Pinterest to portal społecznościowy, który ostatnimi czasy bardzo zyskał na popularności – szczególnie jeżeli chodzi o wykorzystanie biznesowe.

Gigya-Ecommerce-bloomboard
Oczywiście, aby osiągnąć sukces marketingowy w ramach tego portalu, należy znać i rozumieć zasady, jakimi się rządzi – tak, aby prowadzić swoje działania w skuteczny oraz przynoszący dobre efekty sposób.

Nie wystarczy po prostu założyć konta i wrzucić parę zdjęć. Należy dokładnie przemyśleć swoje działania, być kreatywnym i przestrzegać pewnych konkretnych zasad.

1. Nie zapomnij o tym, aby dać możliwość udostępniania wrzucanych przez Ciebie plików. Jest to bardzo prosta, ale niezwykle ważna porada. Jeżeli dasz możliwośc udostępniania Twoich plików, wtedy każdy, kto odwiedzi Twojego Pinteresta będzie mógł to zrobić za pomocą jednego kliknięcia.

pinterest-bloomboard

2. Stwórz forum tematyczne, które będzie interesujące dla Twojej grupy docelowej. Świetnym przykładem może być np. „Najlepsze pomysły na prezent” albo „Rzeczy niezbędne w podróży”. Oczywiście należy dostosować to do produktów, które się sprzedaje. Według danych, to rozwiązanie przynosi dobre skutki.

3. Pamiętaj, aby cała Twoja aktywność nie sprowadzała się do Ciebie. Nie wrzucaj tylko takich treści, które dotyczą wyłącznie Twojej firmy i produktów. Należy sprawić, aby prezentowane przez Ciebie treści były interesujące dla klientów, tak aby chętnie do Ciebie wracali i byli zainteresowani tym, co wrzucasz.

4. Nie zapomnij o tym, aby na swojego Pinteresta wrzucić adres swojej strony oraz firmy. Dzięki temu klientom będzie łatwiej Ciebie znaleźć.

Pinterest-bloomboard

5. Pinterest opiera się o obraz. Dlatego bardzo ważne, abyś wrzucał zdjęcia o wysokiej jakości. Przede wszystkim profesjonalizm. Udostępniane przez Ciebie zdjęcia nie mogą być zbyt ciemne, prześwietlone – a przede wszystkim, nie mogą być nudne. Jeżeli takie będą, to nie wzbudzisz zbyt dużego zainteresowania, a Twoje wpisy nie będą udostępniane przez dużą ilość użytkowników.

Zobacz również :  OMG! 115 akronimów i skrótów używanych w Marketingu i Social Media, które powinieneś poznać ASAP

6. Nie zapomnij o tym, żeby zaimplementować przycisk udostępniania Twoich produktów ze strony Twojej firmy na Pintereście. Ważne, aby wrzucenie tego typu zdjęcia było proste oraz intuicyjne. Bardzo dobrym zabiegiem jest to, aby dać klientowi coś w zamian za udostępnienie. Popularnym rozwiązaniem jest mały rabat na dany – udostępniony produkt.

7. Jeżeli udostępniasz jakiś produkt na Pintereście – nie zapomnij o tym, aby podać tam jego cenę. Bardzo często zdarza się, że ktoś przegląda Pinteresta w poszukiwaniu jakichś produktów, ale ich nie kupuje, bo nie wie, ile one kosztują lub w jaki sposób je kupić. Dlatego w Twoim własnym interesie spraw, aby było to jak najprostsze oraz czytelne.

pinterest-price-bloomboard

8. Unikaj wrzucania zdjęć z ludzką twarzą. Nie do końca wiadomo, dlaczego tak jest, ale to się sprawdza. Według badań przeprowadzonych na portalu Pinterest, zdjęcia z twarzą nie sprawdzają się na tym portalu – wbrew ogólnej tendencji.

9. Użyj dobrego zdjęcia profilowego. Pierwsze wrażenie to połowa sukcesu. Nawet jeżeli nie połowa, to na pewno jego znaczna część. Przykucie uwagi zawsze było ważnym elementem sprzedaży oraz marketingu. Dlatego warto dobrać takie zdjęcie, które zwróci uwagę klientów oraz wzbudzi pozytywne emocje.

10. Podziel się swoimi inspiracjami. Pokaż swoim potencjalnym klientom, co Ciebie inspiruje, co sprawia, że działasz w taki, a nie inny sposób, dlaczego dobierasz akurat takie produkty w swojej ofercie, co sprawia, że w ogóle zajmujesz się daną branżą. Pozwoli to poznać Cię lepiej, a więc i wzbudzić sympatię.

11. Używaj Pinterest Analytics. Korzystanie z tego narzędzia jest praktycznie niezbędne do osiągnięcia sukcesu na Pintereście. Dzięki niemu możesz wnikliwie przeanalizować jakie treści sprawdzają się w przypadku Twojego Pinteresta. W ten sposób dowiesz się, czego należy unikać, a na jakie rozwiązania stawiać.

Zobacz również :  7 zasad zwiększających konwersję zakupową

Pinterest-Analytics-Graphs-bloomboard

12. Jasne i wysokie obrazki – to one sprawdzają się najlepiej na Pintereście. Dlatego zawsze, jeżeli masz wybór czy wybrać jaśniejsze, czy ciemniejsze zdjęcie – wybierz jaśniejsze. Preferencje użytkowników Pinteresta są bardzo jednoznaczne. Skorzystanie z tego prostego zabiegu na pewno zwiększy Twoją popularność Pintereście.

wielkość-pintrest-bloomboard

13. Dodaj przycisk umożliwajacy na zrobienie zakupu. Pamiętaj, że im łatwiej jest kupić Twój produkt, tym częściej będzie on kupowany. Umieszczenie tego typu przycisku w zdecydowany sposób zwiększa prawdopodobieństwo dokonania spontanicznej decyzji o zakupie oraz wyklucza sytuacje, w których klient zwyczajnie nie będzie na tyle cierpliwy, żeby szukać sposobu na to, jak kupić Twój produkt.

buy-it-bloomboard

14. Zaplanuj SEO. Tak samo, jak w absolutnej większości innych przypadków – zaplanowanie dobrego SEO jest niezwykle istotne i przyniesie dobre efekty. Dokładnie tak samo jest w przypadku portalu Pinterest. Z tego względu pamiętaj, aby dodawać do zdjęć odpowiednio przygotowane opisy. Maksymalna długość opisu to ok. 500 znaków, jednak taka ilość tekstu jest zwykle za długa. Przyjmuje się, że optymalny opis do zdjęcia będzie miał około 200 znaków.

15. Pamiętaj, żeby publikować regularnie. Jest to złota zasada wszystkich mediów społecznościowych. Jeżeli użytkownicy widzą, że dana strona, fanpage etc. przestaje działać, wtedy przestają się nią interesować i ją śledzić. Dlatego należy stale podbijać zainteresowanie swoją stroną. Czasami lepiej wrzucić materiał o trochę niższej jakości, niż przez długi czas nie wykazywać żadnej aktywności.

16. Odnoś się do osób, które Cię obserwują. Repostuj, komentuj, bądź interaktywny. To kolejna zasada, która jest niezbędna w przypadku działań w ramach jakichkolwiek mediów społeczościowych. Różni się to oczywiście szczegółami technicznymi, jednak ogólna reguła jest stała – im bardziej jesteś interaktywny, tym lepiej, pozwala to zwiększyć zaangażowanie.

Zobacz również :  Wywiad - Łukasz Mędrysa, Advertising is exciting

repin-bloomboard

17. Promuj swoją stronę na Pinterest również na innych portalach social media. Tego typu wewnętrzny marketing przynosi dobre efekty, ponieważ w ostatecznym rozrachunku pozwala przyciągać coraz większą ilość użytkowników.

18. Pamiętaj, do czego najlepiej sprawdza się Pinterest – jedzenie, produkty rzemieślnicze, moda i kosmetyki. To właśnie tego typu produkty cieszą się na tym portalu największym zainteresowaniem . Dlatego, jeżeli chcesz osiagnąć sukces, skupiaj się na promowaniu właśnie tego typu produktów z Twojego asortymentu.

Popular-Pinterest-Categories-bloomboard

19. Pamiętaj, aby być kreatywnym. Jeżeli zaskoczysz swojego potencjalnego klienta czymś naprawdę ciekawym, wtedy bardzo chętnie do Ciebie wróci. Dlatego staraj się regularnie szukać różnych inspiracji dla swojego Pinteresta. Ostateczne efekty będą wymierne.

20. Pamiętaj, że efekty przychodzą z czasem. Dlatego nie zniechęcaj się, jeżeli na początku zainteresowanie Twoim Pinterestem nie będzie gigantyczne. Ważne, abyś był konsekwentny i nie przejmował się początkowym niepowodzeniem czy małym ruchem. Zawsze potrzebne jest trochę czasu, aby nabrać odpowiedniego doświadczenia oraz wyczuć to, co podoba się użytkownikom. Jeżeli jednak będziesz wnikliwie obserwował oraz analizował to, co się dzieje – efekty przyjdą dużo szybciej.

Konkludując – jeżeli wiesz, w jaki sposób wykorzystać Pinteresta i będziesz działał z determinacją, to osiągnięcie sukcesu będzie pewne.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>