in

10 pomysłów na twórczy content, który wygeneruje większą interakcję w twoim e-commerce

Dostarczenie klientowi ciekawych treści jest wyjątkowo istotnym elementem całego procesu sprzedaży. Im ciekawszy oferowany przez Ciebie kontent, tym większe będzie zaangażowanie Twoich klientów. Zaangażowana społeczność to jeden z ważniejszych elementów kreowania silnej marki, która odnosi sukces. Zbudowanie jej jest coraz trudniejsze, ponieważ oczekiwania klientów nieustannie rosną. Z tego powodu należy cały czas podążać za najnowszymi trendami – tak, aby nie zostać w tyle za konkurencją.

Nic dziwnego, że ostatnimi czasy content marketing, a więc marketing oparty o wysokojakościowe treści stał się dominującym rodzajem marketingu. Chcąc ustalić w jaki sposób stworzyć ciekawe treści, należy określić czym jest, a czym nie jest content marketing. Jest to dosyć często popełniany błąd na Polskim rynku, dlatego szczególnie warto poruszyć tę kwestię.

Czym content marketing nie jest?

Na pewno nie jest to prowadzenie bloga firmowego zawierającego wpisy na poziomie tekstów zapleczowych. Oczywiście, tego typu blog będzie przydatny, gdy chcemy się wypozycjonować, ale na pewno nie pomoże nam w zbudowaniu aktywnie komentującej oraz udzielającej się społeczności.

Chcesz, żeby odwiedzał Twojego bloga? Dostarczaj mu treści, które będą dla niego wartościowe, spraw, żeby samemu chciał po nie regularnie wracać. Jeżeli Ci się to uda, klienci sami zaczną Cię promować, ponieważ będą czuli sympatię oraz mieli poczucie, że jesteś prawdziwym zaangażowanym profesjonalistą.

The-Anatomy-Of-Content-Marketing-bloomboard

1. Przystosuj się do mobile.

Od kiedy smartfony stały się popularne oraz powszechnie używane, bardzo szybko pokochaliśmy przeglądanie internetu za ich pomocą. Szczególnie w drodze. Wystarczy wejść do jakiegokolwiek tramwaju lub autobusu, by zobaczyć, że duża część pasażerów przez większość trasy przegląda coś na smartfonie.

Dlatego warto skupić się na tym, aby nasze treści były wygodne dla technologii mobilnych. To znaczy, że strona, na której je udostępniamy, musi być pod tym kątem możliwie jak najbardziej zoptymalizowana.

Nie chodzi tu tylko o technikalia, ale również o to, aby nasza strona w wersji mobile była wygodna i przejrzysta. Nie ma znaczenia jak dobre stworzymy, treści jeżeli nikt nie będzie ich chciał przeglądać. Dlatego warto postawić ten punkt na pierwszym miejscu.

Digital-Marketing-Trends-2015_withsource-01-crop-bloomboard

2. Spraw, żeby obrazki oraz wideo zamieszczone na stronie były „kupowalne”.

Możliwość bezpośredniego przejścia z obrazka lub zdjęcia do rozpoczęcia procesu zakupu w znaczny sposób ułatwi klientom dokonanie decyzji o kupnie. Z tego powodu, gdy tworzymy naszą stronę internetową – ważne, abyśmy wzięli to pod uwagę. W zdecydowany sposób zwiększy to dochody, które będzie generował nasz sklep.

Tego typu rozwiązanie jest zwyczajnie wygodne dla naszych klientów. Z tego powodu chętnie będą do nas wracali oraz korzystali z naszej strony internetowej. Pamiętaj, że dużo łatwiej jest zaangażować w klienta w działania, które są proste oraz intuicyjne niż takie, które wymagają cierpliwości. Z założenia, klient nie jest cierpliwy, a poza tym zawsze ma do wyboru konkurencję, a więc gdy się do nas zniechęci, da zarobić jej, a nie nam.

3. Używaj treści stworzonych przez swoich użytkowników.

Tego typu strategia jest niezwykle sprawna oraz pozwala na bardzo duże zwiększenie zaangażowania użytkowników. Jeżeli uda nam się sprawić, że chcą oni dla nas tworzyć treści to świetnie, ale jeżeli już je stworzą, a my je opublikujemy – tym lepiej!

Działa to na wiele sposobów. Po pierwsze – użytkownik, którego docenimy poprzez wykorzystanie jego treści, poczuje się doceniony, a więc tym bardziej będzie się angażował w budowanie naszej marki. Jednak to dopiero początek.

Użytkownicy, którzy zobaczą, że chętnie wchodzimy w tego rodzaju interakcję z nimi – chętnie zaczną myśleć o tym, żeby sami coś stworzyć. Jednak to nie wszystko – używanie treści stworzonych przez naszych klientów pozwala stworzyć wizerunek firmy, która jest ludzka – od ludzi, dla ludzi, przez ludzi – a nie profesjonalne roboty, które myślą tylko o wygenerowaniu zysków.

Świetnym pomysłem, aby zaangażować użytkowników w tworzenie treści, jest urządzanie różnego rodzaju konkursów, które działają na bardzo prostej zasadzie – nagrody w zamian za dostarczone treści. Wszelkie badania wykazują, że tego typu działania są niezwykle skuteczne.

user-contnent-bloomboard

4. Twórz takie treści, które odnoszą się do zainteresowań użytkowników.

Chcesz, żeby klienci się angażowali? Dostarczaj im takie treści, które odpowiadają na ich potrzeby. Spraw, żeby były unikatowe, dostarcz im czegoś naprawdę wyjątkowego.

Dostarczaj takie treści, które zainspirują Twoich klientów, zbudują w nich entuzjazm, rozbudzą ich wyobraźnię, sprawią, że będą chcieli zacząć działanie, wzbudzaj pozytywne emocje. Użytkownik, który myśli i czuje w ten sposób, jest klientem, który chce nabyć produkt, ponieważ chce przestać wyobrażać sobie, że robi coś ciekawego, ale zacząć to robić – oczywiście z pomocą Twoich produktów.

Dlatego należy pamiętać, że wszystkie te emocje należy zbudować na kanwie dostarczanych przez Ciebie produktów. Nie musi to przebiegać w sposób bezpośredni, ale warto się w jakiś sposób do nich odnieść. Na pewno nie pożałujesz efektów tego typu działań.

5. Pisz poradniki.

Stworzenie ciekawego poradnika, który umożliwi Twoim klientom wybór odpowiedniego wyposażenia na swoją wyprawę, dobrania odpowiedniego samochodu dla swojej rodziny lub dobrania idealnego ubioru na wieczorowe wyjście sprawi, że użytkownicy bardzo chętnie do Ciebie wrócą.

Oczywiście tego typu poradnik należy dobrać do swojej branży oraz profilu klienta. Dlaczego warto wyposażyć użytkownika w konkretną wiedzę? Pozwolić to zbudować jego zaufanie oraz lojalność. Czyli jedne z najbardziej fundamentalnych aspektów wpływających na zaangażowanie klienta.

bloomboard-blog

6. Postaw na wrażenia wizualne.

Obecne trendy są dosyć jednoznaczne – ostatnimi czasy zdecydowanie stawia się bardziej na obraz niż na tekst. Dlatego dobre zdjęcie może wygenerować dużo większe zainteresowanie niż sam tekst.

Należy to w odpowiedni sposób zbalansować, ponieważ dobre, ciekawe teksty – również wpływają na obraz. Na pewno jedne bez drugich radzą sobie dużo gorzej niż ich połączenie. Należy wypracować taką formułę, która będzie w największym stopniu odpowiadała naszym odbiorcom. Dzięki czemu tym chętniej będą oni do nas wracali lub co jeszcze lepsze zachęcali do odwiedzania naszej strony przez innych oraz udostępniali nasze treści.

7. Nagraj filmik.

Nagranie filmiku o danym produkcie lub produktach może być ciekawym sposobem na promowanie ich. Zaletą tego typu rozwiązania jest to, że oddziałuje na wiele zmysłów, a więc w większym stopniu zwraca uwagę niż inne formy.

Według badań przeprowadzonych na amerykańskim rynku – aktywne korzystanie z filmików może zwiększyć poziom sprzedaży danych produktów nawet o kilkadziesiąt procent.

Uznaje się, że stosowanie tego typu rozwiązania w bardzo pozytywny sposób wpływa na wizerunek danej marki, jako bardziej nowoczesnej oraz wychodzącej naprzeciw zapotrzebowaniu klientów. Dlatego, jeżeli uda Ci się wyprodukować dobrej jakości filmiki, które trafią swoim przekazem do odbiorców, wtedy zyskasz nie tylko większy poziom sprzedaży, ale również wizerunkowo.

how-to_product_video_bloomboard

8. Odpowiedzialność społeczna.

Treści oparte o Twoje realne działania, które są społecznie odpowiedzialne przysporzą Ci sporo sympatii. Tego typu działania są bardzo ważnym aspektem podczas oceniania działalności Twojej firmy. Jeżeli zależy Ci na dobrym wizerunku – zaangażuj się społecznie. Wybierz coś, co jest bliskie Twojej wrażliwości. To bardzo ważne, ponieważ działania, które zostaną uznane za mało autentyczne i wymuszone mogą zaszkodzić, zamiast pomóc.

Pamiętaj, że wielu klientów, gdy ma do wyboru firmę, która dba o ludzi, a taką, która jest wobec nich obojętna dużo chętniej wybierze tą pierwszą.

Udostępnienie na swoim blogu historii kogoś, komu się w znaczny sposób pomogło, bardzo pozytywnie wpłynie na to, w jaki sposób jesteś postrzegany. Dodatkowym atutem będzie to, jeżeli ta pomoc pokrywała się w jakiś sposób z profilem Twojej firmy. Dla przykładu – zajmujesz się sprzedażą części komputerowych? Urządź np. raz do roku akcje wspierania biednych dzieci sprzętem komputerowym. Oczywiście — przykłady można by mnożyć, wszystko zależy od Twojej kreatywności oraz branży, którą się zajmujesz.

bloomboard-content-csr

9. Nie bój się być kreatywny przy opisywaniu swoich produktów.

Oczywiście – pamiętaj przede wszystkim o dostosowaniu się do profilu swoich klientów. Bardzo często jest tak, że możesz sobie pozwolić na naprawdę ciekawy i oryginalny opis produktu, który odróżni Cię od nudnej i szarej konkurencji. Jednak boisz się tego zrobić.

Nie bój się i zrób to. Zobacz jakie to przyniesie efekty. Umieszczenie zabawnych opisów w swoim sklepie internetowym może w gruncie rzeczy może stać się viralem, a nawet jeżeli nie to na pewno zwiększy zaangażowanie Twoich klientów, którzy docenią, że wysilasz się dla nich w większym stopniu niż konkurencja.

Jeżeli do tego uda Ci się trafić w ich poczucie humoru – tym lepiej. Wprawienie klienta w dobry nastrój to jedna z najkorzystniejszych rzeczy, jakie mogą Ci się przytrafić.

Roxy-bloomboard

10. Dla firm z większym budżetem – naturalnie wyglądające zdjęcia celebrytów.

Planujesz kampanię marketingową z większym budżetem? Wrzucenie na swoją stronę zdjęcia z celebrytą stosującym Twój produkt może wydać się być mało wiarygodne. Nie dlatego, że jest coś nie tak z Tobą lub produktem, który oferujesz, ale po prostu istnieje taka tendencja.

Natomiast jeżeli zdjęcie wygląda na zrobione przez przypadek – wtedy jego autentyczność w znacznym stopniu wzrasta. Dlatego warto przemyśleć tego typu rozwiązanie, jeżeli zamierzamy w swojej kampanii marketingowej wykorzystać wizerunek celebryty wtedy warto podejść do tego tematu właśnie w ten sposób.

Oczywiście tego typu zdjęcia mają tylko wyglądać na wzięte przez przypadek, a nie być na serio zrobione w ten sposób. Pamiętaj, że wizerunek celebryty czy kogokolwiek innego może być wykorzystany w celach komercyjnych jedynie za jego zgodą.

Podsumowując – jeżeli chcesz zwiększyć zaangażowanie swoich klientów, jeżeli zależy Ci na większej interakcji, musisz dobrać odpowiednie treści, odpowiednie miejsce oraz odpowiedni sposób przekazania ich do odpowiedniej grupy klientów. Kiedy uda Ci się połączyć te wszystkie aspekty, wtedy osiągniesz sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skuteczny email marketing: 36 porad jak zbudować listę mailingową od zera

Content Marketing: 102 rodzaje treści, które przyciągną użytkowników na Twoją stronę