Zastanawiasz się jak rozwinąć swój biznes? Szukasz nowej drogi dotarcia do klienta? Twoja kampania marketingowa jest przestarzała i myślisz o tym jak ją unowocześnić? W takim razie zdecydowanie musisz poznać tajniki influencer marketingu!

 

brand-influncer-bloomboard

 

Dzięki temu artykułowi dowiesz się czym jest influncer marketing i jak z niego korzystać. Znajdziesz tu wszystko co potrzebne by rozeznać się w tej dziedzinie promocji. Case study pozwolą ci poznać działania od strony praktycznej. Wybrane pod kątem influncer marketingu i opisane narzędzia pozwolą ci usprawnić pracę. A na koniec wisienka na torcie – lista influencerów wraz z danymi dotyczącymi liczby fanów i kontaktu oraz opis praktyk i wskazówki dotyczące współpracy z nimi. Mamy nadzieje, że będzie się Wam podobał 🙂

Koniecznie Polub nas na Facebooku! Na naszym profilu znajdziesz informacje o najnowszych artykułach na blogu, ciekawe dane i statystyki, cytaty z największych postaci biznesu i wiele innych. Jeśli masz jakieś wskazówki lub oczekiwania co do naszej pracy – podziel się nimi na Facebooku! A jeśli spodoba ci się nasz artykuł i chciałbyś dowiedzieć się więcej o różnych formach marketingu, sprawdź naszą listę poradników o Growth Hackingu lub 102 rodzaje contentu, do wykorzystania na Twojej stronie. 

baner_wide

Na skróty:

 

baner-facebook-2

O influencer marketingu

Czym jest influencer marketing? Według encyklopedycznej definicji jest to forma marketingu, złożona z różnych działań i praktyk, których nacisk położony jest na konkretne osoby kluczowe. Odpowiednio wyszukane i dobrane osoby oddziałują na potencjalnych nabywców, działania marketingowe są zorientowane wokół tych osób. Mówiąc prosto, influencer marketing to wyszukiwanie znanych i wpływowych osób w twojej branży i współpraca z nimi nad promocją produktu/marki/wartości dzięki wykorzystaniu społeczności zorganizowanej wokół tej osoby. Infografika przedstawiona poniżej powinna pokrótce przybliżyć najważniejsze aspekty związane z tym zagadnieniem.

influencer-marketing-infographic-bloomboard

Ta forma marketingu zyskuje coraz większą popularność. Ma to związek z rozwojem portali społecznościowych, blogosfery i życia w sieci ogółem. Przez zagraniczne portale nazywana jest „The Next Big Thing”, coś co może zastąpić modny w ostatnich latach content marketing czy growth hacking.

influncer-bloomboard

 

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o genezie i teorii influencer marketingu, sprawdź poniższe artykuły, po ich przeczytaniu powinieneś mieć jasność co do tego czym jest influncer marketing i w jakich sytuacjach można go stosować.

 

Bloomifect-ad

Case studies

W celu pokazania jak wygląda influencer marketing w praktyce przygotowaliśmy listę 30 case studies pokazujących najbardziej udane kampanie i wskazujących na dobre praktyki przy tego typu działaniach. Wszystkie przykłady są w języku angielskim. Miłej lektury! 🙂

1. 5 Creative Influencer Marketing Case Studies
Znajdziesz tu opis 5 kampanii influencer marketingowych, zarówno dużych marek jak Walmart, jak i mniejszych, np. Ken’s Salad Dressing. Krótki opis każdej z kampanii daje obraz tego, jak można wykorzystać influencerów przy różnego typu przedsięwzięciach.

2. Advertising on Youtube with Top Influencers & Gaming Channels
Spośród całego contetu sponsorowanego przez marki, 60% ma związek z kanałami o grach na Youtube. W tym obszernym case study znajdziesz opis współpracy pomiędzy znanymi markami, a vlogerami gamingowymi. Szeroka analiza poparta mnóstwem danych.

3. ANA Social Media Influencer Outreach Brand Ambassador Case Study
All Nippon Airways skorzystało z ambasadorów marki by zbudować buzz wokół nowej akcji nazwanej „Inspiration of Japan”. Case study opisuje jakie działania podjęto i jaki był ich rezultat.

4. Backyard Takeover: Influencer Marketing „Grows” Brand Awareness
Opis kampanii promującej aplikację Sprout it. Niskonakładowa kampania oparta o dedykowany hashtag, fotografie na Instagramie i współpracę z blogerami.

5. Best Youtube Sponsorship Examples from Tech Giant, Samsung
Historia współpracy firmy Samsung z topowymi blogerami na Youtube. Dużo informacji o sponsorowanym contencie i budowaniu świadomości marki.

6. Blogger Outreach for Oxfam America’s International Women’s Day 2012 Campaign
Jak zaangażować blogerów w kampanie? Jak dzięki nim osiągnąć imponujące rezultaty w zakresie zwiększania świadomości? Ten case odpowie na te pytania.

7. Carolee Sherwood: Tortoise vs. Hare
Krótki case z opisem 2 sposobów prowadzenia działań influencer marketingowych. Wybierz czy wolisz zostać żółwiem czy zającem!

8. Coachella 2016 Marketing case study
Obraz tego jak 3 marki wykorzystały potencjał marketingowy festiwalu Coachella. Szczegółowy opis kampanii influencer marketingowych z mnóstwem danych. Warto sprawdzić, bardzo dobry materiał.

Zobacz również :  Skuteczny email marketing: 31 kroków do zoptymalizowania działań mailingowych

9. Friends with Benefits
Marta Cowburn Cuests, specjalista od PR i marketingu w firmie SilverDoor, dzieli się doświadczeniami odnośnie wyszukiwania i współpracy z influencerami. Warto sprawdzić by poznać niuanse kontaktów blogerów i pr-owców.

10. GNCs strategy for courting online influencers and adding 383,000 Facebook fans
Historia tego jak firma GNC wyszukiwała niszowe grupy, namierzała najbardziej wpływowe osoby w tych grupach i współpracowała z nimi przy promocji swojego produktu. Influencer marketing w najlepszej postaci. Koniecznie sprawdź, tego typu wiedza na pewno ci się przyda.

11. Good Influencer, Bad Influencer: A BeigeCardigan Case Study
Kolejny case dotyczący wykorzystania blogerów w kampanii marketingowej. Znajdziesz tu przykłady dobrych i złych praktyk. Trochę wskazówek jak influencer nie powinien się zachowywać i jakiego typu działania odbierane są jako nachalna reklama.

12. How a celebrity influencer gave #CadburyCraveyard a new lease of life
Historia akcji przeprowadzanej przez Cadbury w ramach Halloween 2015. W ramach akcji „wskrzeszano” jedną ze starych czekoladek. Dzięki niespodziewanemu wsparciu celebryty-influencera zakończyła się sporym sukcesem.

13. How Chanel wins on Instagram
Dla marek związanych z modą Instagram to najlepszy kanał społecznościowy. Doskonały case opisujący działania marki Chanel wraz z influencerami. Imponujące rezultaty akcji to coś, przez co warto sprawdzić ten materiał.

14. How Daniel Wellington owns their Instagrame game
Daniel Wellington, firma produkująca zegarki, to jedna z najlepiej radzących sobie marek na Instagramie. Dzięki temu case study dowiesz się jak firma, która 5 lat temu była startupem wartym 15 tys dolarów dziś jest jedną z najmodniejszych marek na świecie.

15. How Influencer Marketing Increased Our Leads By 250%
Pisanie jest czasochłonne przez co ciężko namówić influencerów na napisanie sponsorowanego artykułu. Jak więc zachęcić ich do współpracy? Namówić ich od mówienia! Zobacz jak tego dokonać, czytając ten case.

16. How Lynda.com markets with popular Youtubers
Działania influencer marketingowe portalu Lynda.com zajmującego się online learningiem. Sponsorowany content przygotowany przez szanowanych blogerów i vlogerów miał duży wpływ na popularność marki. Dzięki temu case study poznasz szczegóły akcji.

17. How Old Spice Skyrockets Users Engagment Through Instagram Marketing
By budować świadomość marki i zwiększyć społeczność w social media Old Spice zaangażował influencerów w kampanie na Instagramie. Rezultatem akcji jest ponad 2 miliony wyświetleń filmów, które powstały na jej potrzeby. Warto sprawdzić szczegóły, bardzo aktualna akcja.

18. Influencer marketing case study: AIRLINES
Opis kampanii influencer marketingowej organizowanej w ramach współpracy 4 dużych linii lotniczych. Działania obejmowały współpracę z lifestylowymi i podróżniczymi influencerami, którzy współtworzyli materiały promocyjne. Bardzo szczegółowy opis z mnóstwem danych.

19. Influencer marketing case study: AUDIBLE
Audible to serwis sprzedający audio booki. By promować swoją działalność współpracuje z videoblogerami. Znajdziesz tu szczegółowy opis kampanii marketingowej wraz z danymi dotyczącymi skuteczności.

20. Influencer marketing case study: CHLOÉ
By umocnić świadomość marki i dotrzeć do pożądanych osób, francuska marka Chloe rozpoczęła współpracę z uznanymi blogerami modowymi. Stworzyli oni unikalny content pod wspólnym hasłem „Love Story”. O szczegółach kampanii i jej rezultacie przeczytasz w tym case study.

21. Influencer marketing case study: SQUARESPACE
Świetny case dotyczący działań influencer marketingowych firmy Squarespace. Szeroki opis współpracy z blogerami zajmującymi się różnymi tematami. Wszystko dopełnione dokładną analizą i prezentacją danych.

22. Influencer Marketing is Only Influential if There’s a Human Connection
W tym materiale znajdziesz porady jak dobrze działać w ramach influencer marketingu. Przykłady, statystyki i wypowiedzi cenionych influencerów i marketerów.

23. Marriott Case Study Reveals Story Topics & Tips for Pitching the Web’s Top Influencers
Case study dotyczące współpracy sieci hoteli Marriott ze znanymi blogerami podróżniczymi. Szczegółowy opis działań i strategii marketingowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Marriott złożył blogerom „propozycję nie do odrzucenia” to przeczytaj koniecznie!

24. Measuring The Impact of One Perfect Tweet: Arby’s Case Study
Czasami jeden post, Tweet czy Pin może osiągnąć niesamowity zasięg, jeśli połączy się dobrej jakości content z odpowiednio dobraną grupą odbiorców. Jeden z takich przypadków opisuje ten case. Warto sprawdzić i zobaczyć co można zdziałać połączony RTM i influencer marketing.

Zobacz również :  Maksymalizowanie zysków z klienta, czyli Customer Lifetime Value w praktyce!

25. Restaurant Marketing Case Study: Engaging Influencers, Gatekeepers, Bloggers And Media
Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę ale influencerzy odgrywają ogromną rolę przy działalności restauracyjnej. Od lat restaurację starają się pozyskać wpływowe osoby, które będą świadczyć o wysokiej jakości obsługi i jedzenia. Z tego case study dowiesz się wielu istotnych rzeczy jeśli chodzi o relacje restauracja – influencer.

26. See How Hawaii’s Tourism Campagin Wins Big On Instagram
Zobacz jak kampania organizowana przez Hawaje wygenerowała 100 tys postów w roku. Współpraca z znanymi podróżnikami udzielającymi się na Instagramie i blogerami to klucz do tej kampanii.

27. Sleep Naked Social Media Campaign: A Case Study Exploring the Role of Online Influencers
Jak zmusić ludzi do mówienia o nieznanej nikomu marce, handlującej niewyróżniającymi się produktami? To zadanie stanęło przed ekipą marketingową firmy U.S. Cotton. Dzięki temu case study dowiesz się jakie działania podjęli i poznasz rezultaty.

28. Sonic’s New Instagrammable Shakes
Jedzenie to jedna z najpopularniejszych rzeczy udostępnianych na Instagramie. Stworzenie odpowiedniego, „instagramowalnego” produktu i współpraca z influencerami może dać fantastyczne rezultaty. Case study firmy Sonic’s i jej działań marketingowych.

29. Travel Vloggers Partner With PayPal For #POLETOPOLE Campagin
Kampania influencer markitingowa przeprowadzona przez PayPal. Bloger podróżniczy, Steve Booker, oraz paru innych, podróżują po świecie bez gotówki, płacąc tylko przez PayPal. Na podstawie tego tworzą filmiki, posty, artykuły, który rozprzestrzeniły się po mediach.

30. What Happens When Guy Kawasaki Tweets Your Post to His Followers?
Książkowy przykład tego jak działa influencer marketing. Jaki był efekt udostępnienia posta przez Guya Kawasaki? Dowiesz się tego z obszernego case study.

Narzędzia

W tej części znajdziesz listę 16 narzędzi przydatnych przy influncer marketingu wraz z krótki opisem do czego można ich użyć. Każdy, kto myśli poważnie o influencer marketingu powinien zapoznać się z tą listą i wybrać parę narzędzi dla siebie – dzięki temu praca stanie się znacznie prostsza.

  1.  Geopiq – Znajdź lokalnych influencerów z Instagrama działających w twojej okolicy.
  2.  Influencer Strategy Template – Użyj tej formatki by skonstruować swoją strategie influencer marketingową.
  3. BuzzSumo – Narzędzie do analizowania contentu udostępnianego przez influencerów. Dzięki temu dobierzesz idealną osobę do twojej branży.
  4. Brand24 – Narzędzie które pomoże zlokalizować ambasadorów marki, jest to jedna z wielu funkcji które posiada ta aplikacja.
  5. FollowerWonk – Potężne narzędzie do wyszukiwania na Twitterze. W prosty sposób wyszukasz użytkowników z dużą liczbą followersów.
  6. Hey Press – Wyszukaj wpływowych dziennikarzy i influencerów ze świata mediów.
  7. Klear – Narzędzie do wyszukiwania i sprawdzania danych dot. influencerów.
  8. Klout – Jedno z pierwszych narzędzi dedykowanych dla influencer marketingu. Dobrze ukazuje rezultaty kampanii.
  9. Kred – Narzędzie do wyszukiwania influencerów na podstawie wzmianek, udostępnień i postów na Twitterze.
  10. Little Bird – Płatne narzędzie, które pomoże ci wyszukać influencerów na Twitterze.
  11. Meed – Społeczność dla młodych profesjonalistów. Miejsce, w którym studenci spotykają się z influencerami.
  12. Onalytica – Narzędzie, które połączy twój content z potencjalnymi influencerami.
  13. PeerIndex – Złożone narzędzie do wyszukiwania influencerów, analizuje nie tylko liczbę fanów lecz także dopasowanie do tematu.
  14. The Shelf – Zdobądź większą liczbę klientów dzięki ukierunkowanemu influence marketingowi.
  15. Topsy – Analizuje jaki influencer udostępnia wybrany przez nas materiał.
  16. Traackr – Profesjonalne narzędzie do wyszukiwania i nawiązywania współpracy z influencerami.
  17. Whalar – Znajdź wyjątkowych twórców treści na Instagramie dla twojej marki.

 

baner-duzy

Uznani influencerzy – lista

Gwóźdź programu! Lista 50 cenionych influencerów wraz z krótką biografią, opisem poruszanej tematyki i danymi dotyczącymi liczby fanów, aktywności i popularności. Mamy nadzieję, że znajdziesz tu inspirujące osoby, które mogą przydać się przy rozwijaniu Twojego biznesu.

Ponieważ nasz blog dotyczy tematyki związanej z marketingiem, e-commerce i blogowaniem skupiliśmy się na przedstawieniu influencerów związanych z tymi dziedzinami. Nie będziemy udawać, że znamy wszystkich i wszystkim, dlatego nie znajdziecie u nas influencerów ze świata mody czy sportu, mimo, że to oni często przynoszą najlepsze rezultaty jako partnerzy akcji marketingowych. Jeśli poszukujecie tego typu liderów opinii to skorzystajcie z narzędzi do wyszukiwania podanych powyżej lub zapytajcie w komentarzu – postaramy się pomóc 🙂

Do wyszukiwania influencerów posłużyła nam aplikacja Klear.com. Celem było przedstawienie nie tylko sylwetki wskazanej osoby, lecz także konkretnych danych liczbowych dotyczących fanów, aktywności czy popularności. Poza danymi znajdziesz także odznaki takie jak: „friendly”, przyznawaną za dużą liczbę konwersacji, „top %” wskazującą na pozycję wśród użytkowników social media czy „social media expert” przyznawaną prawdziwym specjalistom.

Zobacz również :  22 błędy, których należy unikać w Content Marketingu

Influencerzy:

1 Paweł Bielecki

bielecki1
bielecki2

2. Maciej Budzich

budzioch1
budzioch2

3. Ewelina Choroba

choroba1
choroba2

4. Monika Czaplicka

czaplicka1
czaplicka2

5. Tomasz Fiedoruk

fiedoruk1
fiedoruk2

6. Krzysztof Gonciarz

gonciarz1
gonciarz2

7. Paweł Gontarek

gontarek1
gontarek2

8. Natalia Hatalska

hatalska1
hatalska2

9. Artur Jabłoński

jablonski1
jablonski2

10. Grzegorz Kiszluk

kiszluk1
kiszluk2

11. Jacek Kotarbiński

kotarbinski1
kotarbinski2

12. Krzysztof Kotkowicz

kotkowicz1
kotkowicz2

13. Mateusz Krogulec

krogulec1
krogulec2

14. Eliza Kruczkowska

kruczkowska1
kruczkowska2

15. Artur Kurasiński

kurasinski1
kurasinski2

16. Maciej Lewiński

lewinski1
lewinski2

17. Paweł Lipiec

lipiec1
lipiec2

18. MacKozer

mackozer1
mackozer2

19. Piotr Makuła

makula1
makula2

20. Grzegorz Marczak

marczak1
marczak2

21. Monika Mikowska

mikowska1
mikowska2

22. Anna Miotk

miotk1
miotk2

23. Katarzyna Młynarczyk

mlynarczyk1
mlynarczyk2

24. Paulina Nazaruk

nazaruk1
nazaruk2

25. Karol Paciorek

paciorek1
paciorek2

26. Przemysław Pająk

pajak1
pajak2

27. Jakub Prószyński

proszynski1
proszynski2

28. Adam Przeździęk

przezdziek1
przezdziek2

29. Artur Roguski

roguski1
roguski2

30. Michał Sadowski

sadowski1
sadowski2

31. Ludwik C. Siadlak

siadlak1
siadlak2

32. Michał Sławiński

slawinski1
slawinski2

33. Szymon Słowik

slowik1
slowik2

34. Artur Smolicki

smolicki1
smolicki2

35. Bartosz Sokoliński 

sokolinski1
sokolinski2

36. Barbara Stawarz

stawarz1
stawarz2

37. Katarzyna Strzelczyk

strzelczyk1
strzelczyk2

38. Michał Szafrański

szafran1
szafran2

39. Radosław Szczęsny

szczesny1
szczesny2

40. Aleksander Szulc

szulc1
szulc2

41. Kaspar Szymański

szymanski1
szymanski2

42. Szymon Szymański

s.szymanski1
s.szymanski2

43. Bartek Szymeczko

szymeczko1
szymeczko2

44. Radosław Tadajewski

tadaj1
tadaj2

45. Paweł Tkaczyk

tkaczyk1
tkaczyk2

46. Marcin Treder

trader1
trader2

47. Maciej Trojanowicz

trojan1
trojan2

48. Andrzej Tucholski

tucholski1
tucholski2

49. Piotr Waglowski

waglowski1
waglowski2

50. Jan Zając

zajac1
zajac2

 

Jeśli zainteresowała cię nasza lista i chciałbyś wyszukać jeszcze większą liczbę liderów opinii to sprawdź zestawienia z linków zamieszczonych poniżej. Znajdziesz tam wpływowe osoby z szeroko rozumianej branży interaktywnej i świata biznesu ujęte w bardziej opisowy sposób, z mniejszą ilością danych liczbowych. Nie wszystkie z nich mogą pełnić rolę digital influencera, ale dzięki poznanym narzędziom i wiedzy każdy powinien potrafić odnaleźć tych, którzy mogą pełnić tę rolę.

 

Chociaż skupiliśmy się na polskich influencerach, jako najbardziej przydatnych dla naszych czytelników to nie zapomnieliśmy, że nie każdy biznes nastawiony jest na rynek krajowy. Stąd wrzucamy także infografikę i parę przydatnych linków odnośnie digital marketing influencerów z Europy i świata. Powinno to pomóc wszystkim, którzy podbijają zagraniczne rynki.

 

b2b-marketing-influencer-bloomboard

 

Współpraca z influncerami 

Wszystkiego o współpracy influencerów z markami dowiadujemy się z raportu przygotowanego przez Hash.fm. Zawiera on wiele przydatnych informacji na temat współpracy liderów opinii ze światem biznesu, polecamy sprawdzić zawarty w nim Dekalog udanej współpracy.

To, że połowa marketerów w kraju wyczuła już, że influencer marketing to przyszłość marketingu i chciałaby jak najszybciej nawiązać współpracę ze wpływowymi osobami jest jasne. Ale jak do tego typu współpracy odnoszą się sami influencerzy? Obrazuje to poniższy wykres.

bloomboard-influencers

Ważnym problemem jest też forma współpracy. Obie strony mają różne wyobrażenie na temat form wspólnego działania, o czym więcej piszemy poniżej. Teraz sprawdźmy jakie formy współpracy dominowały w przeszłości. Poniższy wykres prezentuje jakich form współpracy doświadczyli influencerzy podczas swoich karier.

formy-wspolpracy-bloomboard

Sprawdźmy też jak wygląda współpraca PR-owców i digital influencerów. Z pomocą przychodzi nam raport przygotowany w ramach projektu Komu Komunikacja. Wskazuje on na to jak ważną rolę we współczesnym świecie pełni content marketing z wykorzystaniem influencerów. Wynika z niego, że są jeszcze płaszczyzny, na których ciągle trwa proces docierania pomiędzy obiema grupami. Najważniejsze wnioski wynikające z badania:

  • Wynagrodzenia – Influencerzy oczekują wynagrodzenia w formie pieniężnej, podczas gdy PR-owcy najchętniej rozliczaliby się na zasadzie barteru
  • Formy współpracy – Influencerzy liczą na zostanie ambasadorami marki, natomiast pracownicy działu PR przede wszystkim liczą na recenzje produktów lub usług.
  • Formalizacja współpracy – Obie strony narzekają na brak formalizacji współpracy. Istnieje potrzeba wypracowania umowy pomiędzy stronami, by uniknąć nieporozumień i niepotrzebnych napięć.
  • Spotkania – Może być to zaskakujące, lecz to digital influencerom bardziej zależy na spotkaniu twarzą w twarz podczas omawiania warunków współpracy. PR-owcy wolą kontaktować się telefonicznie lub mailowo.

 

prowcy-i-digital-influencerzy-bloomboard

19 Komentarzy

  • Zgred 6 czerwca 2016

    Zbiór zacny i bogaty. Dziękuję za umieszczenie choć nie wiem czy zasługuję.

  • Szymon Słowik 6 czerwca 2016

    Ja również dziękuję 🙂 Dużo ciekawych odnośników. Widać, że ktoś się napracował 🙂

  • Lotty 6 czerwca 2016

    Niesamowicie kompleksowa publikacja, bardzo dziękuję Twórcy, który ewidentnie masę pracy włożył w jej przygotowanie!

  • Tomek 6 czerwca 2016

    Super zestawienie, sporo znanych mi osób się na niej znajduje 🙂 czuję się dumny

  • Maciej Lewiński 7 czerwca 2016

    Kurde flak! Doceniam ilość gigantycznej pracy włożonej w stworzenie tego artykułu. Dzięki za umieszczenie mnie w rankingu – choć nie wiem czy zasługuje.

  • Ewelina Choroba 7 czerwca 2016

    Widać ogrom pracy włożonej przez autora, aż szkoda, że nie ma podanego personalnie 🙂 Dzięki za wzmiankę w tak świetnym gronie!

  • Michał Stachura 8 czerwca 2016

    Bardzo fajne zestawienie. Zabieram do siebie

  • Dariusz Jurek 8 czerwca 2016

    Przeczytał już ktoś to od deski do deski? 😉

  • Influencers.Club 8 czerwca 2016

    Gratulacje dla autora za ogrom pracy, który zaowocował świetnym przewodnikiem! Warto byłoby może wspomnieć także o platformach, które automatyzując współpracę z Influencerami (tworzenie i monitorowanie kampanii) , znacznie ją ułatwiają zwłaszcza, że na rynku polskim takie zaczynają się pojawiać 😉 oczywiście, nie ma co porównywać ich do szeroko zakrojonych akcji marketingowych, ale zawsze to jakieś dodatkowe pole do współpracy i obopólnych korzyści. Pozdrawiamy! 🙂

  • Właśnie takie wpisy warto szerować, bo czuć tu wręcz pot autora. Dzięki za wkład pracy jaki tu włożono i lekturę na najbliższe dni 🙂

    • bloomboard (Post autora) 9 czerwca 2016

      dziękujemy – dla takich komentarzy warto ten pot wylewać 🙂

  • Kamila 30 czerwca 2016

    Wow. Gratki za art. Jedyne czego mi brakuje, to dołączenie do listy influencerów @MalczewskaAnna. Dziewczyna jest świetna i ma bardzo ciekawy timeline.

  • Basialem 28 września 2016

    Artykuł bardzo przydatny. Całość dobrze ujęta i przyda mi się 🙂 Pozdrawiam!

  • Ala 9 października 2016

    Super artykuł! A jakieś polskie strony do nawiązywania współpracy z influencerami? 🙂

    • bloomboard (Post autora) 12 października 2016

      Bloomboardgroup.co ? 🙂 Napisz do nas, pomożemy

  • Mateusz 14 stycznia 2017

    O kurcze, aż strach zapytać ile pracy włożono w stworzenie tego wpisu! Gratuluję i dziękuję. Bardzo przydatne informacje, które pomogą mi w trudnych początkach 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>