Jeżeli zdarzy Ci się, że różne zestawy reklam będą wycelowane w tą samą publikę – wtedy zamiast ze sobą współgrać zaczną ze sobą konkurować. Ostatecznie całość kampanii straci na efektywności. Dobrze zarządzane reklamy na Facebooku mogą w znaczny sposób zwiększyć nasz zasięg, powiększyć zakres lajków, które posiadamy oraz w konsekwencji osób, które zainteresują się naszą marką, firmą czy produktami.Dlatego warto poruszyć ten temat.

facebook-ads-bloomboard

Poniżej znajdziesz listę 36 porad, które sprawią, że korzystanie z reklam na Facebooku stanie się łatwiejsze, bardziej przystępne oraz efektywne.

OGÓLNA STRATEGIA

 

1. Zacznij korzystaj z piksela Facebooka jeszcze zanim zaczniesz używać Facebookowych reklam.
Im dłużej korzystasz z tej przydatnej Facebookowej aplikacji na swojej stronie, tym więcej zdobywasz danych na temat swoich odbiorców, zainteresowania postami, preferowanymi treściami etc. Dlatego zaimplementowanie tej aplikacji powinno być jednym z pierwszych kroków – nie przez przypadek znajduje się na początku listy.

facebook-pixel-bloomboard

2. Pamiętaj o tym, że ludzie na Facebooku nie zamierzają niczego kupić.
Na pewno nie przychodzą na Facebooka w tym celu. Co zrobić? Zaoferuj im coś, co im się spodoba, a więc wartościowe treści pod postacią filmiku, zdjęć lub merytorycznego artykułu. W ten sposób zbudujesz z nim jakąś relację – dasz im coś, a oni będą chcieli się odwzajemnić. Sprawisz również, że potencjalni klienci będą względem Ciebie bardziej cierpliwi i chętniej Cię wysłuchają.

3. Wrzucaj treści z ograniczonym dostępem.
To bardzo prosty trick – wrzucasz wysokojakościową treść na swojego Facebooka, jednak dostęp do niego można uzyskać dopiero po podaniu swojego maila. Tak więc dla przykładu – Ty oferujesz potencjalnemu klientowi ciekawego eboooka, a on w zamian daje kontakt do siebie.

4. Oferty typu Freemium albo z darmowym dostępem próbnym.
Dajesz coś za darmo – możesz liczyć na wdzięczność. Kontent typu freemium odniósł ogromny sukces na całym świecie. Polega on na tym, że dajesz dostęp do jakieś usługi za darmo, ale w ograniczonym zakresie, z wyłączeniem części funkcjonalności. Klienci chętnie się odwdzięczają i kupują pełną wersję.

5. Nie skupiaj się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych fanów na Facebooku.
Ilość fanów na Facebooku to tylko pusta liczba, która nie przekłada się na wymierne korzyści, jeżeli nie idzie za nią realne zaangażowanie użytkowników. Dlatego należy inwestować swój czas oraz pieniądze w budowaniu solidnych relacji.

6. Promuj treści wrzucane na bloga.
Promowanie treści, które umieszczasz na swoim blogu to świetny sposób na to, żeby generować dużo wejść w stosunkowo niskich cenach. Oczywiście nie zwiększy to sprzedaży w sposób bezpośredni, ale wzmocni siłę Twojej marki i wpłynie na ilość sprzedanych produktów w przyszłości.

Facebook-Ads-bloomboard-l

7. Używaj tagów UTM, które pozwolą śledzić ruch na Twoim Facebooku za pomocą Google Analytics.
Korzystanie z tego rodzaju tagów w znacznym stopniu usprawni z korzystania z przydatnego narzędzia, jakim jest Google Analytics. Dlatego jednoznacznie możemy być pewni, że warto z nich korzystać.

8. Korzystaj z managera reklamy, tak aby stworzyć automatyczne zasady optymalizacji.
Dobrym pomysłem jest użycie aplikacji AdEspresso, aby stworzyć zasady „Jeżeli, to”, które będą kontrolowały zasady funkcjonowania Twoich reklam oraz sposobu wydawania pieniędzy, tak aby te efektywne miały ich więcej, a te nieefektywne mniej etc.

Zobacz również :  Jak działają algorytmy popularnych platform Social Media?

ad-espresso-bloomboard

9. Monitoruj swoją sprzedaż, żeby określić czy inwestycja w reklamy na FB się zwraca.
W tym celu przydatne będą narzędzia które znajdziecie w naszej kompilacji darmowych narzędzi 🙂

10. Zanim zainwestujesz dużą ilość pieniędzy w reklamy na FB pamiętaj o tym, żeby Twój kanał sprzedaży był świetnie zorganizowany.
Jeżeli Twój produkt, strona lub sposób, w jaki kupuje się Twoje produkty działają źle – wtedy nawet najlepsza kampania reklamowa nie zadziała. Być może dużo ludzi odwiedzi Twój sklep, jednak stopa konwersji będzie zastraszająco niska. Dlatego pamiętaj, by zaczynać od solidnych fundamentów.

BUDŻET

 

11. Używaj tzw. budżetu dziennego.
Wielu ekspertów twierdzi, że lepiej korzystać z budżetu bezterminowego, aby pozwolić pracownikom Facebooka zoptymalizować algorytmy w celu znalezienia najlepszych momentów oraz dni w tygodniu na dostarczenie reklam użytkownikiem tego portalu. Jednak praktyka pokazuje, że dzienne budżety dają najlepszą kontrolę nad budżetem i pozwalają na największą stopę zwrotu inwestycji.

Budget-Settings-bloomboard

12. Korzystaj z metody rozliczania oCPM
Doświadczenie pokazuje, że tego typu metoda rozliczania się jest optymalna, dlatego zalecamy korzystanie z niej.

13. oCPM działa najlepiej z publiką powyżej 500 tysięcy ludzi.
O tym również warto pamiętać. W przypadku gdy Twoja publika jest zbyt mała, algorytmy Facebooka nie będą miały możliwości optymalizacji w odpowiedni sposób. Dlatego w przypadku gdy komunikujesz się z mniejszymi społecznościami – lepiej skorzystać z metody CPM albo CPC.

14. Metody CPM używaj dla kampanii przekierowującej.
W przypadku gdy zamierzasz przeprowadzić kampanię tego typu, wtedy metoda CPM będzie lepsza. Wynika to z faktu, że w takim przypadku klienci, którzy są na Twoim Facebooku i tak już odwiedzili Twoją stronę internetową, a więc nie ma potrzeby polegać w tak dużym stopniu na algorytmach Facebooka.

15. Zaczynaj od małego budżetu.
Pamiętaj, by iść małymi krokami, zacznij od stosunkowo małych nakładów finansowych, aby stopniowo je zwiększać, aż do momentu, gdy znajdziesz optymalne i działające rozwiązanie. Zasada jest dosyć prosta – jeżeli dana kampania nie zadziała po tym, gdy wydałeś na nią 500 zł, to nie zadziała od tego, że wydasz na nią 5000 zł – ona po prostu nie działa. Dlatego spróbuj zastosować inną, która zadziała lepiej, a następnie, gdy w końcu zaskoczy – stopniowo zwiększaj budżet. Pamiętaj, by nie robić tego zbyt szybko. Najlepiej zwiększać budżet na kampanię o 30-50% co kilka dni, aż do momentu, gdy znajdziesz optymalną kwotę.

16. Badaj swoich odbiorców przy pomocy odpowiednich narzędzi.
Raporty dostarczane przez Facebooka zawierają naprawdę dużo danych. Dzięki temu można optymalizować swoje działania. Dlatego warto zacząć kampanię, odczekać parę dni – sprawdzić raporty i dostosować dalsze działania do tego, co z nich wynika.

facebook-stats-bloomboard

AD CREATIVES

 

17. Staraj się rotować reklamami.
Obserwuj, jak długo wyświetlana jest dana reklama i staraj się ją zmieniać na inną co jakiś czas, tak aby Twoje reklamy nie opatrzyły się odbiorcom, ponieważ stracą na efektywności.

18. Cały czas szukaj inspiracji.
To niezwykle ważne, aby szukać nowych i świeżych inspiracji, czegoś, co Ciebie poruszy. Ciekawą aplikacją może być Facebook Ads Swipe File, który zawiera wiele tego typu pomysłów. Oczywiście nie należy się do tego ograniczać.

Zobacz również :  21 najskuteczniejszych hacków Content Marketingowych które zbudują większy ruch na Twojej stronie

19. Pamiętaj, aby tekst na reklamie nie zajmował więcej niż 20% obrazka.
Jest to wymóg Facebooka – tekst nie może stanowić więcej niż 20% powierzchni obrazka, inaczej reklama zostanie odrzucona, dlatego bardzo ważne, aby się tego trzymać.

faceboo-ad-text-tip-bloomboard

20. Monitoruj negatywne komentarze dotyczące Twoich reklam.
Negatywne komentarze mogą totalnie zrujnować efektywność Twoich reklam. Niestety Facebook nie dostarcza, żadnego narzędzia, które pozwala śledzić tego typu komentarze. Dlatego musisz polegać na zewnętrznych aplikacjach takich jak AgoraPulse, które pomogą Ci śledzić komentarze dotyczące zamieszczonych przez Ciebie reklam.

21. Kasuj komentarze zamieszczane przez trolli internetowych.
Trolle internetowe to bardzo szerokie pojęcie. Zaczynając od osób, które zwyczajnie mają zły nastrój, aż po takie, które cierpią na różnego rodzaju zaburzenia osobowości. Łączy ich jedno – zła wola. Często korzystają z kont o fałszywych danych, używają specyficznego socjokletu – gwary internetowej.
W jaki sposób rozpoznać trolla internetowego?
W Polskim internecie jest to dosyć proste, trolle internetowe zwykle odwołują się w jakiś sposób do negatywnych żartów na temat Jana Pawła II – mając świadomość, że tego typu poczucie humoru jest bardzo negatywnie postrzegane w Polsce.
Jeżeli w odpowiedni i szybki sposób nie zareagujesz na atak z ich strony, mogą oni w bardzo negatywny sposób wpłynąć na Twój wizerunek, dlatego, gdy tylko zaobserwujesz tego typu i podobne wpisy – nie krępuj się banować takich użytkowników oraz usuwać ich komentarze.

internet-troll-bloomboard

22. Nie usuwaj komentarzy od osób, które mają prawdziwe zastrzeżenia.
Musisz się nauczyć rozróżniać użytkownika, któremu coś nie odpowiada od trolla internetowego. W przypadku takich użytkowników należy udzielić wyczerpującej odpowiedzi, postaraj się być kreatywny oraz zaangażowany w odpowiedź, którą mu udzielasz. To bardzo ważne, ponieważ poczuje, że darzysz go szacunkiem.

23. Jeżeli dana reklama otrzymuje zbyt wiele negatywnych komentarzy, zastopuj jej wyświetlanie.
To bardzo proste – jeżeli dojdzie do takie sytuacji, przestań wyświetlać daną reklamę i wypuść nową. Jeżeli coś nie działa, to nie należy z tego korzystać.

TARGTOWANIE

 

24. Postaraj się stworzyć zaangażowaną społeczność, która aktywnie odpowiada na Twoje reklamy.
Stworzenie tego typu publiki, która z zaangażowaniem odnosi się do tego, co Ty opublikujesz będzie niezwykle efektywne, dlatego warto się w to zaangażować. W tym celu należy zastosować odpowiednią kampanię przekierowującą.

25. Grupy podobnych odbiorców do tych, którzy już coś u Ciebie kupili to świetny target.
Odwołanie się do tych grup będzie niezwykle efektywne oraz tanie – jeżeli chodzi o ilość czasu oraz pieniędzy, które należy włożyć po to, aby otrzymać odpowiednią stopę zwrotu. Dlatego warto się do nich odwoływać. Według danych opublikowanych przez Facebooka, tego typu publika potrafi posiadać stopę konwersji na poziomie nawet 70%.

facebook-ad-criteria-bloomboard

26. Reprezentanci Facebooka zalecają, aby mieć przynajmniej 25 konwersji dziennie, aby stworzyć grupę podobnych odbiorców przy pomocy piksela FB.
Brak wystarczającej ilości danych sprawi, że będzie to niemożliwe, dlatego powinieneś postarać się sprawić, aby ilości konwersji była na określonym powyżej poziomie – dopiero od niego to narzędzie zacznie działać skutecznie.

Zobacz również :  Wywiad - Barbara Stawarz-Garcia, kubańska feministka

27. Powinieneś mieć przynajmniej 5000 użytkowników, którzy tworzą twoją publikę, aby stworzyć grupę podobnych odbiorców.
Oczywiście możesz stworzyć tego rodzaju grupę przy mniejszej ilości użytkowników, ale nie odniesiesz w ten sposób jakiegoś spektakularnego sukcesu.

28. Oddziel tak zwaną Custom Audience od ludzi, którzy dokonali konwersji za pomocą którejkolwiek z Twoich kampanii.
Ten punkt jest niezwykle istotny. W jaki sposób go wykonać w odpowiedni sposób? Najłatwiejszym sposobem będzie oddzielenie ich na poziomie przycisku potwierdzenia lub podziękowania za odwiedzenie strony, lub skorzystanie z aplikacji.

29. Spróbuj celować w konkretnych ludzi lub firmy.
Możesz odnosić się przy pomocy swoich reklam bezpośrednio do konkretnych pracowników lub firm. Zastosowanie tego w odpowiednio kreatywny sposób może być niezwykle skuteczne. Należy to jednak zrobić w przemyślany sposób.

UMIEJSCOWIENIE REKLAM

 

30. Wypróbuj reklamy znajdujące się w prawej kolumnie.
Wiele osób uważa, że reklamy w prawej kolumnie posiadają słaby stopień konwersji. Mówiąc wprost – jest to bzdurą. Według badań, 45% wszystkich konwersji pochodzi z prawej kolumny, jednocześnie – średnia cena tego typu reklam była o 36% niższa niż tych zamieszczonych w innych miejscach. Chyba warto to przemyśleć?

bloomboard-ads

31. Reklamy mobilne.
Użytkownicy Facebooka uwielbiają korzystać z niego na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że przestrzeń mobile jest świetnym sposobem na to, aby wypromować swojego bloga lub filmik.

32. Reklamy pod postacią filmiku zwykle działają najlepiej na urządzeniach mobilnych. Na dodatek generują małe koszty. Pamiętaj o jednym, celem reklamy pod postacią filmiku nie jest natychmiastowa konwersja czy wysoka stopa konwersji w ogóle. Celem tego rodzaju filmiku jest to, aby klienci poznali Twoją markę oraz firmę, dowiedzili się o niej czegoś więcej, oswoili się z Tobą. Tego typu filmiki na FB potrafią być naprawdę tanie.

facebook-video-ads-bloomboard

33. Spróbuj przetestować reklamy na Instagramie. Skompilowane z Facebookiem przynoszą dobre efekty. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie, jeżeli Twoja branża wymaga dużej ilości różnego rodzaju obrazków etc. Wtedy dodatkowe wykorzystanie Instagrama może okazać się strzałem w dziesiątkę.

bloomboard-instagram-ads

STRUKTURA KAMPANII

 

34. Staraj się używać różnych reklam oraz różnych sposobów ich umiejscowienia.
Nasza praktyka pokazuje, że najlepiej jest zdywersyfikować metody reklamy, które stosujesz. To znaczy – różne miejsca etc. Dobrze będzie, jeżeli budżetem również będziesz zarządzał samodzielnie oraz testował różne rozwiązania. Facebook rekomenduje, żeby zdecydować się na jedno proste rozwiązanie i oddać całą władzę w ręce ich algorytmów. Jednak jak na razie ludzie są cały czas sprawniejsi i bardziej efektywni od algorytmów.

35. Łącz mniejsze kraje w większe zestawy.
W przypadku gdy reklamujesz się w wielu krajach – staraj się połączyć mniejsze kraje w większe zestawy, do których odnosisz się wspólnie. Dlaczego? Pamiętasz punkt, który dotyczył tego, że oCPM działa lepiej w przypadku grup powyżej 500 tysięcy użytkowników? Właśnie dlatego.

36. Pamiętaj, aby jeden zestaw reklam odnosił się do jednej publiki.
Jeżeli zdarzy Ci się, że różne zestawy reklam będą wycelowane w tę samą publikę – wtedy, zamiast ze sobą współgrać zaczną ze sobą konkurować. Ostatecznie całość kampanii straci na efektywności.

 

 

9 Komentarzy

  • Ewa 23 maja 2016

    Czy oCPM jest nadal dostępny?

  • Piotr 28 lipca 2016

    Aktualnie nie ma już siatki do analizy 20% tekstu na grafice reklamowej. Może być więcej> Facebook ewentualnie ogranicza zasięgi.

  • Paweł 16 października 2017

    Świetny poradnik gdzie można stworzyć reklamę i na czym to polega. Warto pamiętać, że spoty reklamowe są coraz bardziej popularnym narzędziem wykorzystywanym przez firmy i koncerny do prezentacji siebie i swoich produktów.

  • Ilona Bednarz 15 listopada 2017

    Dzięki za ten wpis, bo można się sporo dowiedzieć dzięki niemu. Teraz wiem że mój facebook firmowy może być dobrym narzędziem, co lepsza wiem jak go wykorzystać.

  • AlekReklamuje 29 grudnia 2017

    Fajnie wyjaśnione, dzięki.

  • Robert 29 marca 2018

    Świetny wpis mówiący o reklamie na facebooku, który w ostatnich latach zyskał ogromną popularność. Ja jednak nie jestem przekonany do takich form reklamy i jednak wolę tradycyjne formy reklamowania się.

  • Marta 20 lipca 2018

    Bardzie przyjemne i przystępne zestawienie. Super porządkuje i systematyzuje wiedzę i może być naprawdę dobrym startem, dla kogoś kto chciałby rozwijać swoją wiedzę w zakresie Facebook Ads. Gratuluję 🙂

  • onlinegroup 17 sierpnia 2018

    Reklamy na facebooku to świetne rozwiązanie dla początkujących blogerów,żeby się pokazać. A zainwestowanie w reklamy za małą cenę może zwiększyć zasięg zdecydowanie. A ten artykuł świetnie pokazuje co i jak zrobić żeby nie popełniać na początku błędów.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>