Uważa się, nie bez słuszności – że najlepszy marketing, to marketing zdywersyfikowany. Jednak należy uściślić – zdywersyfikowany w jaki sposób. Na jakie możliwości należy postawić, na czym należy się skupić, a co potraktować jako dodatek?

Oczywiście wszystko zależy od tego, jaki biznes prowadzimy. Istnieją pewne generalne zasady dotyczące promowania naszego biznesu e-commerce, których przestrzeganie doprowadzi do optymalnych skutków.

trendy

 

Social media – Marketing w social media jest bardzo ważny. Należy jednak pamiętać o tym, że powinien być on zorganizowany na tyle prosto oraz sprawnie, aby nie zajmował nam zbyt wiele czasu. Warto skupić się na 2 góra 3 stronach z branży social media i postawić na jakość treści oraz oszczędność czasu jednocześnie. W niektórych branżach bardziej będzie sprawdzał się Facebook, w innych Twitter, a w jeszcze innych Pinterest. Każda z tych stron oferuje coś trochę innego.

E-commerce

 

Public Relations – dobra obsługa klienta, słowność. Sposób, w jaki będziemy traktowali naszych klientów, bardzo mocno odbije się na naszym wizerunku – w pozytywny lub negatywny sposób. Zależnie od tego, jak będziemy się zachowywali. Dlatego warto postawić na jak najlepszą obsługę klienta. To w gruncie rzeczy jeden z najtańszych sposobów na dobry wizerunek naszego biznesu.

digital-PR-e-commerce-bloomboard

 

Blogi – warto prowadzić bloga samemu – na temat swojej działalności. Sprawdza się to szczególnie w przypadku gdy sami wytwarzamy jakieś produkty i piszemy na tematy dotyczące swojej branży. W ten sposób możemy wygenerować bardzo duży ruch oraz przyciągnąć wielu klientów.

ecommerce-blog

 

Partnerstwo strategiczne – partnerstwo z innymi firmami potrafi nic nie kosztować, a przynosić wymierne korzyści w postaci nowych klientów licznym firmą. Z tego powodu – warto przemyśleć to rozwiązanie.

partnerstwa-bloomboard

 

Mailing – prowadzenie mailingu jest niezwykle ważnym elementem prowadzenia biznesu internetowego. Ważne, żeby oprzeć go o treści posiadające odpowiednią wartość merytoryczną. Warto zdobywać maile klientów, tak aby przypominać im o swoim istnieniu, dostarczać wiedzę z zakresu swojej branży, informować o ofercie etc.

Zobacz również :  Viral marketing: 13 porad jak tworzyć treści o potencjale wirusowym!

Mailigen_Infographic_Email_2016

źródło:Mailigen

 

Retargeting – masz wiele odwiedzin na stronie, ale nie przekłada się to na zwiększenie ilości decyzji o kupnie różnego rodzaju produktów? Możliwe, że Twój marketing jest skierowany do złej grupy. W takim przypadku należy go zmienić, tak aby klienci przystawali do oferty – i na odwrót.

retargeting-kissmetric

 

Targi, eventy – udział w różnego rodzaju targach może być świetnym pomysłem na to, aby rozwinąć oraz wypromować swój biznes. Jeżeli posiadamy trochę więcej środków – warto to przemyśleć. Oczywiście to nie jedyne wydarzenia, w jakich warto brać udział. Niektóre produkty można sprzedawać na różnego rodzaju festiwalach etc. Należy dopasować to do swojej branży.

 

Oczywiście to nie wszystkie sposoby na wypromowanie swojego biznesu e-commerce, ale to właśnie od tych warto zacząć.

 

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>