Czy zdarzyło ci się kupić coś czego wcześniej nie planowałeś? Czy chciałeś kupić jeden produkt, a wyszedłeś z całą siatką? Szedłeś po buty, a wróciłeś z nowymi spodniami? Gdy później myślisz co się stało, starasz się usprawiedliwić swoje działania to do głowy przychodzi zazwyczaj jedna rzecz – to musiał być jakiś trick marketingowy! Każdy słyszał to określenie, lecz nie każdy wie co dokładnie ono oznacza. Teraz nadszedł czas przy zrozumieć czym są tricki marketingowe, jak działają i jak ich stosować by rozwijać twój biznes!

Poniższa lista to zestawienie najbardziej przydatnych tricków marketingowych, dobranych pod kątem e-commerce, łatwych do skopiowania i przeniesienia do twojego biznesu. Są to chwyty i wskazówki, które pomogą ci lepiej urządzić twój sklep internetowy i przyciągnąć do niego klientów. Niektóre tricki są tak często używane, że przestały być zaskakujące (co nie znaczy, że przestały być skuteczne!), lecz wiele z nich to nieznane w szerszej świadomości zagrania, które wniosą nową świeżość w twoje działania. Mamy nadzieję, że dzięki tej liście pomożemy ci usprawnić twój biznes!

Jeśli chcesz zdobywać wiedzę dotyczącą marketingu i być na bieżąco z nowinkami ze świata e-commerce, polub nasz fanpage na Facebooku. Dzięki temu jako pierwszy otrzymasz informację o publikowanych przez nas artykułach!

przeprowadź-revolucje

Sprawdź także  110 Case Studies, zestawienie 100 eBookówlistę 100 przewodników po Growth Hackingu.

Kategorie:

 

think like a customer

 

 

Biznes

Trick nr 1. Wytłumaczenie istoty biznesu w jednym zdaniu

Na początek bardzo ważna zasada. Musisz potrafić zdefiniować istotę twojego biznesu w jednym zdaniu. Koniec, kropka. Nie da się budować kampanii marketingowej dla biznesu, którego nie można nikomu wytłumaczyć. W takim przypadku słuchający zdąży zanudzić się wyjaśnieniami dotyczącymi istoty firmy zanim zdążymy dojść do opisu produktu.

Trick nr 2. Wzmianki o konkurencji

Śledź swoją konkurencję. Używaj narzędzi do monitorowania strony internetowej i wzmianek o konkurencji. Dzięki temu dowiesz się co jest ich mocną stroną, jakie tematy wzbudzają największe zainteresowanie, gdzie mógłbyś rozwinąć rozpoczęty temat, a gdzie nie rozpoczynać dyskusji, bo wszystko zostało już wyjaśnione. Jest to bardzo ważna część budowania strategii marketingowej, pozwala uniknąć wielu błędów.

Trick nr 3. Informuj pracowników o swojej strategii i działaniach

Kolejny kluczowy punkt gdy mowa o skutecznej i spójnej kampanii marketingowej. Informuj swoich pracowników o szczegółach kampanii marketingowej, na bieżąco tłumacz poszczególne działania i ich cel. Zadbaj by każdy wiedział jakie są twoje założenia, jaki jest cel działań, jaki wizerunek starasz się osiągnąć. Nie ma nic gorszego niż rozbieżności w komunikacji, zwłaszcza gdy wynikają z niedoinformowania czy niezrozumienia strategii.

Trick nr 4. Pokazuj, że to co robisz jest twoją pasją

Pokaż swoją pasję. Nie wstydź się podzielić swoją historią, tym jak powstawała firma i pomysł na nią. Dziel się ciekawymi informacjami znalezionymi w sieci. Wrzuć fotografie, na których widać ciebie i coś związanego z przedmiotem działania twojej firmy. Generalnie, rób wszystko by pokazać pasję, zaangażowanie i entuzjazm w rzeczy związane z twoim biznesem.

Trick nr 5. Nie staraj się przechytrzyć wszystkich

Chociaż tytuł artykułu sugeruje by stosować różnego rodzaju tricki, sposoby na przechytrzenie to nie staraj się przechytrzyć wszystkich! A jeśli koniecznie musisz to chociaż nie wszystkich naraz. Musisz zdać sobie sprawę, że są tacy, którzy tkwią w branży dłużej, znają wszystkie sztuczki i ciężko ich oszukać. W takiej sytuacji próbując różnych tricków można sobie tylko zaszkodzić.

Trick nr 6. Partnerstwo

Bardzo prosty trick, lecz nie każdy o nim pamięta podczas zakładania i prowadzenia firmy. Ten trick to partnerstwo. Oznacza to tyle, że czasem lepiej jest działać wspólnie, niż samemu. Znajdź odpowiedniego partnera, firmę, której produkty są w stosunku do twoich komplementarne i nawiążcie współpracę. W ten sposób nie tylko zyskasz na relacjach zawodowych, promocji, marketingu ale też poprawisz swój wizerunek i wzmocnisz reputację.

Trick nr 7. i-Raty

Kolejny trick, który wydaje się być oczywisty, lecz nie zawsze jest dostrzegany w ferworze działalności biznesowej. Wprowadź system zakupów ratalnych w swoim sklepie. Ten prosty ruch może pomóc przyciągnąć dużą liczbę klientów, dla których możliwość kupowania na raty jest ważnym aspektem.

Psychologia

Trick nr 8. Kupony zniżkowe

Stosuj kupony zniżkowe w sposób odpowiedzialny i rozważny. Ma to duże znaczenie jeśli chodzi o porzucanie koszyka. Gdy pod koniec zakupów klient napotyka okienko do wpisania kodu rabatowego, zazwyczaj pierwsze co robi to otwiera nową kartę i poszukuje kodów rabatowych! Według badań przeprowadzonych przez PayPal 27% osób porzuca koszyk w celu poszukiwania kodów rabatowych. Stąd zazady przyznawania kuponów muszą być jasne, a same kupony łatwe do onalezienia i wykorzystania.

Trick nr 9. Ograniczony czas zakupu

Ten trick to potężna zachęta do zakupu, potrafiąca wpłynąć na decyzje zakupowe niezdecydowanych. Upływający czas zmusza do szybkiego myślenia i podejmowania decyzji. W takim przypadku klient sprawdza cenę, jakość i właściwości produktu i gdy te parametry wydają mu się zadowalające to nie porównuje oferty innych sklepów, nie przeprowadza rozszerzonego researchu tylko decyduje się na zakup.

triki 8

Trick nr 10. Ograniczona ilość produktów w magazynie

Kolejny trick, który zmusza klienta do podjęcia szybszej decyzji. Nikt nie podaje informacji, że posiada wystarczającą ilość produktu dla każdego z prostego powodu – to nie motywuje użytkownika do podjęcia decyzji o zakupie. Jednak podanie informacji o kończących się zapasach może sprawić, że klient sięgnie po portfel znacznie szybciej.

Triki-marketingowe-bloomboard

triki 9

Trick nr 11. Ocena – 5 gwiazdek

Przy stosowaniu tego tricku korzystamy z tzw. efektu intruza. Mówi on o tym, że oczekujemy zewnętrznej akceptacji swoich wyborów. Większość optymistycznie wierzy, że oceny przyznawane są w sposób bezinteresowny i godny zaufania. Dlatego warto w swoim sklepie mieć szablon do przyznawania ocen produktom. Według wielu badań opinie przyznawane w ten sposób są postrzegane jako bardziej wiarygodne od fabrycznych opisów produktów i powodują wzrost zainteresowania produktem. 5 gwiazdkowa opinia o produkcie może wpłynąć na znaczny wzrost sprzedaży.

Trick nr 12. Przeceny

Trick stary jak świat, lecz także zabójczo skuteczny. Stosuj zniżki, przeceny, rabaty. Większość sklepów internetowych stosuje mechanizm wyświetlania ceny na zasadzie pokazywania starej ceny i ceny po rabacie. Jeśli widzimy, że możemy kupić produkt za połowę normalnej ceny to nie ma siły by nie zaczęło to oddziaływać na naszą psychikę i nie zmieniło postrzegania produktu. W wielu przypadkach kończy się to decyzją o zakupie.

Trick nr 13. Najpopularniejszy pakiet

Trick ten polega na wyświetlaniu kilku podobnych opcji w różnych wariantach cenowych i podkreślenia najbardziej popularnej/wartościowej opcji. Opcja wskazana jako najlepsza to zazwyczaj środkowe pole takiego zestawienia. Ten sposób działa na wiele czynników psychologicznych. Nikt nie lubi przepłacać. Nikt nie lubi posiadać najgorszej wersji produktu. W efekcie klient decyduje się na wskazaną opcję, kupując to co sami wskazaliśmy mu by kupił.

Zobacz również :  75 sposobów na skuteczny i niedrogi marketing dla e-commerce

Triki-marketingowe-bloomboard-livechat

Trick nr 14. „Kup 2 produkty, a otrzymasz zniżkę”

Następny bardzo popularny sposób na zwiększenie sprzedaży. Jeśli jeden produkt kosztuje 10 zł, a dwa można dostać w promocyjnej cenie 12 zł to większość zdecyduje się dorzucić 2 zł i kupić dwa produkty. Klient uważa, że złapał super okazję, kiedy ty tymczasem sprzedałeś 2 produkty zamiast 1, tym samym zwiększając wartość sprzedaży.

Trick nr 15. Efekt Halo

Efekt halo, to nic innego jak zniekształcenie poznawcze, polegające na tym iż na podstawie jednego lub kilku pojedynczych elementów oceniamy całość zdarzenia w określony sposób. Z efektem halo spotykamy się na co dzień a winą za jego działanie obarczony jest nasz mózg, a raczej jego tendencja do usprawniania sobie procesów poznawczych i chodzenia na skróty. Należy wykorzystywać to w praktyce marketingowej. Przykładem takich działań może być np. opakowanie, które sugeruje ładną i dobrą zawartość.

Trick nr 16. Information gap

Trick ten odnosi się do teorii information gap. W dużym uogólnieniu polega on na tym by nie mówić wszystkiego od razu. Pokazać punkt A i punkt B, bez wytłumaczenia drogi pomiędzy punktami. Przykładem na działanie wykorzystujące ten trick może być np. tytuł artykuł „Jak mając komputer i 100 zł zarobiłem w pół roku milion zł”. Na tym przykładzie widać punkt A (komputer i 100 zł) i B (milion zł) bez podawania drogi między nimi. Dzięki temu rodzi się ciekawość u użytkownika.

Trick nr 17. Efekt wzajemności

Efekt wzajemności polega na tym, iż uważamy, że zawsze powinniśmy rewanżować się za wyświadczone nam dobro. Wynika to z prostej przyczyny, że nie chcemy odczuwać dyskomfortu z uwagi na pozostawiony dług wdzięczności. Efekt ten można wykorzystywać na wiele sposobów na potrzeby marketingu. Darmowe udostępnianie wiedzy może być tego przykładem. W zamian za materiały edukacyjne użytkownik będzie bardziej skłonny nabyć twoje produkty.

Trick nr 18. „Do pierwszych 100 zamówień dołączamy bonus”

Kolejny z trików wywołujących impuls zakupowy za pomocą presji czasowej. Informacja o darmowym dodatku do zamówienia, ale tylko dla określonej liczby zamówień sprawia, że decydujemy się na zakup częściej i wcześniej niż planowaliśmy.

Trick nr 19. Ceny z końcówkami 95, 97, 99 groszy.

Trick tak stary, że wielu nie zdaje sobie sprawy z tego, że to trick. Myślę, że nie potrzeba długiego opisu –  wystarczy powiedzieć, że ceny kończące się na 95, 97, 99 to bardzo skuteczna metoda zachęcania klienta do dokonania zakupu. .

Strona internetowa i SEO

Trick nr 20. Przycisk „ekspresowe zakupy”

W swoim sklepie musisz posiadać przycisk umożliwiający dokonanie ekspresowych zakupów, bez rejestrowania, logowania, wypełniania dziesiątek rubryk i okienek. Wielu klientów zniechęca długotrwały proces zakupowy. Kosztem możliwości wyboru wielu form dostawy, czasu dostawy, kuponów rabatowych, form zapłaty warto przygotować opcję, która będzie standardem dla osób lubiących szybkie zakupy i mało komplikacji. Jedno kliknięcie, wpisanie imienia i nazwiska, adresu dostawy, a cała reszta ustawiona na najpopularniejsze opcje.

Triki-marketingowe-bloomboard-button

Trick nr 21. Zachęcające zdjęcia

Zdjęcia na twojej stronie powinny zachęcać do zakupu. Muszą być dobrej jakości, zarówno jeśli chodzi o parametry techniczne, jak i wartości estetyczne. Powinno być i dużo, powinny dobrze przedstawiać twój produkt. Nic tak nie zniechęca do zakupu jak słabe zdjęcia. Uważaj jednak by nie przesadzić i nie spowolnić działania strony przez obciążenie jej zbyt dużymi zdjęciami.

Trick nr 22. Link building

Budowanie linków to podstawa zapewnienia sobie szerokiego zasięgu w internecie. Wszystko na ten temat dowiesz się z naszego bloga: 60 zabójczych technik budowania linków w e-commerce

Trick nr 23. Nie zapominaj o meta description

Meta description nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś. Google nie bierze go pod uwagę na potrzeby tworzenia rankingu. Mimo wszystko warto zainteresować się tym tematem. Jeżeli Twoja witryna nie posiada meta description  Google utworzy snippet. A tworzy go w sposób automatyczny, czyli nie zawsze najwyższej jakości. Dlatego warto zadbać samemu o jak najlepszy opis by mieć pewność, że nasza strona przyciąga nowych użytkowników.

1111

Trick nr 24. Opisuj zdjęcia

Wrzucając zdjęcia na swoją stronę, przy artykułach czy opisach produktów, zadbaj o to by były one odpowiednio opisane. W ten sposób zyskasz możliwość kreowania ruchu dzięki użytkownikom wyszukującym grafik i poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarkach internetowych.

Trick nr 25. Błąd 404

Stwórz swoją własną, dostosowaną wersję strony wyświetlanej w przypadku błędu 404. Użytkownik, który napotyka nieaktywną stronę zazwyczaj od razu ją wyłącza. Spraw by tak nie było i zachęć do odwiedzenia innych treści z twojej strony. Wrzuć śmieszny obrazek, listę najpopularniejszych treści, skomentuj w żartobliwy sposób, dlaczego strona nie działa. Może uda ci się przekierować użytkownika na do innych treści.

Triki-marketingowe-bloomboard-404-lego

simp

Trick nr 26. Optymalizuj czas ładowania strony

Prędkość ładowania strony wpływa na jej pozycję w wyszukiwarkach. Poza tym wpływa też na jakość użytkowania strony. Stąd ważne jest by zadbać o prawidłowe parametry jeśli chodzi o prędkość. Uważaj na przeładowanie strony plug-inami, dodawaj zdjęcia odpowiedniej wielkości, dbaj o jakość hostingu.

Trick nr 27. Przycisk retweet przy plikach do pobrania

Dodaj przycisk do automatycznego retweetowania twoich treści do pobrania. Możesz to zrobić na 2 sposoby. Pierwszy polega na obligatoryjnym udostępnieniu twojej treści, w zamian za darmowe pobranie. Drugi pozwala na dobrowolność, lecz zawiera wyraźną zachętę do dzielenia się pobranymi materiałami. W obu przypadkach powinieneś zyskać.

baner-ikony

Trick nr 28. Jedna reklama na jedno słowo kluczowe

Jeśli prowadzisz kampanie z tuzinem słów kluczowych i tylko jedną reklamą to wyrzucasz pieniądze w błoto. Stwórz grupę reklam nastawionych na jedno słowo kluczowe. Przetestuj, która z nich działa najlepiej. Zrób tak dla każdego słowa kluczowego. Dopiero wtedy startuj z kampanią reklamową.

Trick nr 29. Podaruj darmowe narzędzie

Darmowe narzędzie może wygenerować większy ruch i większą liczbę backlinków niż wszystkie działania content marketingowe. Sprawdź jakie narzędzia interesują użytkowników z twojej niszy. Później pomyśl czy możesz coś do nich dodać lub stwórz podobne. Dobre narzędzie, atrakcyjne dla użytkowników to świetny motor napędowy dla twojego biznesu.

Trick nr 30. Zdobądź linki od organizacji charytatywnych

Gdy myślisz o dobroczynności i oddawaniu pieniędzy na szczytne cele, staraj się wybierać mniejsze organizację, które w zamian za wsparcie podzielą się linkiem do twojej działalności. Dzięki temu zyskasz kolejne źródło potencjalnych klientów.

Zobacz również :  Nawyki dobrego marketera: teoria i praktyka według 9 specjalistów z branży

Trick nr 31. Katalogi firm i stron

Umieść swoją firmę i stronę w katalogach. Istnieje mnóstwo darmowych katalogów firm i stron internetowych gdzie można zostawić swoje dane razem z linkiem. W ten sposób łatwo stworzysz serię linków doprowadzających do twojej strony.

Trick nr 32. Mniej reklam w telefonach

Ten trick jest dość prosty i jego sens właściwie zawiera się w tytule. Reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych zajmują więcej miejsca na ekranie, przez co są bardziej absorbujące. Stąd nie należy przesadzać z ich ilością, zbyt duża może skutecznie zniechęcić do przeglądania twojej strony.

Dodatkowo infrografika z SEO TRICKS

40-Actionable-SEO-Tips-and-Tricks-from-the-Best-in-the-Business-Infographic1

Promocja

Trick nr 33. Nie lekceważ potęgi śmiesznych kotków

Ważna lekcja dla każdego – nie lekceważ potęgi śmiesznych obrazków! Śmieszny kotek, piesek czy inne zwierzątko budzące wielkie „Awwwww!” w internecie może dodać wiele w perspektywie twojego biznesu. A na pewno pozwala zwiększyć zasięg postów, zyskać nowych użytkowników i zbudować pozytywny wizerunek.

Trick nr 34. Seksowne zdjęcia

Podobnie jak w punkcie powyżej. Tutaj jednak należy mieć szczególne wyczucie. Źle umieszczony śmieszny kotek nie spowoduje zbyt dużych strat, jednak w przypadku seksownych zdjęć łatwo jest o oskarżenia o seksizm czy demoralizację. Stąd trick ten stosuje się tylko w wybranych przypadkach. Nagim paniom w reklamie trumien mówimy nie!

Trick nr 35. Jedzenie

Jak powyżej. Jedzenie to kolejna rzecz, którą każdy lubi. I w tym przypadku można liczyć na zwiększenie zasięgu i nowe polubienia.

Trick nr 36. Podarunki z logo firmy

Rozdawaj gadżety z logo twojej firmy. Długopisy, torby, pendrive’y. Metoda stosowana przez marketerów od wielu, wielu lat, ciągle bardzo skuteczna. Za każdym razem gdy ktoś podzieli się długopisem z twoim nadrukiem, pójdzie do sklepu na zakupy z torbą z twoim logiem, tworzy się okazję do pozyskania nowego użytkownika.

Trick nr 37. Procent wartości zamówienia na cele dobroczynne

Wprowadź w swoim sklepie możliwość oddania pewnej kwoty na cele dobroczynne. Kwota może być dowolna, dobrowolna, niezależna od wartości zakupów. Można zastosować także mechanizm stałej kwoty, lub procentu sprzedaży przekazywanego na cele dobroczynne z każdej transakcji. W ten sposób nie tylko zbudujesz dobry wizerunek, ale także przyciągniesz użytkowników wrażliwych na pomaganie innym.

 

trik 5

Email marketing

Trick nr 38. Email „Gdzie poszedłeś?”

Bardzo skuteczny trick jeśli chodzi o przyciąganie klienta, który porzucił koszyk. Retargeting email w skrócie polega na wysłaniu spersonalizowanej wiadomości do użytkownika, który opuścił sklep bez dokonania zakupu. Dobrze działa w połączeniu z trickiem dotyczącym limitowanych zapasów, jak na zdjęciu poniżej.

trik 6

Trick nr 39. Osoba, nie firma

Pisz wiadomości jako osoba, nie jako firma. W ten sposób zwiększysz współczynnik otwieralności maili. Badania wskazują, że dzieje się tak dlatego, iż jesteśmy bardziej skłonni wierzyć osobom niż firmom. Możesz spróbować pisać jako osoba wraz z dodaniem funkcji i nazwy firmy.

Trick nr 40. Preview text

Preview text to linijka, która znajduje się pod tytułem maila w skrzynce odbiorczej. Jest dokładnie tym co sugeruje nazwa – krótką zapowiedzią treści maila. Jeśli nie ustawimy naszego tekstu do wyświetlania w tej linijce to opis zostanie zaczerpnięty automatycznie z treści wiadomości, co może przynieść różne skutki. Dlatego warto ustawić go samemu, tak by zachęcał odbiorce do otwarcia maila i sprawdzenia jego treści.

Trick nr 41. Podlinkowane zdjęcia

Kolejną ważna rzeczą w email marketingu jest dołączanie linków do wysyłanych zdjęć.Gdy zainteresuje nas treść maila i chcemy przejść dalej to pierwszą reakcją większości jest klikanie na banery i zdjęcia. Stąd warto by zdjęcia wysyłane przez ciebie były podlinkowane.

Trick nr 42. Czas wysyłki – po południu

Przy wysyłaniu wiadomości bardzo ważną rzeczą jest czas. Wedle statystyk najwięcej maili otwieranych jest po południu, po powrocie z pracy. Stąd warto wysyłać wiadomości w takim czasie, by po południu były na górze listy wiadomości do otwarcia.

Trick nr 43. Ucz się z doświadczeń

W kampanii emailowej najważniejszą rzeczą jest uczenie się na własnych doświadczeniach. Testuj różne warianty wiadomości, wysyłaj emaile jako osoba, później jako osoba z dopisanym stanowiskiem i testuj, która wiadomość będzie miała większą otwieralność. Sprawdzaj różne sposoby formułowania treści. Dopiero po pewnym czasie i  przetestowaniu wielu wariantów będziesz wiedział jak twoi klienci reagują no poszczególne typy wiadomości.

123

Content marketing

Trick nr 44. „Uczłowiecz” swój blog

Prowadząc bloga nie próbuj na siłę stawiać na profesjonalny wizerunek. Często przez to traci się ludzki pierwiastek bloga. Blog powinien być jak najbardziej „uczłowieczony”, użytkownik powinien mieć wrażenie więzi z autorem. Dlatego dbaj o to by blog miał jak najbardziej indywidualny charakter, nie bój się odrobiny prywaty.

Trick nr 45. Promuj content

Nie zapominaj o promowaniu swojego contentu. Wyszukaj grupy na portalach społecznościowych, fora branżowe, magazyny i portale związane z twoim biznesem. Umieść w nich informację o twoich materiałach, zachęć do przeczytania i dzielenia się. W ten sposób twoje materiały osiągną znacznie większy zasięg.

Trick nr 46. Opisz na blogu w jaki sposób twój produkt ułatwia życie odbiorców

Stwórz materiały, w których opisujesz jak twój produkt ułatwia życie odbiorców. Opisz to w ciekawy sposób, używając przykładów z życia. Przedstaw opinie na poparcie twoich tez, wyszukaj ekspertów, którzy są w stanie poświadczyć przydatność twojego produktu.

Trick nr 47. Wstawiaj wpis na bloga co najmniej 2 razy w tygodniu

Częstotliwość wrzucania treści na bloga jest bardzo ważna. Według raportu Social Media Today firmy korzystające z bloga generują 67% więcej leadów. Dlatego istotnym jest by dbać o ten kanał i nie pozwalać użytkownikom na zapomnienie o jego istnieniu. Generalna zasada mówi, by wrzucać treść co najmniej 2 razy w tygodniu. Tutaj należy się dostosować do odbiorcy i jego oczekiwań, w niektórych grupach wymagane jest częstsze publikowanie.

Trick nr 48. Slideshare

Publikuj własne prezentacje multimedialne na Slideshare. To świetny kanał jeśli chodzi o dotarcie do profesjonalistów. Dane prezentowane w ten sposób są wysoce nacechowane wizualnie co zwiększa ich atrakcyjność w oczach odbiorców. Jest to często niedoceniany sposób, który jednak potrafi wygenerować ruch i dotrzeć do nowych odbiorców.

Trick nr 49. Treści powyżej 2 tys. słów

Wiadomym jest, że jakość treści jest ważniejsza niż długość. Co nie znaczy, że długość zupełnie nie ma znaczenia. Statystyki pokazują, że treści powyżej 2 tys. słów mają największą wartość. Posty o mniejszej liczbie słów mogą zawierać niedostatecznie dużą liczbę fraz szukanych przez użytkowników.

1

Trick nr 50. Korzystaj z narzędzi

Przy tworzeniu contentu nie musisz się trudzić. Z pomocą przychodzi wiele aplikacju. Istnieją takie, które pomogą ci wymyślić temat, dostarczą inspiracji, jak i takie, które pomogą ci sprawdzić pisownie czy jakość tytułu. Wszystkie znajdziesz w naszym zestawieniu 300 darmowych narzędzi dla e-commerce.

Zobacz również :  Eksperymenty marketingowe, które przyniosły efekt WOW! cz.2 - Michał Sławiński, K2

Trick nr 51. Twórz zarys, szkielet treści

Przyzwyczaj się do budowania szkieletu twojego contentu. W ten sposób usprawnisz swoją pracę, nadasz jej usystematyzowanego charakteru. Dzięki tworzeniu zarysu treści zawsze możesz przerwać prace i późnij wypełnić tylko luki. Znacząco ułatwia to pracę.

Trick nr 52. Zdjęcia!

Kwestia, która przewija się za każdym razem, gdy mowa jest o tworzeniu treści na stronę internetową. Obraz wart jest tysiąca słów. Obraz działa znacznie skuteczniej jeśli chodzi o przyciąganie uwagi. Stąd prosta rada – korzystaj ze zdjęć, wstawiaj je do każdego artykułu, postu na portalu społecznościowym. Więcej zdjęć!

Trick nr 53. Keep it simple

Wyszukane słowa i branżowy żargon to nie jest dobry pomysł na tworzenie treści. Pisząc staraj się formułować myśli w jak najprostszy sposób. Pisz tak by każdy mógł cię zrozumieć, nie popisuj się bogatym słownikiem. Jedna z popularnych rad odnośnie contentu mówi: pisz tak, jakbyś pisał dla swojej babci.

Trick nr 54. Opowiadaj historie

Jeśli nie wiesz jak rozpocząć tekst to sięgnij do swoich osobistych historii.Opowiedz historię ze swojego życia, pomoże ci to poczuć się bardziej komfortowo, zapewni ciekawy i niepowtarzalny początek tekstu, a twoim czytelnikom pokaże twoje zaangażowanie.

Trick nr 55. Call to action

Stosuj Call to action, czyli wezwania do akcji. To sformułowania, połączone z przyciskami i linkami, które mają za zadanie zachęcić użytkowników do wykonania wskazanej przez nas rzeczy. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się z naszego bloga w artykule dotyczącym projektowania CTA.

Trick nr 56. Nie Pisz Wszystkiego Z Dużej Litery

Wielu autorów uważa, że stawianie wielkiej litery na początku każdego słowa w tytule tekstu to świetny pomysł. Otóż nie. Obecnie natężenie tego typu tytułów jest tak duże, że u większości budzą skojarzenia z tekstami reklamowymi. Co oczywiście obniża poziom zainteresowania użytkowników, zamiast pobudzać.

Trick nr 57. „Write drunk, edit sober’

„Pisz pijany, redaguj trzeźwy” to cytat z Ernesta Hemingwaya. Bezdyskusyjnie znał się na pisaniu, warto chociaż rozważyć jego słowa.

 

bloomboard

Social media

Trick nr 58. Pozwól społeczności na decydowanie

Społeczności sieciowe nie lubią dyktatury. Nie staraj się na siłę moderować dyskusji, tak by przebiegała zgodnie z twoimi oczekiwaniami. Pozwól społeczności na decydowanie o sobie. Niepotrzebnymi ingerencjami możesz niechcący zabić dyskusję i wygasić ruch na swoim profilu.

Trick nr 59. Buduj wiarygodność przed rozpoczęciem sprzedaży w social media

Zanim zaczniesz działania promocyjne na profilach w social media wcześniej zadbaj o wiarygodność. Przyciągnij użytkowników wartościowymi treściami, odpowiadaj na komentarze, wdawaj się w dyskusję, komentuj posty innych użytkowników. Dzięki temu zyskasz pozytywną reputację, którą będziesz mógł wykorzystać, gdy już rozpoczniesz działania promocyjne.

Trick nr 60. Inwestuj w social media

To bardzo ważna rada. Opłaca się inwestować w promowanie postów i reklamę w social media. To jeden z najtańszych i najefektywniejszych sposobów docierania do nowych klientów. Dzięki szerokim możliwościom konfiguracji kampanii reklamowej w social media, możesz dopasować reklamę tak by docierała do dokładnie tych użytkowników, na których ci zależy.

Trick nr 61. Używaj społeczności marki do przeprowadzania researchu

Korzystaj ze swojej społeczności w celu przeprowadzania researchu. Prawdopodobnie tam odnajdziesz najbardziej interesujące cię informację dotyczące twoich użytkowników i ich preferencji. Musisz robić to z wyczuciem i odpowiednią częstotliwością, tak by użytkownicy nie czuli się wykorzystywani.

Trick nr 62. Ankiety na Facebooku

Twórz ankiety na Facebooku. Po pierwsze – każdy lubi sobie pogłosować. To pomoże ci utrzymać aktywność użytkowników. Po drugie – to świetne narzędzie do researchu. W ten sposób możesz przetestować pomysł na nowy produkt, kierunek rozwoju biznesu czy zmiany na stronie.

facebook-survey

Trick nr 63. Automatyczny retweet najwartościowszych treści

Dzięki odpowiednim narzędziom ustaw automatyczne odświeżanie twoich najbardziej wartościowych treści. Nie każdy użytkownik zdąży je zobaczyć w momencie publikacji. Poza tym na twoim profilu powinno przybywać też nowych użytkowników. Stąd warto zadbać o retweet najpopularniejszych treści, tak by każdy mógł się z nimi zapoznać.

Trick nr 64. Przekazuj/udostępniaj

Przekazuj i udostępniaj wartościowe treści z innych profili i stron internetowych. Dzięki temu twój profil nabierze mniej reklamowego charakteru. Poza tym w ten sposób pokazujesz swoje zaangażowanie, pasję i znajomość branży, w której działasz.

Trick nr 65. Konkurs

Zorganizuj konkurs na swoim profilu społecznościowym. To sprawdzony sposób na zdobywanie nowych użytkowników i rozszerzanie zasięgu postów. W zamian za nagrodę poproś o komentarze, udostępnienia lub like. Pozwoli ci to wzbudzić zainteresowanie obecnych użytkowników i przyciągnąć nowych.

Trick nr 66. Zrób swój profil na Linkedin publicznym

Tym razem bardzo prosta sztuczka. Linkedin automatycznie ustawia, że konto widoczne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zmień to. Publiczny profil pozwoli oglądać go każdemu zainteresowanemu bez przeszkód.

Dostawa

Trick nr 67. Dostawa tego samego dnia

W opisie swojego sklepu zawrzyj informację o możliwości dostawy tego samego dnia. Z racji wielu ograniczeń obszar tak szybkiej dostawy nie może być zbyt duży. Jednak już samo posiadanie takiej opcji działa pozytywnie na użytkowników, buduje wizerunek firmy działającej sprawnie i nastawionej prokonsumencko.

Triki-marketingowe-bloomboard-same-day

triki 4

Trick nr 68. „Zamów teraz,a będziesz miał produkt do soboty!”

Doskonały trick związany z dostawą produktów. Informacja pod ofertą, która mówi o tym w jakim czasie możesz spodziewać się otrzymania przesyłki oddziałuje na klienta. Przed zakupem zazwyczaj myślimy czy dany produkt jest tym czego potrzebujemy, czy zaspokaja nasze potrzeby, rozwiązuje dany problem. Po obejrzeniu informacji o czasie dostawy nasze myślenie przestawia się na to kiedy będziemy mieć produkt. „Będzie przed weekendem? Będę mógł go użyć gdy pojadę nad jezioro.”

Trick nr 69. Darmowa dostawa powyżej danej kwoty

To świetny trick na zwiększenie średniej wartości zamówienia. Darmowa wysyłka powyżej pewnej kwoty oddziałuje na 2 sposoby. Zachęca do zakupów, w końcu kto chciałby przegapić darmową wysyłkę. Poza tym zmusza do zwiększenia wartości zamówienia, tak by załapać się na darmowy transport zakupionych produktów.

Trick nr 70. Darmowy zwrot

Darmowy zwrot nie tylko działa pozytywnie na jakość obsługi klienta, lecz także jest dobrym narzędziem marketingowym. Powoduje wzrost sprzedaży i poziomu zadowolenia klienta. Klasycznym przypadkiem sklepu, który postawił na taką taktykę jest Zappos. W zamian za możliwość darmowego zwrotu każdego zakupionego produktu zyskał on bardzo pozytywną reputację, co zaowocowało tym, że 75% zakupów w sklepie to zakupy klientów, którzy powrócili do sklepu po poprzednich zakupach.

baner_wide

 

 

9 Komentarzy

  • Maciej 5 maja 2016

    Pożyczam trik nr 49 🙂

  • Ola 5 maja 2016

    super wpis, jak i poprzednie, chcę więcej 🙂

  • Justyna 6 maja 2016

    Mega. Dzieki. Skorzystam

  • Piotr Brożek 9 maja 2016

    Jeśli chodzi o Trick nr 31. Katalogi firm i stron, to warto tylko zwrócić uwagę, by nie iść na ilość, a bardziej na jakość. Link ze strony o dobrej pozycji, choć znacznie trudniej go zdobyć lub jego pozyskanie może być o wiele droższe, jest bardziej wartościowy niż 100 linków z kiepskich katalogów.

    Zresztą wujek Google od pewnego czasu bardziej stawia na jakość, niż na ilość, więc odradzam „cudowne” metody szybkiego znalezienia się w TOP 10 🙂

  • Anna 12 maja 2016

    Tyle wiedzy w jednym miejscu- wielkie dzięki. Oczywiście z części trików korzystam, pora wziąć się za inne. Anna Górecka

    • Biznes 7 lutego 2017

      Dokładnie. Jakbym wcześniej tu zajrzał to mój poprzedni e sklep by nie padł.

  • Jagoda 26 maja 2016

    bardzo dużo i konkretnie

Śledzenie wpisu

  • […] Tym razem nie rozwój osobisty, a raczej zawodowy, a konkretnie świetna lista 70 chwytów marketingowych, które można wykorzystać, by rozwinąć swój internetowy biznes (a także bloga!). Zaintrygowani? W takim razie koniecznie zajrzyjcie na bloomboard! […]

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>