Ilość rodzajów różnego typu treści, które można zamieszczać na swoich stronach, w swoich publikacjach, w swoich sklepach online etc. jest gigantyczna. Można od tego dostać zawrotu głowy. Warto zastanowić się, jaki content będzie najlepiej pasował do Twojej kampanii marketingowej do Twojej strategii. Jednak, aby wiedzieć, co najlepiej wybrać, należy wiedzieć, z czego i w jaki sposób wybierać.

Content_Marketing_Statistics-bloomboard

Dlatego stworzyliśmy kompilację różnego rodzaju treści, które z całą pewnością wypełnią Twój redakcyjny kalendarz oraz ułatwią w tworzeniu strategii Content Marketingu.

 

Content_is_like_water-bloomboard

Jeśli zaciekawił cię temat artykułu to prawdopodobnie będziesz zainteresowany także innymi materiałami przygotowanymi przez nas! Polub nas na Facebooku, dzięki temu jako pierwszy otrzymasz informacje o nowych wpisach na blogu i otrzymasz mnóstwo innych materiałów. Szukając informacji o content marketingu sprawdź naszą listę 75 sposobów na niedrogi marketing lub 20 metod tworzenia wirusowej treści.

 

Rodzaje contentu:

 

1. Infografiki – praktycznie od zawsze sprawdzają się świetnie w Internecie. Pozwalają zaprezentować w przystępny sposób różnego rodzaju dane. Pozwalają odbiorcy w łatwiejszy sposób skupić się na treści. Nie przez przypadek zostały umieszczone na pierwszym miejscu. Należy o nich pamiętać i je stosować.

tumblr-bloomboard

2. Cinemagraphs – to bardzo interesująca forma contentu. Cinemagraphs to zdjęcia z dodanym zapętlonym efektem wideo. To forma wizualnej prezentacji treści, która zdobywa coraz większą popularność. Wymieniana jest jako jeden z najważniejszych trendów w roku 2016 jeśli chodzi o content marketing.

cinema-bloomboard

 

3. Q&A – z angielskiego Questions and Answers – czyli pytania i odpowiedzi. Urządzenie tego typu sesji na Twitterze może być świetnym sposobem na to, żeby udzielić fanom, klientom etc. odpowiedzi na pytania, które nigdy nie padły w prasie etc. Ta metoda pozwala zbudować zaufanie oraz zwiększyć zaangażowanie społeczności.

4. Wpisy gościnne – bardzo ciekawa forma. Zamiast samemu stworzyć daną treść, zaproś do tego kogoś innego – znanego bloggera czy osobę znaną w Twojej branży. Będzie to zarówno reklama dla takiej osoby lub firmy, jak i dla Ciebie. Pozwoli to na częściowe przeniknięcie się waszej bazy użytkowników. Z korzyścią dla obydwu stron.

5. Newsletter – Obowiązkowa pozycja. Zwykle przeznaczona dla subskrybentów. Do newslettera wrzucamy nowości dotyczące naszej firmy, uaktualnienia produktów oraz wszelkich zmian zachodzących w naszym biznesie.

Poniżej bardzo ciekawy przykład personalnego newslettera.

kurasinski-newsletter

Najnowsze newsy ze świata technologii przygotowane przez Artura Kurasińskiego

6. Memy – trafiają szczególnie do młodszych użytkowników. Bardzo często zdarza się, że śmieszne filmiki czy obrazki stają się niezwykle popularne, do tego stopnia, że zaczynają być viralem. Najlepszy stosunek, jakości (a więc zabawności) do ceny (a więc potencjalnie ryzykownych wzorców) można znaleźć na takich portalach jak kwejk.pl czy 9gag.com. W pewnych specyficznych modelach marketingu warto poeksperymentować z 4chan.org –na ten ostatni należy szczególnie uważać, ze względu na to, że oprócz treści, które przyciąga uwagę, jest tam również bardzo wiele kontrowersyjnego contentu oraz treści obelżywych. Warto zwrócić uwagę, że ten serwis posiada sporo czarnego PR-u, zasłużenie czarnego PR-u. Jednak to właśnie ono jest miejscem, w którym powstają nowe trendy, dlatego warto posiadać jego świadomość.

7. Galeria zdjęć – jedno zdjęcie potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. Na dodatek dużo szybciej i wymaga mniejszego zaangażowania użytkownika, a więc jest łatwiej przyswajalne. Bardzo często dobre zdjęcie sprawi się dużo lepiej niż tzw. ściana tekstu.

8. Linki do innych stron – linki do innych ciekawych stron internetowych, czy blogów, które pozwalają dostać się na nie za pomocą jednego kliknięcia, mogą być bardzo ciekawym pomysłem.

9. Video – różnego rodzaju. Zaczynając od zabawnych filmików, które były wymienione powyżej, po poważniejsze formy, które polegają na bardziej edukacyjnej niż rozrywkowej formie. Propocje rozrywki do wiedzy i wartości stricte edukacyjnej należy zrównoważyć adekwatnie do branży, w której się działa.

 

10. Recenzje produktów – recenzje produktów świetnie się sprawdzają. Ludzie lubią poznawać, kto co sądzi na dany temat. Tego typu content sprawdza się szczególnie w przypadku, jeżeli prowadzi się bloga. Jeżeli jesteś rozpoznawalnym blogerem, to bardzo prawdopodobne, że Twoi użytkownicy prędzej przejmą się Twoją opinią niż jakąś przedstawioną w eksperckim magazynie.

8-reviews-as-a-factor-in-shopping-decisions-bloomboard

11. Treści tworzone przez Ciebie — każdy rodzaj treści, którą stworzyłeś Ty osobiście, może być to ciekawa historia, video, wpis czy rozpoczęcie dyskusji. Wszystko co tylko masz pod ręką i może trafić do Twoich odbiorców.

12. Poradnik typu „How to” – czyli „Jak zrobić X”, tego typu poradniki świetnie się sprawdzają, dlatego nie ma powodu, żeby ich nie tworzyć. Jeżeli coś działa, to znaczy, że należy to stosować. Pozwolą one zrozumieć czytelnikom jak wykorzystać lub zbudować produkt, jak go zreorganizować etc.

13. Listy – swoją skuteczność udowadniają właśnie w tym momencie. Przecież czytasz ten tekst prawda? Wszelkiego rodzaju listy po prostu się sprawdzają, ułatwiają czytelnikowi poświęcenie uwagi nawet na dłuższy tekst. Możliwości są tutaj praktycznie nieograniczone. Mogą być stosowane w celach rozrywkowych, edukacyjnych etc.

14. Video na żywo – wrzucenie linka do ciekawego streamingu, czy przeprowadzenie wywiadu na żywo może być dobrym pomysłem. Jest to szczególnie interesujące w przypadku branży sportowej. W, której streaming jest bardzo popularny.

15. Czat na żywo – bardzo dobra formuła komunikowania się z użytkownikami, dlatego nie ma wątpliwości co do tego, że warto ją stosować. Szczególnie przystępna i łatwa na takich serwisach jak Facebook.

Infographic_Live_chat_business-bloomboard

 

16. Case studies – bardzo skuteczne oraz popularne rozwiązanie w przypadku stron, blogów czy fanpage’y dotyczących biznesu.

17. Referencje klientów – kolejne rozwiązanie, które jest niezwykle popularne w biznesie. Tego typu treści będą świetnym dowodem na naszą skuteczność oraz świetnym wyjaśnieniem, dlaczego należy z nami współpracować.

Incentivetobuy-bloomboard

 

 

18. Wywiady – analogiczne do sesji pytań i odpowiedzi (Q&A). Jednak w tym przypadku nieprzeprowadzanej przez użytkowników, ale przez osobę, która robi z nami wywiad, zadająca serię konkretnych, jasno określonych pytań. Szczególnie popularne w przypadku takich branż jak muzyka, lifestyle czy też nowe technologie .

 

19. Badania oraz wiedza – statystyki, wyniki etc. wszystko, co może potencjalnie przydać się Twoim użytkownikom.

content-marketing-stats-bloomboar

20. Analiza danych – samodzielne zinterpretowanie oraz wytłumaczenie przedstawionych danych. Ponownie – pozwoli to zbudować wizerunek swój albo swojej firmy jako prawdziwego eksperta.

21. Wycięty wpis z Twittera – tego typu forma jest bardzo często używana przez media, szczególnie Twitterowskie komentarze dziennikarzy/publicystów dotyczące wydarzeń politycznych. Jeżeli tam to działa, to dlaczego miałoby nie zadziałać w Twoim przypadku i w Twojej branży? Równolegle warto przemyśleć wrzucanie ciekawych wpisów, które zmuszają do przemyśleń, a niekoniecznie są komentarzem do czegoś, ale myślą samą w sobie.

tweet-bloomboard

22. GIF-y – czyli krótkie wycinki z filmu, serialu lub animacji, często przedstawiające jakąś zabawną sytuację czy scenkę.

23. EbookiWrzucenie branżowego ebooka może być ciekawym pomysłem, szczególnie że można czytać go na tablecie czy
nawet na smartfonie. Oczywiście musi to być ebook na odpowiedniej licencji.

Zobacz również :  Product Hunt: czym jest oraz jak go wykorzystać w content marketingu i promowaniu startupu!

24. Komiksy/Animacje – pozwalają w zabawny i przystępny sposób wyrazić swoją opinię na jakiś temat lub po prostu dostarczą trochę rozrywki Twoim użytkownikom.

 

happy-chewbaccas

 

25. Wizualizacja treści – podobnie do infografik, mniej „epickie”, ale równie szczegółowe pod względem informacji.

26. Wydarzenia offline – organizujesz konferencję na ciekawy temat? Wrzuć ją później do internetu. Będzie to na pewno ciekawe zarówno dla klientów, jak i partnerów biznesowych.

27. Wydarzenia online – podobnie jak w przypadku wydarzeń offline. Z jedną zasadniczą różnicą – na żywo.

28. Dawaj pochwały – nie bój się tego. Pochwalenie jakieś marki czy firmy zwiększy zasięg oraz ruch na Twojej stronie lub blogu. Potencjalnie zwiększa to prawdopodobieństwo tego, że odwdzięczą się tym samym. Warto się z nimi w tym celu skontaktować.

29. Twórz i udostępniaj przydatne arkusze oraz dokumenty – dobrze przygotowany arkusz lub wzór dokumentu może być niezwykle przydatny. Dlatego przygotowanie tego typu opracowania może być niezwykle cennym czynnikiem mający niezwykle pozytywny wpływ na ilość wejść na Twoją stronę.

wzor_pozwu-bloomboard

30. Obrazki – uzupełniające tekst, dopełniające go, dodające wrażeń wzrokowych. Oczywisty i niezbędny punkt.

31. Podcasty – pomimo że podcasting w Polsce zaczął się już dawno temu, to nadal jest on dosyć mało popularny w Polsce. Nie zmienia to faktu, że Polska scena podcasterska cały czas dynamicznie się rozwija. Podcasty to pliki audio zwykle będące częścią dłuższej serii, w której autor tego typu internetowej audycji opowiada na jakiś temat – np. udziela porad z jakieś branży, recenzuje produkty, czy prowadzi analizy.

32. Stwórz rozszerzenie do Chrome – oczywiście to, czy ma to sens, zależy od Twoich odbiorców, ale może być to ciekawym dodatkiem, który wzmocni siłę Twojej marki.

33. Pokazy slajdów – ciekawe pokazy różnego rodzaju slajdów można znaleźć w wielu miejscach w internecie. Interesujący pokaz slajdów poruszający tematykę, która poruszy Twoich klientów, zwiększy Twój zasięg.

SlideShare Presentation Download-bloomboard

34. Gry online – nie nadaje się to do każdej branży, ale… w niektórych może sprawdzić się w świetny sposób, szczególnie jeżeli Twoim targetem są ludzie młodzi. Zaproszenie do wspólnej gry w popularną grę internetową np. Farmville może być świetnym pomysłem. Gry oraz marketing robiony za pomocą gier komputerowych cały czas zyskują na potencjale, który mówiąc szczerze, nie jest jeszcze do końca zbadany, ale na pewno jest gigantyczny.

35. Konkursy – Niezwykle popularne wśród blogerów. Zorganizowanie konkursu zawsze zwiększy zasięg Twojego bloga czy strony internetowej. Poza tym, jeżeli organizujesz konkursy z pewną niestałą, ale jednak regularnością – wtedy użytkownicy wyrabiają sobie nawyk odwiedzenia Twojej strony, aby sprawdzić, czy zorganizowałeś kolejny konkurs. Dlatego warto stosować od czasu do czasu tego typu zabieg.

36. Nowości z życia firmy – warto raz na jakiś czas wrzucić na swoim Facebooku, Twitterze etc. wrzucić nową informację dotyczącą tego, co dzieje się w firmie, poinformować o zmianach, które wpłyną w jakiś sposób na klientów itd. Powinno się to dziać równolegle oraz niezależnie względem wspomnianego wcześniej newslettera.

Zrzut ekranu 2016-05-30 o 12.55.50

 

37. Cele firmy – zmienia się jakiś cel Twojej firmy? Poinformuj o tym potencjalnych klientów. Nie zmienia się, ale uważasz, że warto go przypomnieć? Masz rację! Od czasu do czasu warto. Pokazanie klientom, jaki jest cel istnienia Twojego biznesu, jest bardzo pozytywnie odbierane. Dlatego należy się na to zdecydować.

38. Wyniki firmy – publikowanie pozytywnych wyników firmy to bardzo dobry pomysł na to, aby pokazać, że warto z nią współpracować z nią lub pracować w niej.

39. Osie czasu – bardzo ciekawa forma. Gromadzi się spory zasób informacji, a następnie publikuje je w postaci osi czasu, podając chronologię wydarzeń, odkryć, badań etc. w zależności od konkretnej branży.

oś-czasu-bloomboard

40. Interaktywna próbka własnego produktu – krótkie demo własnego produktu, które pozwoli wypróbować potencjalnemu klientowi jego działanie. Oczywiście nie jest to możliwe w każdym przypadku. Jeżeli jednak mamy taką możliwość, powinniśmy się na nią zdecydować.

41. Darmowe narzędzia — nie krępuj się podzielić różnego rodzaju ciekawymi darmowymi narzędziami, które są dostępne w internecie. Nie będziemy wymieniali żadnego konkretnego programu, bo jest to całkowicie zależne od danej branży, ale warto ich poszukać.

42. Płatne narzędzia – czasami warto zareklamować również płatne narzędzia, które mają okres próbny. Możemy wtedy liczyć na to, że producent tego typu narzędzia również nas zareklamuje, a na pewno jest to bardziej prawdopodobne.

43. Webinarium – czyli połączenie słów web oraz seminarium. Innymi słowy – seminarium prowadzone przez internet. Przeprowadzenie tego typu wydarzenia może przyciągnąć sporo uwagi, szczególnie jeżeli jesteś prawdziwym ekspertem w swojej branży.

webinarium-bloomboard

44. Repostowanie własnych treści – masz fanpage? Udostępnij go na blogu. Masz bloga? Udostępnij go na fanpage’u. To bardzo prosty mechanizm, a jednocześnie bardzo skuteczny.

45. Przejmowanie newsów – wykorzystywanie wydarzenia, aby wzbudzić pozytywne emocje związane z Twoją firmą, to bardzo ciekawa strategia. Może to przynieść świetne skutki z punktu widzenia wizerunku. Dla przykładu – zdarzyła się jakaś katastrofa? Załóżmy, że powódź, co zdarza się w Polsce raz na parę lat. W takim przypadku warto się zaangażować i zapewnić pomoc. Tego typu działania to Public Relations w najlepszym tego wyrażenia znaczeniu. Realna pomoc to najlepszy wizerunek.

46. Prywatna opinia – teoretycznie tego typu wpis może być ryzykowny, ponieważ Twoja opinia może okazać się kontrowersyjna. Jednak jeżeli to, co piszesz jest NAPRAWDĘ bardzo przemyślane, jeżeli masz pewność, że wiesz, co piszesz i jak zostanie to odebrane – nie bój się podzielić swoją własną opinią na jakiś temat. Bycie szczerym jest doceniane, dlatego czasem warto podzielić się tym, co się myśli na dany temat. Pozwoli to spojrzeć na Ciebie z inne perspektywy.

47. Interaktywny content – każdy go lubi. Jeżeli z czymś można wejść w interakcję, to jest to naturalnie ciekawsze i bardziej angażujące od tego, z czym nie można wejść w interakcję. To właśnie dlatego cały czas treści tego typu podbijają coraz to szerszy zakres rzeczywistości. Pomysł na to, żeby treści były interaktywne, jest czymś względnie nowym, jednak wielu ekspertów upatruje w tym przyszłość.

balancing-your-interactive-content-priorities-bloomboard

48. Czasopisma/magazyny online – różnego rodzaju eksperckie publikacje z zakresu danej branży to bardzo ciekawy pomysł na treści, które warto umieścić na swojej stronie, blogu czy fp. Jest to kolejny sposób na to, aby zbudować nasz ekspercki wizerunek. Co ciekawe – tego typu magazyny często umieszczają interaktywne treści, dlatego można połączyć przyjemne z pożytecznym.

49. Wpisy na Pinterest – jeżeli chcemy dotrzeć do bardziej artystycznych użytkowników, wtedy warto wrzucić różnego rodzaju inspirujące obrazki, które dotyczą wydarzeń z Twojego życia lub życia Twojej firmy.

Zobacz również :  Grupy na Facebooku : Tworzenie, zarządzanie oraz jak wykorzystać w biznesie

50. Wpisy na Instagramie – chcąc trafić do grupy wiekowej 16-25 warto, abyśmy korzystali z Instagrama. Wśród tego typu użytkowników ten portal społecznościowy jest niezwykle popularny. Jego działanie jest proste – wrzucasz zdjęcia z hashtagami, użytkownicy szukają po nich treści.

51. Budowanie wizerunku na Reddit – to kolejny bardzo ciekawy sposób na działania marketingowe oraz pokazanie siebie w internecie. Jeżeli skutecznie poprowadzimy swój wizerunek na tym portalu, możemy stać się liderem opinii w swojej branży, prawdziwym guru dla milionów użytkowników, którzy korzystają z tego portalu. Możliwości publikowania różnych treści na Redditcie są ogromne.

52. Inspirujące historie – możliwości jest naprawdę wiele. Mogą to być interesujące przeżycia, kreatywna twórczość etc. Jeżeli jest to dobrze zrobione, to może przyciągnąć naprawdę sporą społeczność.

53. Analogie – stosowanie celnych analogii to bardzo dobry sposób na to, aby przekonać użytkowników do tego, co uważasz, do tego, aby przekonać ich do podjęcia takich decyzji jakbyś chciał. Warto używać tego typu zabiegów.

54. Recenzje książek – były już recenzje produktów. Dlaczego wyróżniamy recenzje książek? Ich zadanie jest trochę inne. Zrecenzowanie książki sprawia, że zaczynasz być postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie, a przynajmniej pozycjonujesz się w ten sposób. Oczywiście należy pamiętać, że taki wizerunek to nie tylko korzyści, ale również odpowiedzialność.

55. Wpisy typu mikroblogowego – krótkie i treściwe. Świetnym przykładem są te Twitterowe na 140 znaków.

56. Quizy – rozrywkowa forma zaangażowania użytkowników. Pomysłów na quizzy może być wiele. Warto je w jakiś luźny (nawet bardzo luźny) połączyć ze swoją branżą.

quiz-bloomboard

57. Vlogi – nagrywanie swojego vloga to bardzo ciekawy pomysł, który zarówno dostarcza rozrywki, edukuje, jak i sprzedaje nasze produkty. Dlatego warto przemyśleć prowadzenie dobrego vloga. Warto zwrócić uwagę, że „dobry” to słowo klucz. Zrobienie jakiegokolwiek, byle by był, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Niestety nadal jest to bolączką polskiego rynku.

 

58. Screencast – nie możesz czegoś wytłumaczyć osobiście? Zrób to za pomocą opcji screencast (z ang. screen – obraz, cast – przedstawiać) to znaczy wytłumacz im to na ich własnych monitorach transmitując obraz z własnego.

59. Zrzuty ekranu – Tak samo, jak powyżej, ale zamiast transmisji swojego obrazu udostępniasz pojedyncze zrzuty ekranu – screenshoty.

60. Klipy muzyczne – w przypadku wielu nisz może to zadziałać. Dlatego, jeżeli pasuje to do Twojego profilu użytkownika – warto wrzucić jakiś klip muzyczny.

 

 

61. Mapy myśli – organizowanie oraz planowanie jest niezwykle ważne w całym procesie twórczym. Dlatego mapy myśli to świetne narzędzia, które warto wykorzystywać.

mind-bloomboard

62. Serie artykułów – to świetny sposób na to, aby trale zbudować zainteresowanie. Jeżeli uda Ci się wciągnąć użytkowników w czytanie danej serii, wracanie do Ciebie, sprawdzanie, czy już jest nowa część etc. to świetny sposób na to, aby zbudować silniejszą społeczność.

63. Podsumowania książek – zrób to po swojemu, w taki sposób, aby ukazać ten aspekt, o którym chciałbyś podyskutować z czytelnikami. Pamiętaj, że tym razem to nie recenzja, a więc skup się na treści, a nie na ocenie.

64. Prezenty – każdy kocha dostawać prezenty. Twoi użytkownicy, czytelnicy czy klienci również. Dlatego możesz mieć pewność, że jeżeli dasz im coś za darmo, to na pewno zostanie to odebrane w pozytywny sposób. Dawanie prezentów buduje większy zasięg, większe przywiązanie do Twojej marki oraz uruchamia regułę wzajemności – druga strona czuje, że chciałaby się w jakiś sposób odwdzięczyć.

65. Publikowanie newsów – publikowanie newsów dotyczących Twojej branży to świetny sposób na to, aby zbudować zainteresowanie swoim blogiem czy fp na Facebooku.

66. Cytaty – celne cytaty znanych osób mogą być naprawdę świetnym sposobem na to, aby dotrzeć do użytkownika, rozpocząć ciekawą dyskusję oraz pokazać co myślimy na dany temat.

bloom 2

67. Inspirujące wpisy – nie bój się inspirować swoich użytkowników do pozytywnego nastawienia. Ba! Powinieneś to robić. Pozytywne emocje sprzyjają podejmowaniu decyzji, których oczekujesz.

68. Zabawne obrazki – coś o lżejszej treści raz na jakiś czas zawsze wzbogaci zawartość Twojej strony. Nie należy z tym przesadzać, ale z drugiej strony należy również pamiętać, że raz na jakiś czas należy wrzucić coś luźniejszego.

69. Nagrania audio — własne, autorskie nagrania audio również się sprawdzają. Niekoniecznie musi to być wcześniej wspomniany podcast, ale wystarczą jakieś, interesujące treści audio.

70. PDF-y – niekoniecznie ebooki, ale różnego rodzaju interesujące treści, które niosą za sobą wartość edukacyjną to bardzo dobre rozwiązanie, które może być kopalnią ciekawych informacji dla Twoich użytkowników.

71. Vines – czyli po prostu krótkie zwykle 5-7 sekundowe filmiki, które wciągają. Nie jako jeden filmik, ale jako ich seria. Wykorzystanie tego typu formy w budowaniu własnej marki może być bardzo przydatne. Bardzo często tego typu serie przyjmują dosyć kontrowersyjną postać.

 

 

72. Wpisy sponsorowane – bardzo często zdarza się tak, że blogerzy dostają przedmioty, prezenty, zaproszenia na wydarzenia czy nawet pieniądze za to, że o czymś powiedzą lub napiszą. Jeżeli jesteś blogerem, to może być to dla Ciebie dobre źródło zarobku. Jeżeli prowadzisz firmę, to tego typu reklamy mogą być dla Ciebie świetnym miejscem do wypromowania się.

73. Zastrzeżenia – miejsce na blogu lub na stronie, gdzie użytkownicy mogą przedyskutować reklamy, prezenty które otrzymali etc.

74. Kod QR – ta technologia robi się powoli przestarzała, ale nadal jest to pewna metoda, żeby się promować. Nie warto traktować tego jako priorytet, nie warto z tego rezygnować.

qr-bloomboard

75. Wtyczki – stworzenie swojej własnej wtyczki to nie jest coś, co zajmie nam chwilę. Ba! Zajmie to nawet więcej niż 2, czy trzy albo cztery chwile. Jednak jeżeli stworzymy naprawdę przydatną wtyczkę, która przyda się naszym klientom, wtedy będzie to dla nas naprawdę korzystne rozwiązanie. Wzmocni naszą markę, zwiększy lojalność klientów oraz zrobi ogólne dobre wrażenie.

76. Współpracownicy — bardzo prosta sprawa. Nawiązujesz współpracę z inną firmą i wzajemnie wrzucacie informacje o sobie na swoje strony, blogi etc.

77. Komentarze – nie zapominaj o swoich czytelnikach! Komentarze to najlepszy sposób, aby się z nimi komunikować. Pobudzanie, inspirowanie dyskusji to świetny sposób na to, aby zwiększyć zaangażowanie społeczności oraz wyrażenie swojej opinii. Pamiętaj – należy być uprzejmym wobec swoich klientów, należy uważać na sposób, w jaki się pisze, aby nie zniszczyć swojego wizerunku. Warto zauważyć, że jeżeli okażesz uwagę klientom czy czytelnikom, poczują się oni docenieni i będą darzyli Ciebie dużo większą sympatią. Dlatego komentowanie jest absolutnie niezbędne.

Zobacz również :  Social Media Marketing: 100+ narzędzi, które ułatwią Ci WSZYSTKO

fb-coments-bloomboard

78. Wzmianki medialne – zostałeś wspomniany w jakichś mediach? Nie wahaj się tym pochwalić. Zrobi to bardzo dobre wrażenie na Twoich klientach lub czytelnikach.

79. FAQ – czyli słynne Frequently Asked Question. Każdy zna to pojęcie. Tego typu dział to must have na Twojej stronie internetowej. Dlaczego? Bo zawsze się sprawdza, jeżeli coś działa – należy tego używać.

80. Aplikacje mobilne – co do zasady rynek mobile rozwija się obecnie niezwykle dynamicznie. Mobilny internet w przyszłości wyprzedzi internet stacjonarny i należy się na to przygotować. Dlatego obecność na rynku mobilnym to sprawa obowiązkowa.

81. Ankiety – przeprowadzanie ankiet to świetny sposób na to, aby poznać opinie innych ludzi na różne tematy, ich preferencje oraz to, jak odbierają Twoją stronę, Ciebie, Twoją firmę. Jeżeli pozwolisz klientom wypowiedzieć się na ten temat, wyrazić ich zdanie – na pewno to docenią. Dlatego warto przemyśleć tego typu strategię.

Momcomm-Facebook-survey-bloomboard

82. Informacje zza kulis – trochę informacji zza kulis Twojego działania, odsłonięcie odrobiny prywatności pozwoli klientom poznać Cię w lepszym stopniu. Pamiętaj – sprzedaż to emocje, a więc musisz je wyzwalać.

83. Reklamy – prowadzisz bloga? Zamieszczenie na nim reklam może być dobrym pomysłem na dodatkowy zarobek. Oczywiście nie należy przesadzać, ale co do zasady może być to dobry pomysł.

84. Własna wiki – nie krępuj się, aby stworzyć własną wiki i zaimplementować ją na swojej stronie internetowej. Jest to niezwykle popularne rozwiązanie dla firm, które specjalizują się w produkcji gier komputerowych.

GoT_Wiki

85. Dlaczego – treści odpowiadające na to pytanie to bardzo dobre rozwiązanie. Tłumaczące, dlaczego coś powstało, dlaczego powstało w taki inny sposób, tego typu treści potrafią generować naprawdę duży zasięg.

86. SEO – znajdź słowo kluczowe, którego szukają Twoi czytelnicy i wykorzystaj je. Publikuj takie treści, które opierają się właśnie o to, czego szukają czytelnicy. Pomoże to w znacznym stopniu zwiększyć siłę swojej pozycji w wyszukiwarce Google.

87. Porównania – to bardzo ciekawy rodzaj treści. Zestawiasz dwa różne produkty, dwie różne usługi, dwie różne gry, piosenki etc. ze sobą i porównujesz je. Tego typu zestawienia bardzo często cieszą się ogromną popularnością.

88. Metafory – ciekawa metafora, poruszająca dany temat w ciekawy sposób może być niezwykle ciekawa i dać możliwość spojrzenia na dany temat w inny sposób.

89. Sukcesy – odniosłeś jakiś sukces? Udało Ci się zakończyć jakiś ważny etap, zrealizować plan, dokończyć projekt, pobić własny (lub cudzy) rekord? Pochwal się tym. Wzbudzaj pozytywne emocje, pokazuj, że odnosisz sukces. Jest to bardzo dobrze postrzegane przez klientów.

90. Porażki – miałeś okazję wypróbować coś, co nie zadziałało? Świetnie! Zdobyłeś doświadczenie, którym możesz się podzielić i wyjaśnić klientom, w jaki sposób mają nie popełniać Twoich błędów, bazując na Twoim doświadczeniu.

91. Listy kontrolne – czyli tak zwane checklisty. Forma, która się świetnie sprawdza. Poprowadzenie użytkownika krok po kroku po tym, co należy robić. Bardzo przystępna forma treści, którą warto podzielić się z odbiorcami.

Checklist-screenshot-bloomboard

92. Ręcznie robione szkice lub notatki – jeżeli posiadasz tego typu talent, to możesz zrobić spore wrażenie na swoich czytelnikach. Dobrze narysowany szkic jakiegoś pomysłu, nad którym myślisz, aby go wdrożyć, może zrobić świetne wrażenie na użytkownikach. Podobnie z notatkami. Jeżeli natomiast posiadasz brzydkie pismo – zawsze możesz wrzucić próbkę swojego odręcznego pisma, zaśmiać się z niego i cieszyć się z tego, że są komputery. Pokazanie się od ludzkiej strony również jest dobrze postrzegane. Szczególnie jeżeli poziom Twoich usług stoi na najwyższym poziomie.

93. Kursy – ty oferujesz swoim odbiorcom mailowy kurs, który szkoli daną umiejętność, bądź zestaw umiejętności, a oni w zamian podają swoje maile. Jest to świetny sposób na to, aby w przyjemny oraz pożyteczny dla obydwu stron sporządzić listę mailingową.

94. Sylwetki autorów/pracowników – przedstawienie osób, które stoją za blogiem lub firmą to świetny sposób na to, aby zawiązać głębszą relację ze swoją społecznością. Jest to absolutna klasyka gatunku, na którą decydują się praktycznie wszyscy na całym świecie.

95. Wyróżnienia i nagrody – posiadasz świetnych dostawców? Jakiś użytkownik zrobił dla Ciebie coś naprawdę wyjątkowego? Pochwal ich publicznie, wyróżnij – zrób coś, aby poczuli się docenieni. Tego typu akt będzie niezwykle pozytywnie postrzegany przez Twoją społeczność.

produkt_roku_2015-bloomboard

96. Ulotki – jedna z najbardziej klasycznych metod marketingowych. Zdecydowanie przeznaczona do tradycyjnego, poza internetowego marketingu. Z całą pewnością warto je rozdawać na swoich wydarzeniach osobom, które są nimi zainteresowane. Z drugiej strony – absolutnie nie warto rozdawać ich na ulicach. Wszelkie badania wykazują, że tego typu marketing jest bardzo nieefektywny.

97. Fora internetowe – czasy świetności forów internetowych minęły. Nie zmienia to faktu, że nadal wiele z nich generuje spory ruch, a poza tym nadal korzysta z nich masa ekspertów. Należy pamiętać o tym, że to właśnie oni są trendsetterami, dlatego warto do nich dotrzeć i zrobić na nich dobre wrażenie.

98. Treści tworzone przez Twoich użytkowników (user-generated content – UGC) – to kolejny dobry pomysł na to, co można wrzucić na swoją stronę czy bloga. Jeżeli wykorzystasz zaangażowanie swoich użytkowników, pozwolisz im się wykazać, a przy okazji w jakiś sposób wynagrodzisz to zaangażowanie to tym bardziej i, tym chętniej będą się angażowali w życie Twojego bloga lub strony.

User-Generated-Content-Study

99. Promowanie na innych blogach – napisałeś coś bardzo ciekawego? Opublikowałeś naprawdę interesujące dane? Nie krępuj się napisać do innych blogerów. Jeżeli opublikują Twoje treści, wtedy zyskają na tym obydwie strony. Warto spróbować.

100. Sondy, sondaże – publikowanie różnego rodzaju ciekawych sond czy sondaży będzie miało bardzo podobny efekt do opublikowania infografiki. Praktycznie wszyscy lubią tego typu graficzno-statystyczną formę porównania i ocenienia różnych zjawisk.

101. Wpisy typu „Co robić” – edukowanie użytkowników zawsze pozwala budować wizerunek ekspercki. Dlatego wszelkiego rodzaju poradniki, które pokazują w jaki sposób należy wykonywać różnego rodzaju czynności, jak należy działać, aby być skutecznym sprawdzają się naprawdę świetnie. Działa zarówno w przypadku porad dotyczących kariery, jak i konstruowania mebli domowymi metodami – innymi słowy, ten zakres jest naprawdę niezwykle szeroki

102.Storytelling – To sztuka budowania więzi poprzez historię. Potężne narzędzie komunikacji które może wygenerować ogromną synergię z Twoim odbiorcą.
(Dużo o tej formie dowiecie się z Blogu Pawła Tkaczyka )
Nie pozostaje nic, jak zacząć wypełniać swój kalendarz redakcyjny aktualizować strategię Content Marketingu. Nie ma na co czekać, w końcu nie tylko Ty to przeczytałeś. Nie zapominaj o tym, żeby żadnego z tych rozwiązań nie implementować na sztywno. Zawsze należy wziąć pod uwagę naturę swojej branży, wizerunek swojej firmy oraz klienta, do którego zamierzasz trafić.

4 Komentarzy

  • Kamil 30 maja 2016

    Dobrze jest poczytać o pewnych metodach wykorzystywanych na blogu intuicyjnie w formie wartościowych treści przyciągających czytelników. Szacun za przygotowanie takiej długiej listy. Przygotowuję od kilku dni podobny content i chętnie podlinkuje Twój, bo widzę że jest z moim komplementarny.

  • Michał Stachura 30 maja 2016

    Super wpis. Lista kompletna straaasznie długa 🙂
    Ale daje fajne inspiracje przy tworzeniu własnych treści. Fajnie by było jeszcze znać jakieś badania dotyczące tego jak dane treści się dystrybuują wśród internautów.

    • bloomboard (Post autora) 30 maja 2016

      dzięki ! postaramy się coś przygotować zestawienie badań/raportów 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>