Na pewno słyszałeś to wiele razy. Zdecydowanie taniej i łatwiej jest sprawić, żeby klienci do nas wracali niż pozyskiwać nowych klientów. To stwierdzenie jest banalne. Jednak jak sprawić, żeby wdrożyć je w życie? Istnieje wiele odpowiedzi na to pytanie, wiele metod, które są bardziej lub mniej skuteczne.

Posiadanie tego typu wiedzy sprawi, że możliwym będzie osiągnięcie przewagi nad swoją konkurencją, a dzięki temu osiągnąć lepsze wyniki. Wdrożenie systemu budowania lojalności klientów pozytywnie wpłynie na średnią wartość Twoich klientów, z tego powodu nie ma na co czekać.

Co więc trzeba zrobić?

Po pierwsze ,

Programy lojalnościowe
Różnego rodzaju programy lojalnościowe to jeden z najbardziej popularnych oraz skutecznych sposobów na to, aby sprawić, że klienci będą do nas wracali. Co do zasady – ten pomysł jest dosyć prosty i powtarzalny.

Klienci, którzy będą u nas kupowali nowe produkty, będą zbierali punkty danego rodzaju, które będą ostatecznie przekładały się na zniżki lub prezenty dostępne w ofercie naszego sklepu.
W takim przypadku warto dawać dodatkowe punkty np. za polubienie naszego profilu na Facebooku czy innych portalach społecznościowych. Wzmocni to jednocześnie siłę naszego marketingu.

Po drugie,

Personalizacja
Jest to bardzo dobry pomysł, który sprawdza się przy każdym biznesie. Odpowiadanie na konkretne potrzeby konkretnych klientów sprawia, że czuja się oni ważni oraz docenieni. Dzięki temu możemy mieć pewność co do tego, że poczują się oni pozytywnie zaskoczeni przez poziom naszych usług. Natomiast to ma bezpośrednie przełożenie na wzrost sprzedaży. Klient, który czuje się doceniony, zawsze jest bardziej chętny do tego, aby do nas wrócić.

Prostą metodą na to, aby spersonalizować, relację z danym klientem jest gromadzeniem informacji, które może wprowadzić do naszego systemu za pomocą zarejestrowania konta na naszej stronie internetowej, wymiana maili, analiza danych etc.

Zobacz również :  Micro content marketing: 7 zasad tworzenia

Po trzecie,

Wsparcie techniczne
Wsparcie techniczne na wysokim poziomie to doskonały sposób na to, aby sprawić, że klienci będą chętnie do nas wracali. Szczególnie w przypadku biznesów działających w branżach opartych o duży poziom skomplikowania technicznego. Jeżeli zaopiekujemy się naszymi klientami, to wzbudzimy w nich zaufanie oraz poczucie docenienia, ponieważ dbamy o nich nie tylko przed ale również po kupnie produktu.
Ważne, żeby system wsparcia technicznego był skonstruowany w sposób jasny oraz przejrzysty. Dzięki temu klienci będą z niego chętnie korzystali.

Jeżeli połączymy te aspekty wielkość sprzedaży w naszym biznesie e-commerce na pewno wzrośnie. Z tego powodu, warto opracować taką strategię, która będzie dla nas optymalna. Ważne jest to, aby zawsze analizować swoje silne oraz słabe strony, tak aby wzmacniać te pierwsze oraz negować te drugie.
To pozornie banalne stwierdzenie bywa pomijane, zwłaszcza wtedy, gdy wpadniemy w pułapkę umiarkowanego sukcesu. Dlatego należy zawsze o tym pamiętać.

3 Komentarzy

  • Jayson Deacetis 22 czerwca 2016

    Czy będzie kontynułacja?

    • bloomboard (Post autora) 23 czerwca 2016

      Cały blog jest wielką kontynuacją tego tekstu 🙂 Na pewno pojawi się też bardziej szczegółowy tekst dotyczący utrzymania klienta.

  • Iza 14 listopada 2018

    Masz rację z tymi programami lojalnościowymi. To jak to super zadziałało w moim sklepie to jestem w szoku 🙂 Od jakiegoś czasu korzystam z programu lojalnościowego https://zencard.pl/ i moi klienci bardzo lubią go. Cieszy ich to, że mogą mieć rabat na przyszłe zakupy, a im częściej u mnie kupują tym więcej zniżki mogą mieć na przyszłe zamówienia. U koleżanki w butiku też się to przyjęło więc na prawdę działa 🙂

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>