Oczywiście – dobry produkt to podstawa, jednak aby go sprzedać, należy mu zapewnić odpowiedni rozgłos oraz dotrzeć do odpowiedniej ilości potencjalnych klientów. Analogicznie jest ze wspomnianym przed chwilą contentem – jeżeli chce się, aby przeczytało go dużo osób, trzeba go odpowiednio wypromować.

Content-plan-bloomboard

 

Poniżej prezentujemy listę 20 sposobów, które pomogą w znaczny sposób zwiększyć swój dotychczasowy zasięg.

Bloomboard-promocja-content

 

1. Korzystaj z LinkedIn.

Na początek coś prostego – wrzucaj swój content na swoją stronę firmową na portalu LinkedIn. Pamiętaj, że warto do tego dodać jakiś przyjemny dla oka obrazek.

Dołączaj i uczestnicz w życiu grup branżowych. Ta porada jest całkiem podchwytliwa. Dlaczego? Wiele osób robi to w zły sposób. Po prostu wrzucają jakiś kawałek swojego contentu, link do artykułu i myślą, że sprawa jest załatwiona. W ten sposób można wyjść jedynie na irytującego spamera, ale na pewno nie na eksperta.

Jeżeli chcemy zbudować prawdziwy wizerunek eksperta – musimy naprawdę się angażować, udzielać rad, pomagać, dzielić się swoim doświadczeniem oraz ekspercką wiedzą, sprawić, że będziemy przydatnym oraz poważanym członkiem społeczności. W ten sposób nasz content będzie postrzegany w zupełnie inny sposób niż dotąd. Użytkownicy sami będą go szukali, oczekiwali aż się ukaże oraz z przyjemnością będą się nań powoływali – wiedząc, że jest naprawdę dobry.

Wyrobiłeś sobie niezłą markę na LinkedIn? To świetnie. Zastanów się nad założeniem oraz rozkręceniem własnej grupy dyskusyjnej, skupienie wokół siebie społeczności, to naprawdę świetny sposób na autopromocję. Dodatkowo – jeżeli stworzysz już swoją grupę, to nie zapomnij o tym, aby ją również promować.

promocja-content-linkedin-bloomboard

 

2. Promuj się na Facebooku.

Na Facebooku mamy naprawdę szeroką gammę możliwości tego, w jaki sposób możemy zwiększyć swój zasięg.

Po pierwsze – jeżeli dany wpis jest dla nas naprawdę ważny, warto go przypiąć. W zdecydowany sposób zwiększy to ilość osób, do których dotrzemy.

Content-promocja-facebook-bloomboard

Kolejnym ciekawym pomysłem jest kilkukrotne wrzucenie tego samego artykułu w ciągu tygodnia – wystarczy zmienić obrazek, który odnosi się do danego wpisu oraz zacytować inną część danego artykuł. W zdecydowany sposób zwiększy to nasz zasięg.

Warto również eksperymentować z godzinami, w których wrzuca się dany post. Istnieją różne statystki, które określają w jakich godzinach najlepiej wrzucać posty – jednak tak naprawdę wszystko zależy od Twojej grupy docelowej. Oznacza to, ze w praktyce trzeba po prostu całkiem sporo poeksperymentować i znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie.

facebook-czas-posstu-bloomboard

Dobrze jest również przypatrzeć się mechanizmowi planowania postów. Z jednej strony jest on całkiem wygodny – z drugiej jego użycie może w znaczny sposób przyczynić się do spadku zainteresowania danym postem. Dlaczego tak się dzieje? Zaplanowany post, nie jest wrzucany na Facebooka, wtedy kiedy jest to zaplanowane, a od razu – jedynie do momentu zaplanowania publikacji jest on zakryty. Efekt jest taki, że zasięg w zdecydowany sposób spada.

3. Używaj Twittera.

W wielu branżach popularny „ćwierkacz” wygrywa z Facebookiem. Jednak nawet jeżeli w Twojej branży tak nie jest – to nie zmienia faktu, że warto go używać.

Zacznijmy od podstaw – tweetuj linki do swojego contentu, najlepiej dołącz do tego jakiś obrazek. Jest to najprostsze i najbardziej oczywiste działanie, jakie możemy podjąć na Twitterze.

Następne kroki są bardzo ważne. Po tym, gdy już zatweetowałeś swój content – warto zacząć followować (czyli śledzić/subskrybować) osoby, które również zajmują się lub interesują tym do czego odnosi się dany content. Jaki jest cel tego działania? Po pierwsze – aby oni kliknęli „Follow” na naszym profilu albo co jeszcze lepsze – zretweetowali nasz wpis, zwiększając nasz zasięg.

 

Twitter-bloomboard

 

Pisząc Tweety warto wspominać ludzi, którzy już nas śledzą na Twitterze. Efekt tego będzie taki, że poczują się wyróżnieni, a poza tym zwiększy to prawdopodobieństwo, że zapoznają się z naszym contentem.

Zobacz również :  Kompletny przewodnik po Influencer Marketingu: lista 50 influencerów, case studies, narzędzia, praktyka

Pamiętaj, jeżeli ktoś zretweetuje Twój content, napisze fajny komentarz – podziękuj. To bardzo ważne. Kiedy społeczność widzi, że wchodzisz z nią w interakcje – to tym bardziej chce się angażować w działanie.

Jeżeli Twój wpis na Twitterze odnosi naprawdę duży sukces, to nie krępuj się napisać kolejny, w którym wyrażasz swoją radość oraz dziękujesz za jego udostępnianie. Tego typu wpis dodatkowo zwiększy Twój zasięg – w bardzo prosty sposób.

Innym ciekawym zabiegiem, który warto wykonywać, jest wrzucanie ciekawych cytatów, na przykład ze swojego wpisu na blogu. Jeżeli jest to dobry, inspirujący i ciekawy cytat, to użytkownicy bardzo chętnie podadzą go dalej.

Kolejna rzecz, o której warto pamiętać to wrzucanie obrazków. Jest to uniwersalna zasada, która dotyczy praktycznie wszystkich portali społecznościowych.

twitter-czas-twitt-bloomboard

 

4. Dziel się swoimi treściami na Tumblrze.

Tumblr to całkiem ciekawy portal. Gamma treści, które można na nim znaleźć, jest naprawdę niezwykle szeroka. Zaczynając od treści wyjątkowo ciekawych oraz merytorycznych, aż po wyjątkowo głupie i kontrowersyjne.

Co to oznacza w praktyce?

Tumlbra śledzą ludzie kretywni o otwartych umysłach. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść. Dlatego warto, abyś dzielił się swoim contentem właśnie na tym portalu. Jeżeli stworzysz naprawdę ciekawe treści, to możesz liczyć na spore zainteresowanie swoim contentem, dlatego z całą pewnością warto korzystać z tego kanału przekazu.

 

5. Nie zapominaj o reszcie portali społecznościowych.

W zależności od branży warto korzystać z takich portali społecznościowych jak Instagram, Pinterest (o tym, jak sprawnie korzystać z Pinteresta pisaliśmy już wcześniej), Flipboard czy Slideshare.

Oprócz tego warto korzystać również ze stron, na których powstają nowe trendy. Bardzo ciekawym miejscem, które nieustannie zyskuje na popularności i jest jednoznacznym liderem kreowania nowych nurtów jest Reddit. Nawet jeżeli nie zamierzasz się tam promować, to na pewno warto śledzić to miejsce, ponieważ można tam znaleźć naprawdę wiele ciekawych inspiracji do tworzenia nowego contentu.

Jeżeli chodzi o same trendy – warto korzystać z forum obrazkowego 4chan.org. Trzeba przyznać, że można tam znaleźć naprawdę dużo kontrowersyjnych treści, a czasem po prostu jednoznacznie negatywnych. Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo wiele internetowych mód zaczęło się właśnie w tamtym miejscu. Dlatego warto przeglądać 4chana, nawet jeżeli prawdopodobnie wzbudzi to pewne estetyczne lub moralne obrzydzenie.

social-media-bloomboard

 

6. Twoja własna strona internetowa.

Nasza strona internetowa również w znaczący sposób wpłynie na to, jaki zasięg będą osiągały nasze wpisy.

Oczywiście – ważne, żeby była w odpowiedni sposób zoptymalizowana pod kątem SEO, ważne, żeby łatwo można było na niej znaleźć nasz content, bardzo istotna jest również przyjemna dla oka oprawa graficzna, która sprawi, że przeczytanie artykułu na naszej stronie nie będzie udręką.

Z trochę mniej oczywistych porad – warto dodać przyciski, które pozwolą się dzielić zamieszczanymi przez nas treściami we wszelkiego rodzaju social media. Im łatwiej jest podzielić się z innymi użytkownikami naszym contentem, tym częściej będzie do tego dochodziło. Dlatego absolutnie – warto się na to zdecydować.

7. Mailing.

Portale społecznościowe oraz naszą własną stronę mamy już za sobą, a więc warto odwołać się do starzejącej się, ale nadal niezwykle skutecznej formy, czyli maili.

Utworzenie listy mailingowej (jak ją zbudować dowiesz się z wpisu na naszym blogu), za pomocą której będziemy wysyłali powiadomienia o naszych nowych wpisach naszym subskrybentom, to nadal całkiem skuteczny sposób na zwiększenie zasięgu. Na tyle skuteczny, że z całą pewnością nie warto z niego rezygnować.

8. Komentuj inne blogi.

Jest to bardzo prosty, ale skuteczny zabieg. Tworzenie wpisów na innych blogach to bardzo skuteczny zabieg na to, aby w znaczny sposób zwiększyć ilość wejść na naszą stronę. Oczywiście należy zwrócić uwagę na to, aby nasze komentarze były merytoryczne, odwoływały się do treści danego wpisu etc. Traktuj swój komentarz jako content, który ma wypromować Twój content, a nie ordynarny kryptospam.

Zobacz również :  Jak skutecznie promować swój biznes e-commerce

 

komentowanie-blogow-bloomboard

 

9. Twórz dobre nagłówki.

No dobrze – jak na razie sporo było tego, co możemy zrobić, żeby promować nasz content ze strony – zewnętrznej. Jednak jest masa rzeczy, które możemy zrobić z samym contentem.

Na pewno warto używać dobrych nagłówków. Warto zaznaczyć, że głównym kryterium oceny tego, czy nagłówek jest dobry to zwyczajnie fakt, czy zwiększa on ilość wejść. Według tego prostego kryterium najlepiej sprawdzają się wszelkiego rodzaju listy, czyli np. „X sposobów na” i tym podobne.

Warto tworzyć osobne tytuły dla social media. Pozwala to sprawdzić jaki nagłówek będzie skuteczniejszy. Dlaczego warto to robić? Pozwala to uczyć się na temat naszych odbiorców. Im większą wiedzę posiadamy, im więcej zgromadzimy doświadczenia, tym skuteczniej będziemy prowadzili nasze działania.

10. Eksperymentuj z różnym contentem na różnych platformach.

Dany content może w zróżnicowany sposób działać na praktycznie każdym z kanałów social media. Dlatego warto eksperymentować – sprawdzać, w jaki sposób jest odbierany np. na Facebooku, a na Twitterze. Dzięki tego typu eksperymentom z czasem zrozumiemy, czego oczekują nasi odbiorcy w danym miejscu. Jeśli zastanawiasz się z jakich form  mógłbyś skorzystać, sprawdź naszą listę 102 typów contentu! 

Znając preferencje użytkowników danego portalu społecznościowego, będziemy wiedzieli jaki nagłówek najlepiej sprawdzi się w danym miejscu, gdzie lepiej wrzucić video, a gdzie lepiej wrzucić obrazek, gdzie jedno inspirujące zdanie, a gdzie wyczerpujący ekspercki tekst. W ten sposób możemy w skuteczny sposób personalizować treści, które umieszczamy w social media.

W ostatecznym rozrachunku w znaczący sposób zwiększy to nasz zasięg, a więc osiągniemy swój założony na samym początku cel.

11. Poproś autorytet z Twojej dziedziny o komentarz.

Znajdź osoby, które są opiniotwórcze w ramach Twojej branży i poproś je o udzielenie jakiegoś dodatkowego komentarza dotyczącego stworzonego przez Ciebie contentu. Najlepiej, aby nadawał się on do dodania do tego, co stworzyłeś. W ten sposób z jednej strony uwiarygodnisz stworzoną przez siebie treść z jednej strony, a z drugiej – dasz o sobie znać, sprawisz, że osoby, które liczą się w Twojej branży, będą wiedziały o Twoim istnieniu. Ponadto będą wiedziały, że tworzysz coś naprawdę ciekawego.

Kolejną możliwością, jaka istnieje w takim przypadku, jest to – że istnieje możliwość, iż tego typu opiniotwórcza osoba umieści przesłane przez Ciebie treści na swojej stronie, swoim Fanpage etc. Więcej o korzyściach wynikających z takiej sytuacji piszemy w Przewodniku po Influencer Marketingu.

12. Nie bój się prosić opiniotwórczych osób o zareklamowanie Twojego contentu.

Tak jak napisaliśmy powyżej – warto jest pokazywać swój content odpowiednim osobom. Jednak oprócz samego pokazania i prośby o poradę – warto jest wprost spytać, czy istnieje możliwość podzielenia się Twoim contentem z jego publicznością.

Promocja-influencer-bloombaord

 

W takim przypadku istnieje jednak podstawowy warunek – tworzone przez Ciebie treści muszą stać na naprawdę wysokim poziomie. Nie możesz sobie pozwolić na to, żeby posiadały one jakiekolwiek znamiona braku profesjonalizmu, niedopracowania etc.

Pamiętaj, że niska jakość treści zawsze bardzo negatywnie wpływa na całość Twojej pracy. Nie tylko obniża Twój zasięg, ale również podkopuje Twój wizerunek oraz długotrwale zmniejsza stopień zaangażowania społeczności. Dlatego – należy się tego wystrzegać.

13. Wspominaj swoje źródła i ekspertów, do jakich się odnosisz.

Jeżeli piszesz jakieś ciekawe zestawienie – nie bój się wspomnieć ekspertów, z których prac korzystałeś, artykułów, które przytoczyłeś etc. Po pierwsze – ze względu na zwykłą ludzką przyzwoitość. Jeżeli opierasz swoją treść o czyjąś treść (co jest czymś absolutnie normalnym), to powinieneś przytoczyć, o kogo się opierałeś.

 

zrodla-ekspert-blog-bloomboard

 

Jednak nawet pomijając pewien aspekt moralny – to zwyczajnie może się to okazać dla Ciebie skuteczne. Chociażby dlatego, że to potencjalnie dobrze wpłynie na wizerunek danego eksperta, że się na niego powołałeś i istnieje duże prawdopodobieństwo, że udostępni on Twój content w ramach swoich kanałów komunikacji.

14. Czytaj i kontaktuj się z osobami, które piszą na podobne tematy.

Jest to dobrym pomysłem z wielu względów. Po pierwsze – mogą być one dla Ciebie inspiracją do tworzenia nowych treści z waszej wspólnej branży. Jednak to nie wszystko. Bardzo możliwe, że jeżeli napiszesz ciekawy artykuł, który dotyczy tematu, który również jest dla nich interesujący, to się nim zwyczajnie podzielą.

Zobacz również :  Twitter w biznesie: 60 porad dla początkujących i zaawansowanych

Poza tym – strony takich osób pozwolą nam podpatrzeć, w jaki sposób działają społeczności naszej konkurencji, w jaki sposób reagują na podobny do naszego contentu etc. W ten sposób możemy bardzo dużo się nauczyć – nie podejmując żadnego ryzyka, zamiast tego uczyć się na ryzyku podejmowanym przez kogoś innego.

15. Twórz filmiki zamiast wpisów blogowych.

Tworzenie filmików to bardzo ciekawy pomysł. Dlaczego? Dzieje się tak, ponieważ w ten sposób możemy dotrzeć do innego rodzaju publiczności, która woli odbierać rzeczywistość w inny sposób niż za pośrednictwem tekstu. Jeżeli będziemy podejmowali tego typu działania w sposób konsekwentny, to uda nam się zbudować bardziej zróżnicowaną społeczność. Szczególnie że grupa osób czytających oraz oglądających filmiki w dużej mierze się zazębia.

16. Udostępniaj swój nowy conent w miejscach gdzie masz największy ruch.

Aby prześledzić jakie to aktualnie miejsce użyj Google Analytics, a następnie udostępnij tam swoje nowe treści. W ten sposób skorzystasz z dotychczasowego ruchu, aby dodatkowo zwiększyć ruch generowany przez nowe treści. Jest to swojego rodzaju samonapędzający się i do tego bardzo skuteczny mechanizm.

Ważne, żebyś zwrócił uwagę na to, aby duży ruch nie dotyczył ogólnych statystyk – ale aktualnych, tak aby nie promować się niepotrzebnie w miejscu, w którym kiedyś miało się duży ruch, a w takim, w którym duży ruch posiada się aktualnie.

analytics-bloomboard

 

17. Nie bój się wydawać pieniędzy na reklamy.

Korzystanie z różnego rodzaju płatnych reklam to całkiem dobry pomysł, którego wdrożenie z całą pewnością przeniesie lepsze skutki niż brak jego wdrożenia. Jest to bardzo proste. Jeżeli chcesz mieć naprawdę duży zasięg, to nie da się tego zrobić w pełni organicznie. W celu osiągnięcia marketingowego sukcesu trzeba wydać pewne pieniądze. Dlatego z założenia znajdź pewien budżet, który będziesz mógł poświęcić na płatne internetowe reklamy.

18. Stwórz poradnik w formie PDF-a.

Napisałeś naprawdę dużo ciekawych artykułów z Twojej branży? Skompiluj je, a następnie stwórz z nich PDF-a. Tego typu zabieg z całą pewnością przysłuży się do stworzenia Twojego eksperckiego wizerunku, a więc pozwoli pozyskać Ci zaangażowanie oraz ulepszyć strukturę Twoich użytkowników. Poza tym prawdopodobnie dotrzesz do całkowicie nowego grona odbiorców, a przecież o to Ci chodzi prawda?

 

stworz-e-book-bloomboard

 

19. Pamiętaj, w jaki celu powstały social media.

Na pewno nie do robienia biznesu, nie do reklamy ani marketingu. W takim razie do czego? Do komunikowania między ludźmi. Wykorzystaj to na własną korzyść i zastosuj korzyści, które z tego płyną. Jeżeli social media zostały wykorzystane do kontaktu międzyludzkiego, to staraj się w swoim marketingu wpisać w tę formułę.

Zadawaj pytania swojej społeczności, wchodź z nią w interakcję, staraj się być bardzo aktywny. Dynamicznie odpowiadaj na ich potrzeby, a sprawisz, że Twoja społeczność będzie naprawdę zaangażowana. Co oznacza zaangażowana społeczność? Oznacza min. Udostępnianie Twoich treści, a to naprawdę dobry sposób na to, aby zwiększyć swój zasięg.

20. Korzystaj z platform blogowych.

To bardzo ciekawy pomysł. Może przynieść naprawdę wymierne efekty. Działa na niezwykle prostej zasadzie. Agregujesz swój blog w ramach szerszej platformy blogowej i zyskujesz na tym, że posiada ona swoją stałą publiczność. W zależności od tego jaki jest profil społeczności danej platformy blogowej zyskasz więcej lub mniej publiki, jednak z całą pewnością zyskasz. Jeżeli możesz w tak prosty sposób to na pewno warto skorzystać z takiej możliwości.

Na koniec – pamiętaj, że zbudowanie społeczności wymaga naprawdę sporej ilości konsekwencji oraz cierpliwości. Obojętnie jak świetnego contentu byś nie używał oraz ile wydawał na promocję swoich wpisów – nie osiągniesz sukcesu z dnia na dzień. To zawsze wymaga sporej ilości zaangażowania oraz poświęconego czasu. Dlatego nie zrażaj się i z determinacją podążaj do swojego celu.

5 Komentarzy

  • Piotr 8 czerwca 2016

    Świetne pomysły i ujęte bardzo „po ludzku”.

    Swoją drogą, to muszę pozmieniać w swoim streamie na Facebooku, żeby Wasze wpisy były u mnie organicznie widoczne a nie wchodzić z reklamy. Nie lubię jak płacicie za mnie 😛

    • bloomboard (Post autora) 8 czerwca 2016

      dzięki wielkie ! 🙂

  • Ola 1 lipca 2016

    jakie sa podstawy dowodzace tego ze zaplanowane posty na fb maja mniejszy zasieg – planuje na kilku fp i nie zauwazylam mniejszych zasiegow 🙂 jakis przyklad?

  • Bailish 6 sierpnia 2016

    Tumlbra śledzą ludzie kretywni o otwartych umysłach.

    • Rafał 13 września 2016

      Ciekawe czy specjalnie wstawiłeś ‚w’ czy zgubiłeś ‚a’ ;).

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>