Myślisz, że konkurowanie z Allegro jest poza Twoim zasięgiem?

Jeżeli marzy Ci się zdetronizowanie tego polskiego giganta w branży e-commerce – to faktycznie, może być to trudne. Nie zmienia to jednak faktu, że w pewnych konkretnych przypadkach i aspektach, możesz sobie poradzić i to bardzo skutecznie.

Na początek należy jednak określić to, czego na pewno się nie uda zrobić.

  1. Nie będziesz miał większego asortymentu.
  2. Nie doprowadzisz Allegro do bankructwa. Jeżeli nie udało się to takiemu gigantowi jak EBay – to oznacza to, że na razie tego typu plany nie mają większego sensu.
  3. Nie wykupisz domeny allegro.pl. Niestety jest ona zajęta przez firmę Allegro 🙂

 

Na szczęście – są rzeczy, które można zrobić.

 

  1. Określ swoją niszę.

To, że nie będziesz miał szerszego asortymentu – w ogóle – nie oznacza, że nie możesz mieć szerszego asortymentu w ramach swojej niszy. Szczególnie jeżeli dotyczy to jakiejś konkrentej kategori produktów , konkretnego rzemiosła, ręcznie produkowanych przedmiotów etc.

Oznacza to, że w ramach swojej niszy możesz nie tylko dorównać Allegro, ale co więcej – możesz być dużo lepszy. Dlatego warto dokładnie zaplanować niszę, w której chce się działać, a potem po prostu zacząć w niej działać.

Idealnym przykładem jest serwis eobuwie – z idealną określoną grupą docelową i skategoryzowaną w jednym kierunku pod kontem asortymentu.

eobuwie-bloomboard-new

 

  1. Zagwarantuj szybką dostawę.

Sprawne dostarczenie produktu zawsze będzie dużą zaletą. Wielu klientów kupując coś przez internet, chce mieć to od razu. Nie za tydzień, nawet nie za trzy dni, ale najpóźniej jutro, a jeżeli nie dostanie tego jutro, to, zamiast skorzystać ze sklepu internetowego pofatyguje się do zwykłego analogowego sklepu i sobie to kupi, bo chce to mieć już.

Zobacz również :  Kilka cennych rad jak promować bloga

Jeżeli jednak dobrze zorganizujemy dostawę do klienta, tak aby zamówione produkty dostawał błyskawicznie – wtedy zdecydowanie chętniej zdecyduje się na nasze usługi.

Jednym z najważniejszych czynników budujących lojalność klienta jest szyba i sprawna realizacja zmówienia , warto ciągle pracować i poprawiać ten aspekt w swoim e-commerce biznesie.

 

czas dostawy

  1. Obsługa klienta

Twoja obsługa klienta jest najlepsza na świecie. Koniec kropka. Po prostu tak jest i tyle, a jeżeli nie jest to spraw, żeby było. Postawienie na sprawną oraz dynamiczną i zwyczajnie kompetentną obsługę klienta to jeden z lepszych sposobów na zbudowanie swojego wizerunku. Dlatego zwyczajnie to zrób.

Zadowoleni klienci sami będą dalej polecać Twój biznes internetowy. Łatwo się mówi o dobrej obsłudze klienta, ale trudniej to wdrożyć. Co to właściwie oznacza? Tyle że klient będzie zaskoczony tym, jak dobrą otrzymał usługę. Nie taką, jakiej się spodziewał, ale lepszą. Kosztuje to mniej niż droga kampania marketingowa, a przynosi wymierne korzyści.

Zbuduj mapę podróży klienta i na każdym punkcie styku z klientem stwórz dla niego wyjątkową jakość którą pokocha !

Jak zbudować mapę klienta źródła : robinhq

ecommerce-customer-experience-map

 

  1. Zbuduj społeczność, która Cię pokocha.

Jest to powiązane z punktem trzecim. Jeżeli uda Ci się zapewnić świetną obsługę klienta, w połączeniu z ciekawymi produktami w dobrej cenie, przyjemnym designem, a poza tym będziesz wchodził w interakcję ze swoimi klientami – po pewnym czasie wytworzy się społeczność, która zwyczajnie będzie lubiła Cię oraz Twój biznes. Tego typu klienci są najlepsi, ponieważ są wierni danej marce. Dlatego warto o to zabiegać, nawet jeżeli nie jest to proste.

social-media-e-commerce

 

Podsumowując – nie jest łatwo konkurować z Allegro. Nie oznacza to jednak, że ten serwis nie ma pewnych słabości, które można wykorzystać na swoją korzyść. Warto wykorzystać to, że jest się mniejszym na swoją korzyść.

Zobacz również :  It's not about ideas. It's about making ideas happen.

 

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>