Millenialsi czyli generacja pokolenie Y z roku na rok stają się coraz ważniejszą grupą konsumentów. Z tego powodu warto się zastanowić w jaki sposób do nich trafić. Szczególnie że to nie tylko duża, ale również specyficzna grupa klientów, która upodobała sobie technologie mobilne.

how-do-you-engage-the-millennials

źródło: CareerBuilder, Huffington Post

Poza konkretnymi rozwiązaniami, które należy zastosować – warto również przeanalizować co jest ważne dla millenialsa, zrozumieć jego sposób myślenia. Dla tej grupy klientów perfekcja nie jest najważniejsza – na pierwszym miejscu stoi dobrostan, równowaga pomiędzy zdrowiem psychicznym, jak i fizycznym. Wszystko, co kojarzy się z tego typu harmonią dużo łatwiej trafi do millenialsa. Należy więc postawić na zachowanie estetyki, dobrej ceny, odpowiedniej jakości, a wszystko musi być przemyślane. Co to oznacza w praktyce? Najlepiej odwołać się do statystyk. Według badań 70% millenialsów nie lubi głośnych, nachalnych sklepów. Zdecydowanie wolą miejsca, które są spokojne – dają przestrzeń do zastanowienia i przemyślenia, miejsca, które pozwalają się zrelaksować.

Dlatego dobrze jest postawić na mniejszą ilość produktów, natomiast dobrać je w dobry sposób. Ważne jest również to, w jaki sposób zostanie to przedstawione z punktu widzenia estetyki. Strona, która będzie wyglądała na przepakowaną informacjami i produktami nie trafi do millenialsa. Dlatego lepiej postawić na minimalizm formy oraz stonowane kolory. Jednocześnie należy odwołać się do wszystkich zmysłów – tak, aby doświadczenie związane z danym sklepem było całościowe.

 

Jak powinien wyglądać idealny sklep z punktu widzenia millenialsa?

Wyobraźmy sobie sklep z ubraniami. Jeżeli chcemy trafić do millenialsa – obok szatni, stwórzmy przestrzeń, w której można poczekać, odpocząć, usiaść, zrelaksować się. Spokojna muzyka, drobne przekąski, zielona herbata, gniazdko pozwalające podładować komórkę i dostęp do Wi-Fi.

 

Może się wydawać, że to błąd. Jednak należy zrozumieć millenialsów. Z jednej strony są wymagający, ale z drugiej strony potrafią okazać swoją wdzięczność. Jeżeli zastosujesz tego typu rozwiązanie w swoim sklepie – millenialsi sami zaczną polecać Twój sklep swoim znajomym, zaczną się z nim utożsamiać, ponieważ będzie on oddawał ich styl życia. Oczywiście, powyżej opisane rozwiązanie to pewne ekstremum, ale nawet pośrednie rozwiązania tego typu przyniosą pewne efekty. Poza tym tego typu zmiany będą oddziaływały nie tylko na millenialsów, ale również na innych klientów. Stworzenie sobie wizerunku firmy naprawdę przyjaznej ludziom sprawi, że wyróżniając się tak mocno od konkurencji, można oczekiwać za swoje produkty więcej, a klienci chętnie za to zapłacą, ponieważ będą czuli się docenieni.

Zobacz również :  60 zabójczych technik budowania linków w e-commerce

To tylko przyład, który można przełożyć zarówno na biznes online, jak i stacjonarny sklep.

Warto wzorować się na największych ,poniżej marki które są kochane prze pokolenie Y.

marki-ktore-kochaja-millenialsi

źródło: moosylvania.com

Jednak oprócz przyjemnego klimatu, nastroju oraz samego podejścia – są również konkretne rozwiązania oraz zagadnienia, które warto poruszyć.

 

  1. Smartfony to klucz.

Wspomniane na samym początku technologie mobilne to najbardziej skuteczny sposób do tego, aby trafić do millenialsów. Według statystyk, aż 89% z nich korzysta ze smartfonów do tego, aby połączyć się z internetem. Dla porównania — laptopy, które są na drugim miejscu używane są tylko przez 75% millenialsów, a inne urządzenia o kilkadziesiąt procent mniej.

Millenialsi lubią dostawać rzeczy szybko, mieć je pod ręką, nie musieć czekać. Dostosowanie się do tego trendu przyniesie dobre efekty.

  1. Social media – środowisko naturalne millenialsa.

To właśnie w social media zdobywają oni informacje dotyczące różnego rodzaju produktów, promocji etc. Z tego względu obierając sobie tego typu target – musimy zdecydować się na mocny marketing w tym sektorze, aby mieć pewność, że dotrzemy do szerokiego grona odbiorców. Pamiętaj, żeby być aktywnym na swoim Facebooku, Twitterze, Instagramie, Snapchacie etc. Nie ma nic gorszego niż na wpół nieżywy fanpage, czy nieaktywne konto na Snapchacie, które zostało założone na zasadzie „bo trzeba”. Zaniedbywanie social media w ten sposób będzie kontrskuteczne. Jeżeli jednak uda się nam stworzyć dobrze prowadzony fanpage, społeczność internetową – wtedy odczujemy pozytywne skutki. Dlatego możemy być pewni, że w social media należy być obecnym, ale nie wolno zapominać o tym, aby ta obecność była regularna i atrakcyjna w odbiorze.

Millenials

  1. Cena ma znaczenie.

Millenialsi to grupa konsumentów wyjątkowo wrażliwa, jeżeli chodzi o cenę produktu. Nie jest to nawet kwestią ich zasobności. Po prostu tak mają, lubią kupować produkty, które posiadają dobry stosunek ceny do jakości. Należy mieć to na uwadze. Pamiętaj, że prawie na pewno zawsze zostaniesz porównany z konkurencją pod wieloma względami – cena jest tym, co rzuca się w oczy jako pierwsze. Dlatego, jeżeli możesz sobie pozwolić na zaoferowanie konkurencyjnych cen, nie zastanawiaj się, tylko to zrób.

  1. Strona przyjazna technologiom mobilnym.
Zobacz również :  21 najskuteczniejszych hacków Content Marketingowych które zbudują większy ruch na Twojej stronie

Pamiętasz punkt pierwszy dotyczący smartfonów? Jest na tyle ważny, że warto go przypomnieć w trochę innym ujęciu. Samo przygotowanie strony pod względem mobile to za mało. Strona musi być przyjemna w użytkowaniu. Millenialsi są wybredni, trudno zdobyć ich uwagę na dłużej – dlatego, jeżeli marzy Ci się do nich trafić, trzeba postawić na naprawdę przyjemną, intuicyjną nawigację po stronie. Bardzo ważne, aby nasza strona była również estetyczna – to kolejny aspekt, na który millenialsi zwracają uwagę.

  1. Pozwól się zaangażować.

Tak jak wspomniałem wcześniej millenialsi bywają wybrednymi, wymagającymi klientami. Jednak potrafią się odwdzięczyć. Jeżeli polubią Twoją markę – bardzo chętnie sami z siebie zaangażują się w jej promowanie. Wystarczy, że zaimplementujesz narzędzia, które na to pozwolą, a chętnie podzielą się ze swoimi znajomymi informacji dotyczącego Twojego biznesu e-commerce. Wykaż zaangażowanie względem nich, a oni zrobię względem Ciebie dokładnie to samo. Zbudowanie społeczności wokół swojej marki nie jest takie trudne, a korzyści są wymierne.

  1. Programy lojalnościowe.

Programy lojalnościowe co do zasady są dosyć popularnym sposobem przyciągania do siebie klientów. Dla większych sprzedawców ta porada będzie oczywista, jednak dla mniejszych niekoniecznie. Dlatego warto o tym wspomnieć – dobrze przygotowany i przemyślany program lojalnościowy, połączony z jednym z lepszych sposobów na przyciągnięcie millenialsów, czyli stałym rabatem/zniżką dla przed chwilą wspomnianego – może okazać się bardzo skutecznym sposobem na przytrzymanie przy sobie tej grupy klientów.

2 Komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>