najpierw należy ustalić jakie cele da się zrealizować za jego pomocą.

Zobacz również :  Brand evangelist - kto to taki? Darmowy, skuteczny i szczery marketing

Przede wszystkim pozwoli się pokazać Twojej marce. Bycie aktywnym Twitterowiczem pozwala w zdecydowany sposób powiększyć grono osób, które o nas słyszały. Jest to spora, ale nie jedyna zaleta.
Osoby, które zauważą nas na Twitterze możemy w łatwy sposób przekierować bezpośrednio do naszego bloga, strony internetowej lub innego kanału naszej komunikacji, w której potencjalny klient zdobędzie na nasz temat szerszy zasób wiedzy.

Ostatni z celów, który można zrealizować za pomocą Twittera będzie bardziej techniczny, ale równie przydatny, jeżeli chodzi o budowanie społeczności oraz powiększanie naszego zasięgu. Twitter to świetne miejsce, aby wzmocnić pozycję naszej strony w pozycjonowaniu oraz ulepszyć nasz linkbuilding.

9. Tweetuj!

No dobrze, tylko jak?
Przede wszystkim często. Wszelkie statystyki pokazują, że Ci, którzy często tweetują, którzy dostarczają nań dużo ciekawego contentu Ci posiadają najwięcej followersów. Oznacza to, że powinineś tweetować co najmniej parę razy dziennie.

Pamiętaj, by wchodzić w interakcję z osobami, które Cię śledzą na Twitterze. Jeżeli w jakiś ciekawy sposób odniosą się do Twojego wpisu – Ty odnieś się do nich. Pamiętaj, że odpowiadanie na zaangażowanie swojejej społeczności, zawsze pogłębia zaangażowanie. Dlatego jest to złota zasada wszelkich social media.

Twitter-Tweet-Cheat-Sheet-Infographic-bloomboard
Ważne, żeby nazwa Twojego profilu oraz Twój opis były bardzo konkretne. W końcu na swój opis masz tylko 160 znaków. Dlatego powinieneś użyć je jak najlepiej. Przy tworzeniu swojego opisu należy wziąć pod uwagę swoją grupę docelową. Pisanie pod nią powinno nam przyświecać nie tylko, gdy piszemy konkretne posty, ale również, wtedy gdy opisujemy samych siebie. Od tego nie ma wyjątków.

Używanie odpowiednich hashtagów również będzie dobrym pomysłem, a więc nie rezygnuj z tego. Śledź popularne dla swojej branży hashtagi i miksuj je z ciekawą treścią. W ten sposó na pewno zwiększysz swój zasięg, a więc w konsekwencji rozbudujesz swoją społeczność.

10. Korzystaj z Instagrama.

Instagram to jedno z lepszych miejsc, aby stworzyć virala. Jeżeli nauczymy się z niego korzystać, to możemy przyciągnąć do siebie naprawdę ogromne ilości osób. Dlatego – z całą pewnością, warto.
No dobrze, ale powiedzieć, że warto jest bardzo łatwo. Jednak w jaki sposób to robić?
Bardzo ciekawym pomysłem jest połączenie Instagrama z Facebookiem oraz Twitterem. Jeżeli sprzężymy te kanały komunikacyjne z Instagramem to obsługa stanie się dużo prostsza, wydajniejsza, a nasz content nie będzie się gubił gdzieś pomiędzy chociażby z powodu głupiego zapominalstwa.

instagram-rules-bloomboard

Zwróć uwagę na największą siłę Instagrama czyli obraz. Jeżeli na innych portalach również warto wykorzystywać obraz ze względu na jego atrakcyjność to w przypadku Instagrama zwyczajnie trzeba to robić, bo właśnie obrazem i przekazem wzrokowym Instagram żyje. Dlatego staraj się na tym skupiać.

 

instagram-social-media-bloomboard
Oprócz tego warto korzystać z hashtagów. W przypadku Instagrama system hashtagów działa bardzo sprawnie i w przypadku połączenia odpowiedniego, dobrego zdjęcia – z odpowiednim hashtagiem, możemy zdobyć bardzo duży zasięg oraz spory napływ zupełnie nowych odbiorców do naszej społeczności – w bardzo prosty i wymagający niskiego nakładu pracy sposób.

Nie zapominaj o analizowaniu statystyk, danych etc. Odnosi się to do każdego rodzaju social media, ale warto to przypominać. Analizowanie statystyk to źródło naszej wiedzy o naszych odbiorcach.

11. Nie zapominaj o nudniejszym bracie wcześniej wymienionych – czyli LinkedIn.

Rzecz jasna, to, że nudniejszym nie znaczy, że gorszym. LinkedIn to miejsce, w którym możemy w dosyć łatwy i bezpośredni sposób dotrzeć do osób, które wywierają naprawdę duży wpływ na całą branżę, wymienić się z nimi contentem.

Bardzo ważnym aspektem LinkedIn jest właśnie struktura jego użytkowników – są to zwykle różnego rodzaju profesjonaliści, właściciele firm oraz ludzie tego kalibru. Sprawienie, że tego typu osoby będą częścią naszej społeczności, będzie dla nas bardzo pozytywnym bodźcem.

Czym innym jest poprosić tzw. Influencera o udostępnienia jakieś naszej treści, a czym innym, gdy ten Influencer regularnie, sam z siebie, przegląda nasze kanały komunikacji i czeka na jakiś conent z naszej strony. Między innmi dzięki LinkedIn dotarcie do Influencerów jest dużo prostsze, a to nie jedyna zaleta LinkedIn.

LinkedIn to miejsce, w którym można zdobyć sporą ilość zleceń z naszej branży. Dzieje się tak szczególnie w przypadku osób zajmujących się marketingiem, ale nie tylko. Jest to kolejny powód, dlaczego warto.
Jednak jeżeli już wiesz, że warto – dobrze byłoby zastanowić się w jaki sposób zaistnieć na LinkedIn.
Warto zwrócić uwagę na to, aby regularnie zamieszczać nowe wpisy. Zakłada się, że optymalnie jest zamieszczać jeden wpis dziennie. Może to być link do naszego artykułu, z krótkim opisem, ciekawy artykuł do przeczytania etc. Regularność to bardzo ważny aspekt działania na każdym portalu, to dzięki regularności będziemy przyciągali do nas coraz to nowych członków naszej społeczności oraz budowali zaangażowanie. Z drugiej strony, brak regularności będzie gasił zaangażowanie. Dlatego jest to bardzo ważna kwestia.

linkedin-infograph-bloomboard

Innym krokiem, na który dobrze się zdecydować to uczestniczenie w życiu różnych grup lub założenie własnej grupy. W tym momencie warto podkreślić, że bardzo ważne jest to, w jaki sposób będziemy się na nich angażowali, jeżeli będzie to zwykły spam, to nie wiele zwojujemy. Jakość jest bardzo ważna, nie tylko na LinkedIn, ale na LinkedIn w szczególności ze względu na bardziej wymagających użytkowników.

Zobacz również :  Zmiany na LinkedIn - co każdy marketer powinien wiedzieć?

Nie krępuj się wysyłać zaproszenia, rób to regularnie. Przy czym pamiętaj, aby personalizować wiadomość, którą wpisujesz do treści zaproszenia. Jest to bardzo ważne, ponieważ w ten sposób okazujesz szacunek względem osoby, do której wysyłasz dane zaproszenie. Proste i skuteczne. Oczywiście wymaga trochę pracy. Jednak zbudowanie zaangażowanej społeczności, bez własnego zaangażowania i poświęcenia dużej ilości czasu jest absolutnie niemożliwe.
Wrzucaj swoje treści z LinkedIn na inne kanały komunikacji i na odwrót. W ten sposób przemieszasz swoje społeczności z poszczególnych kanałów i stworzysz jedną, bardziej spójną grupę odbiorców. Oczywiście całkowite przenikanie tego typu grup jest niemożliwe, jednak jest jak najbardziej pożądane w granicach możliwości.

 

bloomboard-progress

 

12. Udostępniaj treści innych blogerów etc.

Jest to bardzo ciekawa strategia, która pozwoli rzucić inne światło na różnego rodzaju zagadnienia. Ciekawym sposobem jest np. wrzucenie zestawienia, które jest podobne do tego, które samemu zrobiłeś wcześniej – zauważając, że dany bloger dodał nowy ciekawy punkt widzenia do tego, co samemu wcześniej napisałeś. Oczywiście to tylko jeden z wielu możliwych przykładów.

udostępnianie-blog-bloomboard

Wprowadzenie tego typu pluralizmu jest bardzo pozytywnie postrzegane przez użytkowników. Pozwala zbudować wizerunek firmy/marki/osoby, która nie koncentruje się tylko na sobie, ale jest osadzona w branży i szerzej w świecie. Nadawanie samemu sobie szerszego kontekstu to bardzo dobry zabieg, który z całą pewnością zostanie doceniony przez Twoją społeczność.

Oprócz tego możesz liczyć na wdzięczność osoby, której content promujesz. W przyszłości dużo łatwiej będzie przekonać taką osobę, aby udostępniła treści tworzone przez Ciebie.

13. W mailingu przypominaj o innych kanałach komunikacji.

To bardzo prosty zabieg – raz na jakiś czas przypominaj swoim subskrybentom o tym, że posiadasz inne kanały komunikacji. W ten sposób sprawisz, że część z nich zacznie się w nich angażować.

14. Przeprowadzaj sesje Q&A.

Q&A, czyli Questions and Answers. Przeprowadzenie sesji pytań i odpowiedzi to bardzo ciekawy pomysł. Tego typu zabieg pozwala na nawiązanie bliższej relacji ze swoją społecznością. Podczas takiej sesji będziesz na żywo odpowiadał na różne pytania swojej społeczności, dlatego należy być dobrze przygotowanym, aby nie dać się zaskoczyć.

Sesja Q&A to doskonała okazja dla Twoich odbiorców, aby dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej, czegoś, czego nie mogli dotąd zdobyć z innego kanału informacji, dlatego, że tego nie było lub po prostu nie mogli znaleźć.

qa-twitter-bloomboard

15. Przeprowadzaj ankiety, rób sondy.

Bardzo wielu ludzi lubi wyrażać swoje zdanie. Czasami komentarze nie wystarczają. Właśnie dlatego warto dać im się wypowiedzieć w innej formie. Bardzo przyjemną i ciekawą formą wyrażenia swojej opinii jest wyrażenie jej w ankiecie lub zagłosowanie w sondzie.
Z jednej strony pozwoli Ci to w większym stopniu zaangażować Twoją społeczność, a z drugiej – dowiesz się co lubią, a czego nie lubią Twoi odbiorcy, co lepiej na nich działa, a co nie wzbudza żadnych lub negatywne emocje.

16. Poproś swoją społeczność, aby się angażowała.

Czasami rozwiązania są banalnie proste tak jak w tym przypadku. Uzasadnij, dlaczego udostępnienie Twojej treści jest czymś, co powinni zrobić, przekonaj swoją społeczność, żeby to zrobiła, a bardzo możliwe, że to zrobi. Z całą pewnością warto próbować, a praktyka pokazuje, że te próby na pewną będą posiadały swoją efektywność.

17. Opisuj ciekawe historie.

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – Twój content nie może dotyczyć tylko Ciebie. Jest to błędem. Twoje treści powinny odnosić się, opowiadać o innych aspektach rzeczywistości. Co do zasady ludzie nie lubią osób, które mówią tylko o sobie.

bloomboard-historie-social-media

Ciekawa, inspirująca historia na pewno sprawi, że Twoi czytelnicy spojrzą na Ciebie przychylniejszym okiem. Poza tym – niektóre historie są po prostu warte opowiedzenia.

18. Korzystaj z treści viralowych.

Cacao decomorreno – Najwyższa Jakość. Patrząć na to, co dzieje się obecnie w internecie, te słowa nie mogły tutaj nie paść. Jeżeli znasz historię tego virala, to wiesz jak gigantyczny zasięg może on osiągnąć. Jednak nawet jeżeli nie stworzysz virala, który bezpośrednio promuje Twoją markę, to możesz skorzystać z jego popularności i w inteligenty sposób się pod niego podpiąć. Dobrym przykładem jest działanie firmy Piotr i Paweł.

piotr-paweł-viral-bloomboard

19. Pamiętaj o wysokiej jakości.

Nic tak nie zniechęca czytelników, jak słaba jakość. Dlatego pamiętaj o tym, aby tworzyć i udostępniać jedynie takie treści, które się nią wyróżniają. Bardzo ważna jest tutaj konsekwencja. Jeżeli przyzwyczaimy naszych czytelników do tego, że zawsze na naszej stronie znajdą coś wartościowego to będa oni z przyjemnością do nas wracali i czekali na nasze wpisy, ponieważ będą wiedzieli, że gdy coś stworzymy, to będzie to dobre.

20. Twórz autorskie treści.

Zdecydowana większość marketerów korzysta z czyjegoś contentu. Oznacza to, że jeżeli tworzysz autorskie treści o dobrej jakości, to masz przewagę nad zdecydowaną większością. Oznacza to, że tego typu działanie – zdecydowanie się opłaca.

Zobacz również :  Social media marketing: krótki przewodnik i 77 ciekawych kampanii wykorzystujących różne platformy społecznościowe

21. Pamiętaj, aby wrzucać linki do Twoich wpisów.

Rób to zarówno w swoim mailingu, na swoim fanpage’u na Facebooku, na Twitterze etc. Im więcej, tym lepiej. Pamiętaj jednak, że nie oznacza to, że powinieneś wszędzie spamować samym linkiem, w oderwaniu od kontekstu. To bardzo ważne, aby przy okazji promocji danej treści nie uderzać w swój własny wizerunek. Pamiętaj, że przyciąganie społeczności musi się opierać zarówno o to, aby było Cię dużo widać, ale również, aby było Cię widać w dobrym świetle. Zrównoważenie jednego z drugim jest bardzo ważne, oczywiście wymaga więcej pracy, ale też przynosi lepsze skutki.

22. Odwołuj się do wydarzeń społecznych oraz subkultury.

Nie ukrywajmy – najlepiej robi to firma Oreo. Warto się na tym wzorować i robić to po swojemu. Oczywiście może to być w pewien sposób ryzykowne, szczególnie jeżeli zaangażuje się w spór polityczny.
Co ciekawe na polskim rynku w ten sposób reklamują się piwa. Kompania Piwowarska reklamuje się na marszach KOD-u, natomiast właściciel firmy Ciechan jednoznacznie opowiada się po stronie narodowców. Obydwa te działania wzbudzają u politycznych oponentów kontrowersje, nie zmienia to jednak faktu, że zwiększają również zasięg.
Z naszej strony zdecydowanie polecamy raczej skupienie się na popkulturze lub na wydarzeniach, które wywołują pozytywne skojarzenia.

coca-cola-facebook-bloomboard

23. Twórz content o wartości edukacyjnej.

Różnego rodzaju poradniki i im podobne przyciągają sporo osób, które chętnie z nich korzystają. Poza tym pomagają Ci pokazać, że jesteś ekspertem w swojej branży, a więc zyskujesz podwójnie. Nie tylko przyciągasz nowe osoby, ale również pokazujesz tym, które już należą do Twojej społeczności, że można Ci zaufać oraz z Tobą zostać. Tak jak pisaliśmy na samym początku – niezwykle ważne jest nie tylko pozyskiwanie nowych odbiorców, ale również utrzymanie dotychczasowych.

24. Miej poczucie humoru.

To zawsze działa. Po prostu. Pozwala rozbrajać negatywne komentarze w pozytywny sposób – skuteczniej niż ich kasowanie, ale nie tylko. Udostępnianie zabawnego contentu, wyrażanie pozytywnych emocji przyciąga ludzi. Jeżeli w Twojej przestrzeni jest miło i przyjemnie, to dużo chętniej się w niej przebywa.

kapustka-memy-bloomboard

 

 

25. Bądź ludzki.

Wielokrotnie pisaliśmy o tym, żeby wchodzić w interakcję. Jednak ważne jest to jak w nia będziemy wchodzili. Staraj się nie odpisywać jak robot, pozwól sobie na bycie człowiekiem. Oczywiście, nie rezygnuj z profesjonalizmu. Jednak pozwól sobie na odrobinę spontaniczności, dowcipu oraz dystansu.
Proporcje spontaniczności do profesjonalizmu należy dostosować do swoich czytelników, nie zmienia to jednak faktu, że pewna doza zawsze jest potrzebna.

26. Dziel się ciekawymi newsami.

Wykorzystywanie newsów w budowaniu społeczności to bardzo ciekawy sposób na zbudowanie społeczności. Dzieląc się newsami w umiejętny sposób, sprawi się, że nasi odbiorcy będą ich szukali właśnie u nas. Jednak to nie wszystko – jeżeli będziemy naprawdę dobrzy, to będą oni je z nami współprzeżywali, a to tworzy zręby wspólnoty. Czytelnik, który odczuwa z nami pewną wspólnotę, dużo łatwiej z czytelnika zamieni się w klienta naszej firmy.

27. Postuj o odpowiednich godzinach.

W przypadku social media odpowiednie wyczucie czasu jest szalenie ważne. Dlatego na podstawie swoich obserwacji musisz wyczuć, kiedy jest najlepszy okres do tego, aby wrzucić nowe treści. Kiedy wyczujemy naszych odbiorców – na stałe zwiększymy nasz zasięg, a większy zasięg, to nowi czytelnicy.

best-times-post-social-media-bloomboard

28. Odpowiadaj na pytania na porzuconych stronach w social media.

Porzucony fanpage z dużą ilością fanów, którzy zadali pytania, na które nigdy nie padły odpowiedzi to bardzo łakomy kąsek. Odpowiedz na nie. Merytorycznie, bez nachalności, bez próby sprzedaży ani autopromocji.
Bardzo często zdarza się tak, że są to strony o naprawdę dużym zasięgu oraz sporej ilości fanów. Znajdowanie tego typu opuszczonych stron i wykorzystywanie ich na swojąkorzyść to bardzo ciekawy sposób na powiększanie swojej społeczności.

29. Nie promuj ani nie sprzedawaj w nachalny sposób.

Wspomnieliśmy o tym przed chwilą, ale warto rozwinać tę myśl. Ludzie nieznoszą, gdy im się coś wciska, narzuca etc. Szczególnie w internecie. Dlatego nie krępuj się być po prostu pomocnym i przydatnym dla ludzi. Gwarantujemy Ci jedno – to na pewno do Ciebie wróci, prędzej czy później.

30. Odpowiednio nazywaj swoje konta w social media.

Teoretycznie to drobnostka, rzecz prawie oczywista. Nie uwierzyłbyś jak wiele firm popełnia ten błąd, przez co odnalezienie ich konta w poszczególnych kanałach social media jest zadziwiająco trudne.
Nie popełniaj tego błędu. Nazwa konta w poszczególnym kanale social media powinna być jednoznaczna i sprawiać, że łatwo można ją odnaleźć. Pamiętaj – że im mniejszy wysiłek odbiorca wkłada w to, żeby Cię znaleźć, tym więcej masz odbiorców.

31. Korzystaj z narzędzi.

Parafrazując klasyka – Od tego one są, od tego są one. Na pewno polecamy takie narzędzia jak Google Analytics ,Twitter Analytics czy TweetDeck. Ich zastosowanie w zdecydowany sposób zwiększy efektywność Twoich działań i pozwolą zaoszczędzić masę czasu. Pamiętaj, że zarządzanie czasem to najważniejszy element jakiegokolwiek działania.

Masz jeszcze jakiś pomysł, interesujące przemyślenie, wpadłeś na coś, czego nie poruszyliśmy w tym wpisie? Podziel się z nami!

5 Komentarzy

  • Łukasz 13 czerwca 2016

    5. Jak nazywa się taka wtyczka, która pozwala lajkować posty na blogu, tak żeby pojawiały się one na fejsie?

    • bloomboard (Post autora) 14 czerwca 2016

      Powinno wystarczyć sumome 🙂

  • Bardzo ciekawe zestawienie – do wdrążenia 🙂

    • bloomboard (Post autora) 15 czerwca 2016

      dziękujemy ! – i koniecznie najlepiej praktykować w swoich aktywnościach w Social Media !

  • Kasia Kłyś 27 lipca 2017

    Rewelacyjne zestawienie! Pomogliście mi akurat w momencie, kiedy zaczynam budować swoją obecność w social media i jak się okazuje, jest to spory fun, ale nie jest to również proste. Na pewno będę tu częściej zaglądać, szczerze liczę na to, że wkrótce pochwalę się tu swoim sukcesem 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>