Sezonowi klienci, którzy kupują prezenty z okazji różnego rodzaju świąt, w znaczący sposób podniosą Twoją sprzedaż. W większym lub mniejszym stopniu. Przede wszystkim warto nie ograniczać się tylko do świątecznych promocji. Należy wdrożyć taką strategię, która sprawi, że sezonowi klienci staną się stałymi klientami. Co konkretnie należy zrobić?

Zrób dobre pierwsze wrażenie

Może to brzmieć banalnie, ale nie zmienia to faktu, że to właśnie dobre pierwsze wrażenie jest decydujące.
Dlatego należy być pewnym, że obsługa klienta w Twojej firmie stoi na takim poziomie, że będzie w stanie olśnić klienta. Z tego powodu warto, aby statystyczny klient był obsłużony nie w taki sposób, jakiego oczekuje, ale powyżej tego poziomu. Tak, aby nie tylko był zadowolony z poziomu obsługi, ale również zaskoczony tym, że może być ona aż tak dobra. To wcale nie jest proste, ale jeżeli się uda, to klienci na pewno chętnie będą do Ciebie wracali.

Zbieraj adresy mailowe, utrzymuj kontakt

Stworzenie oraz utrzymanie relacji z klientem jest niezwykle ważne. Właśnie dlatego, trzeba sukcesywnie zbierać dane kontaktowe oraz przypominać o swoim istnieniu. Jeżeli nam się uda, sprawimy, że dotąd sezonowy klient zostanie z nami na dłużej.

Należy jednak zabrać się za to dobrze. Przede wszystkim należy pamiętać, że zwykłe maile z ofertą oraz promocjami są potrzebne, ale same w sobie mają niską skuteczność. Jeżeli mają zadziałać, muszą oferować klientowi coś konkretnego.

Treść edukacyjna – wykorzystaj wpisy ze swojego bloga firmowego, daj klientowi cenne porady dotyczące branży, w której działasz. Dla przykładu – jeżeli sprzedajesz narzędzia, nie pisz tylko o nich, ale napisz również w jaki sposób można użyć poszczególne z nich, zainspiruj swoich klientów!

Treść rozrywkowa – tego typu treść, nie może być stosowane we wszystkich branżach – musisz samemu ocenić, czy nadaje się ona do profilu działania firmy. Jeżeli jednak jest to możliwe, to użycie tego typu kontentu sprawi, że zbudujesz u klienta pozytywne skojarzenie z Twoją firmą.

Zobacz również :  Wpływ influencer marketingu na SEO - 10 przykładów i porad

Nie musisz używać swojej treści, możesz korzystać z wielu źródeł. Ważne, aby sprawić, że kontakt, z Tobą jest interesujący dla klienta.

Zbuduj lojalność klienta

Po pierwsze – kiedy klient pierwszy raz u nas kupuje, warto zaproponować mu kupon, zniżkę, rabat etc. Dobrze, żeby było to rozwiązanie systemowe, które będzie sprawiało, że szeroki zakres klientów będzie czuł się zachęcony do tego, aby do nas wrócić.

Jest to dobra baza do tego, aby zbudować trwałą lojalność u sezonowych klientów. Następnym krokiem, który się sprawdza, jest system lojalnościowy. Jeżeli zaimplementujemy tego typu rozwiązanie do naszego systemu sprzedaży – wtedy zdecydowanie wzrośnie poziom klientów, którzy zostają z nami na dłużej.

Bardzo ważne jest to, aby stale analizować potrzeby, oczekiwania oraz zachowania naszych klientów. Tylko to pozwoli na to, aby w pełni efektywnie móc odpowiadać na ich zapotrzebowanie, a tym samym trwale zwiększyć swoją sprzedaż.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>