Pomimo upływu czasu e-commerce cały czas w dużej mierze opiera się o sprawny link building. Oczywiście na przestrzeni lat wiele się zmieniło. Kiedyś wystarczyło powymieniać się linkami z innymi stronami, niekoniecznie o wysokiej jakości. Obecnie jakość jest jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na naszą skuteczność. Bez niej nie mamy szans na to, aby nasza strategia była skuteczna.

how-to-build-links-matt-cutts

W jaki sposób sprawić, żeby nasz link building był skuteczny? Oto lista 60 porad, które w tym pomogą.

  1. Zrób listę wszelkich potencjalnych problemów, które Twoi klienci mogą mieć z Twoim produktem.

Dla przykładu – jeżeli sprzedajesz różnego rodzaju sprzętem ogrodniczym – stwórz treści – artykuły lub wideo, w których wyjaśniasz w jaki sposób je konserwować, jak je czyścić i o nie dbać. Najważniejsza jest Twoja kreatywność oraz zrozumienie potrzeb klientów.

  1. Warto przemyśleć aktywność na Quora.

Ta porada jest szczególnie cenna, jeżeli nastawiasz się na rynek międzynarodowy. Na czym polega Quora? Ludzie zdają tam różnego rodzaju pytania dotyczące danej branży. Jeżeli sprzedajesz buty, ludzie będą pytali o buty, jeżeli coś innego, to co innego. Ważne, aby udzielać im wyczerpujących odpowiedzi. W jaki sposób powiązać to ze swoją stroną? Podaj link do swojej odpowiedzi na Quora na firmowym blogu.

  1. Twórz i publikuj treści, które niekoniecznie bezpośrednio promują Twoje produkty.

Zamiast linkować bezpośrednio do Twoich produktów – linkuj do treści, które nie są bezpośrednio powiązane z nimi. Dlatego warto pisać różnego rodzaju poradniki, które pomogą rozwiązywać konkretne problemy. Gdy ktoś wrzuci gdzieś w internecie link do Twojego poradnika, będzie to link do Twojej strony. To proste i skuteczne, a jednocześnie pozwala na linkbuilding o naprawdę wysokiej jakości.

  1. Wpisuj się jako gość na innych blogach.

Jeżeli będą to konkretne, merytoryczne wpisy – to w zdecydowany sposób podbijesz swoją pozycję. Tego typu strategia SEO należy obecnie do jednych bardziej popularnych. Bardzo ważne, żeby tego typu wpisy nie wyglądały jak spam, wtedy, zamiast pomóc, mogą Ci zaszkodzić. Warto przemyśleć zatrudnienie w tym celu osobnej osoby.

  1. Oprzyj swoją strategię SEO o to, aby linkowano Twoje najlepiej sprzedające się produkty.

To bardzo proste. To, co sprzedaje się najlepiej – sprzedaje się najlepiej. Dlatego linkowanie do tego typu produktów ma najwięcej sensu. Dopiero w drugiej kolejności promuj gorzej sprzedające się produkty. To teoretycznie oczywiste, ale czasami niektórzy o tym zapominają.

  1. Wrzucaj linki przydatne dla swoich klientów.

Mechanizm tego działania jest prosty – wrzucasz linki pochodzące od innych, trzymasz je na swojej stronie przez jakiś czas, informujesz o tym osobę/firmę, której linki wrzuciłeś na swoją stronę, a następnie oczekujesz tego samego w zamian. Proste i skuteczne.

  1. Sponsoruj lokalne fundacje, kluby sportowe, grupy edukacyjne etc.

Oczywiście, wymaga to pewnych nakładów finansowych. Jednak niekoniecznie wcale takich dużych, czasami wystarczy symbolicznie pomóc jakieś organizacji, aby promowała ona nas na swojej stronie. Wpłynie to również pozytywnie na nasz wizerunek, dlatego warto o tym pomyśleć. Poza tym – zawsze warto zrobić coś dobrego.

  1. Twórz ciekawe infografiki i dziel się nimi ze światem.

Ciekawie skonstruowane infografiki, zawierające wartościowe informacje rozchodzą się po internecie jak ciepłe bułeczki. Dlatego twórz je i dziel się nimi gdzie tylko można. Sprzedajesz buty? Zrób infografikę o najlepiej sprzedających się butach na przestrzeni ostatnich stu lat. Możliwości ogranicza jedynie Twoja kreatywność.

  1. Spraw, żeby strony produktów, które linkujesz, wyglądały atrakcyjnie.

Klient, który wejdzie w Twój link, nie może zderzyć się ze smutnym i mało estetycznym widokiem, bo zniknie z Twojej strony tak samo szybko, jak się na niej znalazł. Dlatego warto zadbać o to, aby to do czego linkujesz, wyglądało estetycznie oraz atrakcyjnie. Innymi słowy, było przekonujące.

  1. Dostosuj link do swojego klienta.

Twoją grupą docelową są prawnicy? W takim razie po drugiej stronie linku, powinni znaleźć coś, co im się przyda np. wzór dokumentu, artykuł dotyczący rozwiązań prawnych etc. Sprzedajesz rowery? Podaj informacje dotyczące miejsc, w których można szybko, sprawnie oraz tanio naprawić rower.

  1. Opowiedz historię.

Tak zwany storytelling zawsze się sprawdza – jeżeli tym, co zamieszczasz, opowiadasz jakąś historię, sprawiasz, że budujesz zainteresowanie. Nie ograniczaj się tylko do tekstu, pamiętaj, aby załączyć odpowiednie obrazki oraz grafiki.

Storytelling-Diagram_Final-Web

  1. Twórz specjalne strony o tymczasowym okresie obowiązywanie.

Specjalne wyprzedaże dotyczące właśnie tego tygodnia lub miesiąca, czasowe oferty etc. Tego typu tymczasowe strony sprzedażowe świetnie się sprawdzają i napędzają sprzedaż. Należy pamiętać o tym, aby je stosować.

  1. Nie bój się awangardy.

Planujesz sprzedawać mniej typowy produkt, coś, czego jeszcze nie było na polskim rynku? Nie bój się tego wyeksponować. Szczególnie jeżeli działasz w branży, w której może być to chętnie podłapane przez różnego rodzaju magazyny branżowe. W szczególności dotyczy to branży odzieżowej, ale nie tylko.

  1. Szukaj stron z niedziałającymi linkami i zaproponuj swoje na wymianę.

Jest to jedna z ciekawszych strategii SEO. Wynaleźć strony, które wrzucają linki dotyczące Twojego produktu lub branży oraz zaproponować im, aby wrzucili Twoje linki zamiast tych, które u nich nie działają. Proste i skuteczne. Na dodatek obydwie strony na tym zyskują.

  1. Wydaj trochę pieniędzy na sponorowane treści.
Zobacz również :  Wszystko o Growth Hackingu dla e-commerce. Lista 100 przewodników.

Zapłać za to, aby wspomniano o Tobie na jakimś blogu, w artykule etc. Jest to prosta oraz bardzo skuteczna metoda, która gwarantuje efekt. Jej wadą jest to, że sporo użytkowników nie przepada za sponsorowanymi treściami, a Google patrzy na nie z pewną taką nutką oschłości. Dlatego należy podchodzić do tej metody z ostrożnością.

  1. Twórz merytoryczne treści, zamieść w nich maksymalnie dużo linków do innych stron i skontaktuj się z tymi, których podlinkowałeś.

Po pierwsze – zrobisz coś pozytywnego dla osób, z którymi się skontaktujesz, a więc bardzo prawdopodobne, że przychylnie odniosą się do opublikowania Twoich treści. Po drugie, prawdopodobnie rozpoczniesz dyskusję oraz zwiększysz zaangażowanie swoich użytkowników, przyczyniając się do budowania własnej społeczności.

200 darmowych narzędzi, które rozwiną każdy biznes e-commerce

 

  1. Rozważ to, aby rozdać trochę produktów za darmo – jednocześnie nakłaniając do publikowania zdjęć tych produktów w social media.

Mechanizm jest bardzo prosty – Ty dajesz coś za darmo, Twoi klienci wrzucają tego zdjęcia, chwalą się swoim znajomym, odnoszą się do Twojej firmy oraz Twojego produktu. Zwiększają zainteresowanie Twoją marką oraz budują jej pozytywny wizerunek

  1. Poproś swoich bliskich oraz znajomych, aby wrzucili linki do Twoich produktów, które polubili.

Jeżeli Twoi bliscy albo znajomi mają bloga lub stronę internetową, albo chociażby popularny profil na Facebooku, to nie będzie niczym złym, jeżeli Ci trochę pomogą. W końcu — dotarcie do nich będzie łatwiejsze niż do kogoś obcego.

  1. Wysyłaj darmowe próbki do osób, które są wpływowe w branży.

Wszyscy lubimy dostawać coś za darmo. Osoby, które zajmują się recenzowaniem różnego rodzaju produktów, szczególnie Ci znaczący – dużo chętniej napiszą recenzję czegoś, co otrzymali za darmo. Dlatego nie krępuj się, wysyłaj do nich próbki swoich produktów.

nailbox_blog_2

  1. Dołącz do organizacji zrzeszających firmy z Twojej branży.

Link do Twojej firmy zamieszczony na stronie www organizacji branżowej wygeneruje ruch z jednej strony, a z drugiej zwiększy wiarygodność. Dlatego warto zaangażować się w tego typu inicjatywy. Zresztą to nie jedyny powód – w tego typu organizacjach można podłapać wiele przydatnych kontaktów biznesowych.

  1. Urządź wydarzenie lub przemawiaj na evencie branżowym.

Możesz zorganizować własne spotkanie lub wziąć udział w jakimś. Może to być konferencja lub spotkanie składające się z różnego rodzaju ciekawych przemówień interesujących ludzi. Ważne, aby zorganizować je w taki sposób, aby połączyć je z Twoją stroną, a tym samym pomóc ją wypromować.

  1. Przygotuj konkurs.

Konkursy są bardzo atrakcyjnym sposobem na to, aby ludzie zaczęli mówić o Twojej firmie. Wynika to z ich natury – konkurencja napędza zaangażowanie, nagrody, które można wygrać w konkursie, zwiększają zainteresowanie. Jest to samonapędzająca się machina, która jest niezwykle skutecznym narzędziem.

  1. Znajdź miejsca, w których Twoja firma jest wspomniana w jakiś sposób, ale nie jest podlinkowana.

Miejsce, w którym powinieneś zacząć swoje poszukiwania to Google Alerts. Spróbuj wyszukiwać po nazwie swojej firmy i nazwach swoich produktów. Bardzo często zdarza się, że różne blogi lub inne strony internetowe o Tobie wspomną, ale nie przyporządkują odpowiedniego linka. Skontaktuj się z nimi i podeślij im odpowiedni link. To bardzo proste.

  1. Zostań partnerem stron .edu, zaproponuj promocje dla studentów oraz ich pracowników.

Wspomniane już wcześniej strony tego typu to istne kopalnie złota, jeżeli chodzi o wysokojakościowe podlinkowanie. Dlatego warto zdecydować się na to, aby zaproponować im korzystne promocje oraz zniżki. W zdecydowany sposób zwiększy to ruch na Twojej stronie oraz zaufanie do niej.

  1. Napisz do firm z Twojej branży, które nie są dla Ciebie bezpośrednią konkurencją.

Współpraca tego typu potrafi przynieść zysk zarówno jednej, jak i drugiej stronie. Wzajemne promowanie się może być bardzo korzystne. Dlatego warto przemyśleć, w jaki sposób jest to możliwe w Twojej branży. Sprzedajesz rowery? Podejmij współpracę z serwisem rowerowym. Wzajemne podlinkowanie swoich stron będzie korzystne dla obydwu stron.

  1. Stwórz stronę z inspirującymi zdjęciami.

Podzielenie się ze swoimi klientami różnego rodzaju pomysłami na to, jak urządzić wnętrze swojego domu to bardzo skuteczne rozwiązanie dla firm, które zajmują się sprzedażą akcesoriów do wyposażenia wnętrza. Jeżeli zainspirujemy klienta, sprawimy, że zapragnie on danych produktów. Jeżeli uzupełnimy to o odpowiednie linki oraz poradniki – wpłyniemy zarówno na jego zainteresowanie naszą stroną, jak i zwiększymy efektywność naszego link buildingu.

  1. Pamiętaj, żeby nie zamieszczać swoich linków w miejscach o złej jakości oraz nie wrzucać na swoją stronę linków tego typu.

Niektóre strony internetowe są bardzo negatywnie odbierane przez wyszukiwarki internetowe. Unikaj ich. Z drugiej strony, jest wiele takich, które są postrzegane pozytywnie, a Ty nadal możesz je zagospodarować. Znajdź je i użyj ich. Pomogą one zwiększyć Twoje notowania w przeglądarkach internetowych.

  1. Wyszukuj domeny, które wygasły i wymień je na swoje linki.

Znalazłeś domenę, która odnosiła się do Twojej firmy, ale wygasła? Wymień linki, które odnosiły się do tej domeny i skontaktuj się ze stroną, która je publikuje, aby wymieniła je na poprawne.

  1. Piszesz do znanego blogera? Pokaż mu, że go czytasz.
    Piszesz maila do znanego i popularnego blogera, ponieważ zależy Ci na tym, aby Cię podlinkował? Okaż mu szacunek, odnieś się do jego wpisów, wyślij darmowy produkt, wykaż, że Twój produkt może być interesujący dla jego odbiorców.

 

Zobacz również :  Facebook Live: pierwsze kroki i 9 przykładów zastosowania w biznesie

aplikacje mobilne,social media, content marketing

  1. Stwórz mikrostrony, aby zbudować większy ruch wokół otwarcia produktu.

Robią tak największe firmy działające w internecie. Pomagają one w zbieraniu maili klientów, zanim produkt jest jeszcze wypuszczony. Najbardziej znany przykładem jest Dropbox, ale robi tak większość dużych marek ecommerce. W przypadku gdy istnieje duże zainteresowanie Twoim produktem – publikacje dotyczące tych produktów będą podlinkowywały tego typu mikrostrony.

  1. Nie bój się zamieszczać komentarzy z linkiem do swojego bloga.

Oczywiście, tego typu komentarz musi odnosić się do treści danego artykułu. Taki komentarz musi być przemyślany, aby przyniósł dobre skutki. Jeżeli skorzystanie z Twojego linka realnie komuś pomoże, to nie zostanie potraktowane jako spam, wręcz przeciwnie, będzie pozytywnie odebrane.

  1. Wolisz operować na obrazie? Używaj Pinteresta.

Bardzo wielu bloggerów inspiruje się Pinterestem. Z tego powodu warto wrzucać tam różnego rodzaju zdjęcia i obrazki oraz linki do swoich wpisów na blogu. Warto pamiętać o tym, że bardzo popularne są tam różnego rodzaju poradniki.

repin-example

  1. Nie ograniczaj się tylko do klasycznych blogerów – pamiętaj o videorecenzjach.

Popularni videoblogerzy często są jeszcze bardziej popularni od zwykłych blogerów, a obraz i dźwięk oddziaływują na więcej zmysłów niż sam tekst. Dlatego warto zdecydować się na współpracę tego typu.

  1. Podziel się historiami swoich klientów na blogu.

Twój klient wspiął się na MountEverest, używając w tym czasie Twojego produktu? Ktoś nagrał popularny film przy pomocy urządzenia, które kupił od Ciebie? Napisz do nich i poproś o opisanie tej historii, a następnie podziel się nią na swoim blogu. Inspiracja – to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wzbudzenia zainteresowania u swoich klientów, którzy chętnie podzielą się zamieszczoną historią.

35.Podziel się historiami ciekawych ludzi z branży.

Warto dzielić się przeżyciami i opiniami tych, którzy w Twojej branży są ważni. Mogą to być np. właściciele firm, które działają w niej, ale nie są dla Ciebie konkurencją lub osoby, które interesują się Twoją branżą. Dla przykładu – zajmujesz się budowlanką? Przeprowadź wywiad, z ciekawym architektem, który odniósł sukces.

  1. Udzielaj się na forach internetowych.

Wybierz te fora, które dotyczą Twojego zakresu działalności, a następnie zacznij być na nich aktywny. Najlepszą strategią będzie udzielanie konkretnych porad. Link do swojej strony możesz umieścić w swojej sygnaturze. Spamowanie linkami nie będzie mile widziane, ale jeżeli wyrobisz sobie renomę jako tzw. „quality user” – wtedy zdecydowanie wzmocnisz siłę swojej marki oraz zachęcisz użytkowników forum do odwiedzania swojej strony.

  1. Stwórz poradnik, który jest podlinkowany do Twoich dostawców oraz innych firm.

Dobrym przykładem jest poradnik, w którym zamieszczone są linki do wszystkich produktów, które zamieszczone są w danym poradniku. Jeżeli handlujesz materiałami budowlanymi, a Twój poradnik dotyczy budowy jakieś konstrukcji – daj linki do narzędzi, które warto użyć w poradniku etc.

imac_screen

  1. Załóż stronę z szalonymi produktami, których nigdy nie zamierzasz sprzedawać.

Blogerzy oraz publicyści uwielbiają pisać o różnych cudacznych produktach. Jest to świetny sposób, żeby wzmocnić siłę swojego podlinkowania. Oczywiście należy to odpowiednio wyczuć. Jednak tego typu strona-żart potrafi przynieść wymierne korzyści.

  1. Współpracuj z freelancerami.

Warto współpracować z freelancerami na zasadzie dostarczania im przydatnych danych, które mogą używać w swoich publikacjach – posiadacz ciekawe case study, dane ze swojego sklepu etc.? Podrzuć im je, a w zamian za to wspomną w swoim artykule o Twoim sklepie i podlinkują go. Oczywiście dotyczy to freelancerów, którzy pracują nad większymi projektami, ale może to być całkiem ciekawa forma kooperacji.

  1. Od czasu do czasu oferuj zniżki, które zachęcą do linkowania.

Promocje w stylu Groupona gwarantują sporo publikacji. Warto przemyśleć stosowanie tego działania.

  1. Nałóż ograniczenia czasowe na powyżej wspomniane promocje.

Licznik, który wyznacza czas do końca promocji to narzędzie, które będzie motywowało klientów do podjęcia decyzji. Pomoże to również zachęcić blogerów, którzy podlinkują Twoją promocję na swojej stronie do tego, aby sami namawiali klientów do sfinalizowania transakcji.

  1. Twórz treści dla osób, które piszą o Twojej branży.

Stworzenie newslettera dla osób, które zajmują się pisaniem blogów oraz artykułów do portali zajmujących się Twoją branżą może okazać się bardzo korzystne. Jeżeli ktoś zamierza pisać o Twojej branży i będzie stale dostawał od interesujące treści, chętnie z nich skorzysta oraz podlinkuje stronę.

  1. Jesteś jednym z elementów długiej łańcuchu sprzedaży?

Skontaktuj się z dostawcą danego produktu. Warto, aby nasz biznes e-commerce pojawił się na ich stronie jako miejsce, w którym można nabyć ich produkty. Oczywiście najlepiej, aby znajdował się tam link odnoszący się do naszej strony internetowej.

  1. Twórz grafiki, które mogą być udostępniane oraz używane jako emblematy.

To bardzo proste – jeżeli można łatwo udostępnić obrazki, które publikujesz, wtedy tym częściej będą one udostępniane dalej. Dlatego możliwość udostępnienia obrazka z Twojej strony powinna wymagać jednego kliknięcia – a więc być prosta i intuicyjna.

  1. Utrzymuj kontakt z lokalnymi blogerami.

Prowadzisz restaurację? W waszym mieście mieszka bloger, który zajmuje się opisywaniem restauracji? Zaproś go do niej. Niekoniecznie musi napisać tylko o Twojej restauracji, ale może ją wspomnieć pośród wielu lokalnych gastronomii. Bądź co bądź zwiększy to siłę Twojego link buildingu.

  1. Znajdź produkt, którego się nie produkuje, stwórz podobny i spraw, żeby stare linki prowadziły do Twojego.
Zobacz również :  22 błędy, których należy unikać w Content Marketingu

Jest to metoda polegająca na przechwytywaniu zainteresowania dawnym produktem za pomocą swojego, podobnego lub trochę lepszego produktu. Znajdź stare linki i podmień je na

  1. Relacje są niezwykle ważne.

Nawiązanie stałych oraz regularnych relacji z klientami jest niezwykle ważne. Klienci, którzy zaangażują się w naszą działalność, chętnie będą nawiązywali z nami kontakt – wkrótce staną się lojalnymi klientami, którzy sami będą udostępniali nasze linki w różnych miejscach, a tym samym staną się poważnym wsparciem dla naszej strategii link buildingu.

  1. Nagrywaj wysokojakościowe filmiki i umieszczaj linki w opisach do nich.

Zamieszczenie linku w opisie filmu, który dotyczy danego produktu to kolejny skuteczny sposób na wzmocnienie swojego link buildingu. Dlaczego więc z niego nie skorzystać?

  1. Warto pamiętać o linkowaniu wewnętrznym.

Zalinkowanie swojego starszego wpisu na blogu, dotyczącym aktualnego tematu, czy nawiązującego do niego w jakiś sposób również posiada swoją efektywność. Dlatego w przypadku odpowiedniego kontekstu, należy się na to zdecydować.

11452354915seo-link-building

  1. Rozwijaj swoje unikalne produkty.

Załóżmy, że głównie zajmujesz się sprzedażą czyichś produktów. Nie oznacza to, że samemu nie możesz wprowadzać własnych produktów. Wręcz przeciwnie. Przynosi to wiele korzyści, a solidny linkbuilding jest dużo łatwiejszy do osiągnięcia w przypadku całkowicie nowych oraz unikalnych produktów.

  1. Stwórz viral.

Social media mają miliardy użytkowników. Dlatego, jeżeli uda się nam stworzyć dobrego virala, wtedy w zdecydowany sposób zwiększymy swój zasięg oraz zaangażowanie użytkowników. Z tego powodu warto przemyśleć rozwiązanie tego typu.

  1. Podlinkowanie na wikipedii.

Być podlinkowanym na wikipedii to jak wygrać kupon w loterii. Innymi słowy, jest to niezwykle cenne dla siły naszego linkbuildingu. Sama Wikipedia posiada bardzo wysoki poziom zaufania. Dlatego, jeżeli uda nam się uzyskać tego typu podlinkowanie, wtedy zyskamy bardzo dużo.

Warto przeczytać poradniki na ten temat, które możemy znaleźć w internecie. Stosując odpowiednie metody bycie podlinkowanym w Wikipedii jest w zasięgu naszych możliwości.

  1. Zbuduj własną sieć blogów.

Posiadanie pewnej liczby swoich blogów, które będą się wzajemnie do siebie odnosiły, będzie bardzo korzystne. Oczywiście, stworzenie oraz prowadzenie większej liczby blogów może być kosztowne, a na pewno będzie czasochłonne. Jednak udostępni to nam nasze własne narzędzie do skutecznego linkbuildingu, nad którym będziemy posiadali całkowitą kontrolę. Z tego powodu – zdecydowanie warto.

  1. Poproś swoich klientów.

To bardzo prosta i banalna metoda. Poproś swoich najbardziej lojalnych klientów, aby Cię podlinkowali. To między innymi po to budujesz swoje community, aby w ten sposób z niego skorzystać. Lojalni klienci z chęcią Ci pomogą. Tego typu zdecentralizowane działnie jest wyjątkowo skuteczne oraz relatywnie tanie.

  1. Interaktywna treść

Klienci lubią interakcję. Jest to zwyczajnie przyjemne, aby móc mieć na coś wpływ. Poza tym buduje większe zaangażowanie. Z tego względu. Nie krępuj się – zdecyduj się na tego typu treści.

  1. Zadbaj o swoją stronę.

Nie zapominaj, żeby Twoja strona była warta bycia podlinkowaną. Jeżeli będzie wyglądała w odrzucający sposób, nikt nie będzie chciał jej podlinkować, a jeżeli to zrobi – to osoby, które na nią wejdą i tak czym prędzej z niej uciekną. Dlatego należy również zadbać, aby wszystko na niej odpowiednio działało.

  1. Bądź lepszy niż konkurencja.

To bardzo proste. Jeżeli chcesz wygrać, musisz być lepszy. Spraw, żeby zamieszczane przez Ciebie treści były bardziej atrakcyjne, lepiej dopracowane merytorycznie, unikatowe etc. Tak samo w przypadku Twoich produktów. Jeżeli połączy się dobry marketing z naprawdę korzystnym stosunkiem ceny do jakości – wtedy wzbudzimy większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, a tym samym chętniej będą się oni wymieniali linkami dotyczącymi naszej strony.

  1. Zasponsoruj forum.

Wspieranie eksperckiego forum z zakresu naszej branży nie może być złym pomysłem. Docenienie forum, które posiada swoją społeczność – pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej marki. Im bardziej zaangażowana społeczność danego forum, tym bardziej wymierne korzyści dla Ciebie. Oczywiście w takim przypadku możesz liczyć na bycie podlinkowanym na tego typu forum.

  1. Współpraca z tematycznymi grupami na Facebooku.

Znanym przykładem tego typu współpracy są blogerzy modowi oraz firmy odzieżowe, które współpracują z polską grupą „Jak będzie z dandysami?”. Nawet jeżeli tego typu grupy są zamknięte (a więc nie dają możliwość odnalezienia ich w wyszukiwarkach internetowych) to są świetnym miejscem, aby w bardziej bezpośredni i kameralny sposób podchwycić kontakty z danej branży. Warto zaproponować różnego rodzaju rabaty oraz upusty dla członków tego typu branżowych grup.

  1. Nieustannie śledź najnowsze trendy.

Algorytmy przeglądarek internetowych, trendy w Social Media nieustannie się zmieniają. Dlatego należy cały czas być czujnym i aktualizować swój zakres wiadomości. Tylko w ten sposób będziemy w stanie być wystarczająco skuteczni w pozycjonowaniu naszej strony czy stron internetowych w ogóle.

Należy pamiętać o tym, żeby dopasowywać treści do całego systemu sprzedaży oraz marketingu, jaki stosujemy. Dopiero połączenie wszystkich elementów przyniesie odpowiedni skutki. Nie wolno zapomnieć o tym, że każda część tej układanki jest fragmentem całej kompozycji.

baner-duzy

9 Komentarzy

  • Marek 28 kwietnia 2016

    Świetny wpis, chociaż ja osobiście już od kilku miesięcy stosuje się do metod opublikowanych przez Sławka http://www.blog.gdaq.pl/2015/11/101-metod-pozyskiwania-linkow-white-hat-seo/ . Jest ich troszkę więcej i może dlatego, albo po prostu już przyzwyczajenie.

    • bloomboard (Post autora) 29 kwietnia 2016

      Sławek też wykonał sporo dobrej pracy, u nas jest kilkanaście dodatkowych sposobów więc artykuły mogą tworzyć największą bazę 🙂

  • Zbyszek 29 kwietnia 2016

    Masa ciekawych pomysłów, sądzę, że wdrożając nawet połowę z nich można się przebić, ale w mniej konkurencyjnych branżach.

  • Marcin z TerazTop 29 kwietnia 2016

    Skupiłeś się nie tylko na SEO ale też ogólnie na marketingu, fajne opracowanie. Takie inne podejście, nie tylko żeby zdobyć link (koniecznie z anchor textem :D) ale przy okazji zyskać dodatkowe korzyści, budować wizerunek marki czy zwiększać sprzedaż.

  • Zgred 1 maja 2016

    Infografiki dają chwilowy buzz, podobnie jak konkursy (ale to z kolei mogą dostarczyć trochę linków do landing page konkursowego).

    Punkt 25 można wykorzystać 😉 Wystarczy napisać do nich, ze sporządziło się porównanie lub ranking i niech o tym napiszą – wtedy masz linka 🙂

    • Stanisław Hutyra 30 czerwca 2016

      najciekawszy jest punkt o podlinkowanie na wikipedii, tak całkiem z ciekawości: ile razy już się to komuś udało? I czy w tym temacie są jakieś dobre aczkolwiek niezłośliwe rady?

  • Barbara 16 sierpnia 2017

    Nie mogę się oderwać od tego bloga. Ciągle coś ciekawego znajduję. Obawiam się, że nigdy stąd nie wyjdę, bo jeden artykuł podaje linki do kolejnych 🙂 dziękuję

  • Sławomir 23 września 2017

    Wiele cennych informacji – będę wracał tu w celu przypomnienia wartościowych sposobów.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>