Przed rozpoczynającymi przygodę ze światem e-commerce, a także przed doświadczonymi przedsiębiorcami stoi wiele pytań związanych z szerokim zakresem wiedzy potrzebnej do prowadzenia sklepu internetowego. Jak rozpocząć rozwijanie biznesu? Jakie działania marketingowe uznawane są za najskuteczniejsze i przynoszą najlepszy efekt? Jak skonstruować stronę internetową by jej wartość dla wyszukiwarek była jak najwyższa? Jak największe marki radzą sobie w mediach społecznościowych?

ITD.

Za cel postawiliśmy sobie odpowiedzieć na te pytania. Z tej okazji przygotowaliśmy zestawienie 110 case studies, które mogą posłużyć jako źródła inspiracji i wiedzy. Są to zarówno historie pomysłów na biznes, które zakończyły się sukcesami, jak i przykłady stosowania odpowiednich technik i narzędzi marketingowych czy optymalizacyjnych. Podzieliliśmy je według kategorii podanych poniżej.

bloomboard-facebook

Kategorie:

 

Startup Stock Photos

Historie firm
  1. TheGreatBuild – Finch Goods Co.

Bardzo szczegółowy opis zakładania, wprowadzania na rynek i prowadzenia sklepu e-commerce z gadżetami i dodatkami dla mężczyzn. Obowiązkowa lektura!

2. Blicard – okulary do wspinaczki
W 5 dni stworzył biznes przynoszący 4 tys. dolarów miesięcznie. Szczegółowy opis procesu zakładania i wprowadzania sklepu na rynek.

3. Bushwick Kitchen – pikantny miód
Jak dwóch kolegów sprzedało miód warty 170 tys. dolarów w 10 miesięcy. Opis działań marketingowych, kultury organizacyjnej, sprzedaży i używanych narzędzi.

4. DicksByMail 
Jak rozkręcić portal i sprzedać go za dobrą cenę już po jednej turze zamówień. Biznes dla leniwych.

5. Finch – koszulki
Tworzenie biznesu od podstaw w 24 godziny. Jak z 24 dolarów nakładu zyskać 347 dolarów przychodu w 1 dzień.

6. Hello Matcha – nowe oblicze herbaty
Jak osiągnąć blisko tysiąc dolarów przychodu w 3 dni. Historia startu firmy Hello Matcha.

7. Hickies – następca sznurówek
Opis sukcesu firmy, która zrewolucjonizowała rynek butów. Działania marketingowe, wizerunkowe i opis rezultatów.

8. Hippies Hope Shop – odzież hipisowska
Dobre i złe praktyki przy prowadzeniu sklepu internetowego. Opis historii sklepu Hippies Hope.

9.  Karton Group – meble z kartonu
Historia firmy sprzedającej meble z kartonu. Jak wzbudzić ciekawość klienta i przełożyć to na sprzedaż.

10. National Parks Depot – sprzęt surwiwalowy
Historia byłego więźnia, który po otwarciu sklepu internetowego zarabia 80 tys. dolarów miesięcznie. Fanpage facebookowy, który przemienił się w biznes.

11. Pixie Faire – platforma do sprzedaży ubranek dla lalek
Jak pewna para zarabia 600 tys. dolarów rocznie sprzedając produkty cyfrowe. Wyzwania, problemu, działania marketingowe i używane narzędzia.

12. Sumo Jerky – wołowina
Opis powstawania firmy w ramach 24-Hour Bussines Challenge. Jak osiągnąć tysiąc dolarów przychodu w jeden dzień?

13. Syght Glasses – okulary dla graczy
Opis sukcesu firmy, która zarobiła blisko 2,5 tys. dolarów w 5 tygodni. Importowanie przy pomocy serwisu Alibaba.

14. Taimen – sprzęt wędkarski
Krótki opis jak rozwinąć biznes wędkarski w internecie.

15. The Drum Broker – sklep z samplami
Jak zbudować największy na świecie sklep sprzedający bębnowe sample dla producentów hip hopu. Historia pomysłu, początków biznesu i metod promocji.

16. The Tie Bar – sklep z krawatami
3 wskazówki od założyciela The Tie Bar, jak budować szybko rozwijający się biznes online. Email marketing, odpowiednie narzędzia i analiza marketingowa źródłami sukcesu.

17. The Ugmonk – koszulki
Sklep z koszulkami i jego strategia. Szeroki odpis działań wpływających na sukces firmy w internecie.

18. Thinkpup – odzież dla miłośników psów
Biznes koszulkowy, który przyniósł blisko 1,25 tys. dolarów w 3 tygodnie. Pomysł na biznes, wybieranie nazwy, działania promocyjne i sprzedażowe.

19. Uberpong – kolorowe rakietki do ping ponga
Opis strategi i działań promocyjnych firmy Uberpong. Jak zamienić nudny produkt w ciekawy i przyciągający uwagę klienta.

20. V World Market – sklep wegański
Jak otworzyć biznes przynoszący zyski na nasyconym rynku? Pozycjonowanie, komunikacja, branding.

21. Wet Shave Club – akcesoria do pielęgnacji zarostu
100 tys dolarów przychodu w niecałe 6 miesięcy.  Opis powstawania, działań marketingowych i rebrandingowych.

Zobacz również :  Hard work.
RCFX768X06
Marketing

 

05.08.2016 – Aktualizacja – Sprawdź Case Study przygotowane przez zespół Bloomboardu 🙂

Case study: Jak osiągnąć 20 000 odsłon artykułu w 24h?

 

  1. Automated Emails

Kiedy i jak wysyłać automatyczne emaile? Opis dobrych praktyk związanych z email marketingiem.

2. Avenue 32 – moda damska
Wzrost wartości sprzedaży o 270% dzięki przemyślanej akcji marketingowej. Opis działań firmy Avenue 32.

3. Black Friday&Cyber Week
Jak zarabiać na Black Friday i Cyber Week już po zakończeniu tych świąt? Strategie marketingowe.

4. Bru – kawy
Kampania lojalnościowa największego indyjskiego producenta kawy. Użycie technologii mobilnych do wynagradzania klientów.

5. Century Hearing Aids – aparaty słuchowe
Jak zwiększyć konwersję o 200%, przychodu o 300%, a zysk o 3000% ? PPC i obsługa klienta.

6. Dixons Carphone – elektronika i telekomunikacja
Jak w 9 miesięcy zwiększyć zasięg o 135%? Płatne reklamy w wyszukiwarkach.

7.  Doggyloot – akcesoria dla zwierząt
Personalizacja wiadomości emailowych. Wzrost przychodu i zmiana CTR o 750%.

8. DrTusz – tusze, tonery, drukarki
Działania marketingowe, które kryją się za sukcesem marki. Opis kampanii social media, PR, content i email marketing.

9. Eco-friendly email marketing
Opis strategi marketingowej polegającej na przyjaznej środowisku treści i zrezygnowaniu z rabatów i zniżek.

10. Edible Arrangements – dostawa owoców i słodkości
Uważasz, że masz świetny sklep, o którym nikt nie słyszał? Nawet jeśli nie jest nowy, to być może i tak warto go promować. Edible Arrangements spróbowali i zwiększyli swoją sprzedaż.

11. Email marketing
Wzrost sprzedaży o 25% dzięki efektywnemu email marketingowi. Twórca Klaviyo tłumaczy i daje wskazówki w jaki sposób można to osiągnąć.

12. Email marketing – Labor Day
Wskazówki dotyczące działań marketingowych z okazji Dnia Pracy. Okolicznościowy email marketing.

13. Email marketing – porzucanie koszyka
Porzucanie koszyka i 30 przykładów emaili wysyłanych przez największe marki. Jak zwiększyć konwersję dzięki email marketingowi?

14. Email marketing – wzrost sprzedaży
Jak 4 sklepy internetowe używają emaili do zwiększania swojej sprzedaży? Obszerne case study.

15. Email marketing – zachęty
Jakich zachęt używać przy prowadzeniu wysyłki emaili związanych z porzucaniem koszyka? Lekcja jakich zachęt używać

16. Envelopes – sklep ślubny
Porzucanie koszyka, zamykanie strony z produktem. Jak dzięki email marketingowi zachęcić klienta do powrotu?

17. Flipkart – sklep z książkami, elektroniką, ubraniami
Jak nie prowadzić działań z zakresu email marketingu? Seksistowska wiadomość wysłana przez Flipkart rujnuje wizerunek firmy.

18.  Frooition – projektowanie stron
Jak dzięki mądrze przeprowadzonej kampanii promocyjnej z użyciem Google Adwords zredukować koszty marketingowe o 65%? SEM w praktyce.

19. Fugoo – głośniki
Działania marketingowe, które wpłynęły na sukces marki. Ambasadorowie marki jako ważny czynnik wzrostu sprzedaży,

20. Kendra Scott – biżuteria
Jakie działania marketingowe zastosować dla luksusowej marki? Jak wykorzystać efekt skali bez utraty indywidualnego podejścia do klienta?

21. LatestinBeauty – kosmetyki
Wzrost sprzedaży o 1/3 dzięki grywalizacji. Jak wykorzystać technikę grywalizacji?

22. Li-Ning – firma sportowa
Email marketing z dynamicznym contentem, źródłem wzrostu sprzedaży o 49%. Dane demograficzne i psychologiczne w procesie tworzenia profilu klienta.

23. Luxy Hair – przedłużanie włosów
Jak zbudować biznes e-commerce, który przynosi siedmiocyfrowe dochody, dzięki video marketingowi na Youtube?

24. Muji – sklep wielobranżowy
Jak używać Big Data do spersonalizowania shopping experience? Case study japońskiej firmy Muji.

25. Oak Furniture Land – meble
Dzięki geo-targetingowi firma uzyskała wzrost przychodów o 30%. Działania marketingowe, które wpłynęły na sukces sklepu z meblami.

26. Property Personel – agencja pracy
Zreformowana strona internetowa źródłem wzrostu konwersjo o 375%. SEO i content marketing w praktyce.

27. Real Time Marketing
Jak marki reagowały na słynny problem niebiesko-czarnej(złoto-białej) sukienki? #thedress i Real Time Marketing.

28. Rock Revival  – moda
Budowanie marki, działalność w social media, content marketing i akcje promocyjne. Opis marki z branży odzieżowej.

29. Smart Balance – zdrowa żywność
Opis działań marketingowych i promocyjnych, które doprowadziły do wzrostu udziału w rynku o 14%. Walentynkowe kupony promocyjne źródłem nowych subskrypcji.

Zobacz również :  Jak stworzyć treść która zaangażuje odbiorców

30. Snickers – batony
Akcja wizerunkowo-marketingowa Snickersa, polegająca na pomocy w zwróceniu towarów, które zakupiliśmy będąc głodnymi.

31. Sunuva – odzież dziecięca
Wzrost przychodów o prawie 9% dzięki efektywnie przeprowadzonej kampanii email marketingowej. Analiza zachowań konsumenta i personalizacja wiadomości.

32. SwayChic – moda damska
Segmentacja klienta w praktyce. Kampanie emial marketingowe, jak podnieść otwieralność wiadomości mailowych o 40%?

33. Swimshop – sklep pływacki
Wzrost liczby klientów o 41% dzięki nowym technikom promocji. Historia działań marketingowych firmy Swimshop.

34. Target – sklep wielobranżowy
Jak wykreować własny mem i czerpać z niego korzyści? Przykład asystenta sprzedaży Alexa, wykreowanego przez sklep Target.

35. Walbusch – odzież
Jak spersonalizowane rekomendacje produktów pozwoliły firmie Walbusch na zwiększenie konwersji i wskaźnika CTR?

36. Wine Enthusiast – content marketing
Jak zwiększyć o 154% ruch organiczny na stronie dzięki właściwemu użyciu content marketingu.

KCIU8RWM09
Optymalizacja
  1. ASOS – odzież

Jedna zmiana spowodowała obniżenie o 50% stopy porzucania zamówienia. Zestaw działań przeprowadzonych przez ASOS.

2. BookPal – księgarnia
Firma zwiększyła ruch na stronie, współczynniki konwersji online i osiągnęła wzrost sprzedaży w trybie offline. Wielkość sprzedaży wzrosła o 211% w niecałe trzy lata.

3. Braun Hamburg – moda
Re-launch i integracja w wykonaniu niemieckiej firmy Braun. Wzrost stopy konwersji o 10%.

4. Britax – wózki i foteliki dziecięce
Jak zrobić użytek z technologi by osiągnąć wzrost sprzedaży rzędu 150%? Optymalizacja strony internetowej firmy Britax.

5. Company Folders – redesign
Jak zwiększyć o ruch na stronie zajmującej się produkcją folderów. Opis działań optymalizacyjnych na stronie.

6. Działania SEO na 2 przykładach
Jak zwiększyć search traffic o 116%? Opis działań na przykładzie 2 case study.

7. Feel Uniqe – kosmetyki
Wzrost ruchu na stronie o 198% i wzrost przychodu o 41%. Jak dzięki SEO firma Feel Uniqe znacznie poprawiła swoją pozycję.

8. Hallhuber – moda damska
Optymalizacja nastawiona na rosnący rynek mobilny. Budowanie responsywnej strony i programu lojalnościowego.

9. Insound – sklep muzyczny
Jak dzięki 2 słowom podnieść poziom konwersji o 54%? Historia jednego z pierwszych internetowych sklepów muzycznych.

10. International Military Antiqes – militaria
Rozwój technologi mobilnych spowodował znaczący wzrost sprzedaży i zainteresowania sklepem. Wzrost transakcji mobilnych o 163%.

11. Just Buy It – elektronika
Budowanie linków przy pomocy techniki White Hat bez żadnej treści. Metoda „moving man”.

12. ModernCoinMart -złoto i srebro
Trustmark jako czynnik zwiększający konwersje. Wzrost konwersji sprzedaży o 14%.

13. Planet Fitness – sprzęt sportowy dla profesjonalistów
Personalizacja jako czynnik zwiększający stopę konwersji. Opis działań, które możesz zastosować także w swoim biznesie.

14. Reds Gear – sprzęt sportowy
Ogromne wzrosty konwersji i przychód zwiększony o 400%. Design responsywny i dobra jakość obsługi klienta.

15. Right Channel Radios – CB radia
Jak zaplanować nowy wygląd strony? Opis działań mających na celu optymalizację strony.

16. Saraiva – wydawnictwo i księgarnia
Wzrost stopy konwersji o 24% i wzrost ruchu na stronie mobilnej o 130%. Jak brazylijska księgarnia to osiągnęła?

17. SEO – błędy
Błędy, które spowodowały spadek ruchu o 80%. Jak nie prowadzić działań z zakresu SEO.

18. Sueregrip Footwear – obuwie
Firma pokonała konkurencje dzięki postawieniu nacisku na wydajną i zoptymalizowaną obsługe klienta. Opis działań, które wpłynęły na jakość obsługi.

19. Susty Party – ekologiczne talerze jednorazowe
Wzrost stopy konwersji o 250% dzięki zastosowaniu dobrych praktyk  dla e-commerce. Testy A/B w praktyce.

20. Technika podwójnego zagrożenia
Historia firmy, której udało się zwiększyć search traffic o 1780%. Szczegółowy opis kroków, które do tego doprowadziły.

21. Veeam Software – IT
Jak zmiana jednego słowa spowodowała wzrost ruchu na stronie o 161%. Działania optymalizacyjne firmy Veeam Software.

WBWKY1FQ2I
Social media
  1. Aeroflex – materace i łóżka

Jak dzięki reklamom na Facebooku osiągnąć wzrost sprzedaży rzędu 25%? 30 dniowa kampania promocyjna i jej efekty.

Zobacz również :  Wpływ influencer marketingu na SEO - 10 przykładów i porad

2. Atelier Goldner Schnitt – moda
Targetowanie starszych konsumentów przez Facebooka. Nie tylko młodzi korzystają z kanałów społecznościowych!

3. BeardBrand – środki i akcesoria do pielęgnacji zarostu
Mistrzowie social media. Vide case study z dokładnym opisem działań i rezultatów kampanii w mediach społecznościowych.

4. Cadbury – słodycze
Jak Cudbury korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

5. Coca Cola – napoje
Jak Coca Cola korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

6. Coccodrillo – odzież dziecięca
Jak osiągnąć wzrost zasięgu postów rzędu 70% i zwiększyć liczbę fanów o 363%? Analiza przypadku firmy Coccodrillo.

7. Diamond Candles – świeczki na bazie soi
Historia małego sklepu, który dzięki udanym działaniom w social media przyciągnął 293 tys. fanów. Dobre praktyki w portalach społecznościowych.

8. Glamour Sales – sklep z luksusowymi rzeczami
Jak zastąpić community managera mopsem i zyskać 150 tysięcy nowych wizyt? Strategia komunikacyjna firmy Glamour Sales.

9. H&M – moda
Jak H&M korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

10. Harry Fay – biżuteria
Opis udanej kampanii społecznościowej z okazji Dnia Matki. Wykorzystanie świąt i social media do promocji biznesu.

11. Ikea – meble
Jak Ikea korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

12. John Lewis – dom towarowy
Jak John Lewis korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

13. McDonald’s – fast food
Jak McDonald’s korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

14. Michael Kors – moda
Instagram jako źródło pozyskiwania klientów. Jak social media napędzają sprzedaż.

15. Microsoft – IT
Jak Microsoft korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

16. Nike – obuwie i odzież sportowa
Jak Nike korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

17. Pięć przykładów kampanii social media
Krótkie opisy kampanii 5 firm w mediach społecznościowych. Jak napędzać sprzedaż dzięki social media.

18. Red Bull – napoje energetyczne
Jak Red Bull korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

20. Squishable – maskotki
Jak używać Facebooka do angażowania konsumentów do pracy nad ulepszaniem produktu? Narzędzia pomagające utrzymać kontakt z konsumentem.

21. Standard Life – firma inwestycyjna
Jak Standard Life korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

22. Taco Bell – fast food
Jak Taco Bell używa Snapchata do promocji marki? Opis działań i statystyki social media.

23. Uniqlo – odzież
Kampania w mediach społecznościowych, która zamieniała klientów w modeli. Social media w służbie biznesu odzieżowego.

24. Vetoquinol – suplementy diety dla zwierząt
Jak prowadzić profil w branży zwierzęcej? Studium przypadku profilu „Happy Pets” w formie wideo.

25. Walmart – supermarket
Jak Wallmart korzysta z Facebooka, Twittera, Pintresta i Google+. Obszerne case study.

26. Wobybi – rowery
Social media jako czynnik napędzający biznes. Kanały społecznościowe i narzędzia do ich obsługi.

YR89OQFMT1
Strategie biznesowe
  1. Kupowanie i rozwijanie biznesu e-commerce

Jak wybierać odpowiedni biznes do kupienia? Jakie kroki podjąć by stał się bardziej zyskowny?

2. Raw Generation – świeże soki
Dzięki odkryciu nowych kanałów sprzedaży firma podniosła przychody z 8 do 96 tys. Dolarów miesięcznie. Case study z opisem działań marketingowych, sprzedażowych i rekomendacjami dla przedsiębiorców.

3. Rozwój firmy
5 przykładów jakie działania stosować by uzyskać wzrost sprzedaży w firmie e-commerce. Różne strategie rozwoju biznesu.

4. Sprzedaż w Amazonie
Jak w miesiąc zbudować sklep za niecałe 1000 dolarów. Współpraca z Amazon i Alibaba.

5. Strategiczne podnoszenie cen
Strategiczne podnoszenie cen jako czynnik wzrostu sprzedaży o około 30%.  Kiedy, jak i gdzie podnosić ceny?

6. TrollingMotors – silniki
Jak poradzić sobie z problemami z przychodem? Warto przeczytać by uczyć się na błędach innych, a nie swoich.

7. Tworzenie sklepu
Budowanie sklepu w 30 minut, nastawionego na sprzedaż, a nie ładny wygląd. Wskazówki doświadczonego e-sprzedawcy.

5 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>