Zwiększenie średniej wartości zamówienia naszych produktów przyniesie wymierne korzyści. To rozwiązanie posiada swoich zwolenników oraz przeciwników. Wiele osób zajmujących się sprzedażą uważa, że lepiej postawić na zwiększenie ilości zamówień, zamiast zwiększać średnią wartość zamówienia. Prawda jest taka, że zastosowanie danej metody zależy od danego etapu rozwoju naszego biznesu.

green_button

W jaki sposób zwiększyć średnią wartość zamówienia?

  1. Pierwszą metodą jest darmowa dostawa. Należy jednak pamiętać o tym, aby zastosować tę metodę w mądry sposób. W końcu – z jednej strony będziemy posiadali większą średnią wartość zamówień, ale z drugiej strony wzrosną również nasze koszty. Przy okazji warto jednak zaznaczyć, że wielu klientów rezygnuje z kupna, tylko dlatego, że dostawa kosztuje zbyt wiele lub nie jest za darmo. Dlatego, jeżeli zdecydujemy się na darmową dostawę – zyskamy również więcej klientów, którzy zdecydują się na zakup.
    W ramach tej metody warto pomyśleć nad tym, aby ustalić pewną kwotę, od której poziomu dostawa jest darmowa.
    free_delivery
  2. Zniżki w przypadku zakupów powyżej pewnej kwoty. To rozwiązanie sprawia, że klient chce wydać więcej, aby zaoszczędzić. Jeżeli damy naszym klientom coś od siebie, oni chętnie się odwdzięczą. Dlatego dobrze skalkulowane obniżki cen tego typu potrafią być bardzo efektywne.
    discount
  3. Promocje limitowane czasowo. Należy pamiętać, że istnieje bardzo duża różnica pomiędzy „40% zniżki na wszystkie produkty”, a „40% zniżki na wszystkie produkty, przez najbliższe 2 dni”. Pierwszy przykład zmotywuje klientów do zakupu, jednak dopiero drugi sprawi, że zdecydują się oni na kupno naprawdę dużej ilości produktów.limited
  4. Rabat w przypadku kupna wielu sztuk danego produktu. Według badań, zastosowanie tego typu rabatu sprawia, że średnia wartość zamówienia zwiększa się o ponad 16%.
    Należy jednak skalkulować rabat w ten sposób, aby nie obniżył on naszych dochodów – jednocześnie zachęcając w wystarczającym stopniu klientów.
    Buy more
  5. Zestawy. Jeżeli klient kupi nasze produkty w zestawie, to zapłaci mniej za poszczególne produkty niż, gdyby kupił je osobno. Jest to bardzo skuteczne metoda. Należy pamiętać, że jeżeli klient kupi dany produkt u nas, nie kupi go u konkurencji, a więc zyskujemy przewagę.
  6. Bestsellery oraz produkty rekomendowane. Jeżeli poświęcimy czas oraz zaangażowanie na wypromowanie poszczególnych produktów, to da to wymierny efekt. Z tego względu warto zdecydować się na takie rozwiązanie. Ta metoda jest skuteczna szczególnie w odniesieniu do naszych stałych klientów, którzy darzą naszą firmę zaufaniem.
  7.  Program lojalnościowy. Zastosowanie tego typu programu jest niezwykle efektywne oraz zachęca naszych klientów do powracania do naszego sklepu. Jeżeli zaoferujemy naszym klientom możliwość konkretnych korzyści w przypadku regularnego kupowania w naszym sklepie – wtedy oni chętnie do nas wrócą. Jednak oprócz tego, programy lojalnościowe sprawiają, że nasi klienci się angażują. Zaangażowanie przekłada się na psychologiczną regułę konsekwencji. Innymi słowy – klienci, którzy korzystają z takich programów, obniżają swoje zainteresowanie naszą konkurencją.
    Możliwość zbierania różnego rodzaju punktów, które ostatecznie przekładają się na oszczędności lub nagrody, dla naszych klientów zaowocuje tym, że klienci chętniej wydadzą w naszym sklepie więcej pieniędzy.
    customer_loyality
Zobacz również :  Przyszłość rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej w handlu elektronicznym

Wniosek
Teraz Twoja kolej! Zastosuj te rozwiązania i zobacz, w jaki sposób przekładają się na efektywność biznesu. Pamiętaj o tym, aby regularnie poszukiwać nowych informacji na ten temat oraz starać się wdrażać nowe metody, a na pewno przyniesie to dobre efekty.

 

 

 

1 komentarz

  • Antonii 16 września 2016

    Dzięki za ten wpis. ja u siebie w firmie (sklep internetowy) wdrożyłem już program lojalnościowy i przyznam, że to rozwiązanie działa bardzo dobrze. Jestem właścicielem mocno niszowego sklepu internetowego i miałem problem z powtarzalnością zakupów, odkąd mamy program, problem praktycznie zniknął i jestem powyżej wszelkich statystyk jakie udaje mi się znaleźć.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>