Obecnie można mieć pewność co do jednego – każda firma powinna prowadzić swojego bloga. Dzieje się tak, ponieważ dobrze pisany blog to źródło praktycznie darmowego ruchu na naszej stronie.

Jednak sam ruch na stronie to nie wszystko – prowadzenie bloga może być istotnym elementem budowania marki, odpowiedzi na często spotykane pytania, zanim zostaną zadane, budowanie społeczności wokół naszej firmy, a tym samym zachęcanie klientów do lojalności.

„Warto jednak zaznaczyć – efektywne blogowanie nie jest prostym procesem. Musisz wiedzieć jak wypromować swojego bloga, nie jest to bardzo trudne, jednak jeżeli ma się udać, musi być oparte o solidne fundamenty. Pamiętaj, że nawet jeżeli Twój blog nie przełoży się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, to może być istotnym elementem budowy dobrego wizerunku i przynieść korzyści po dłuższym czasie.

 

Przede wszystkim jakość

kilka_rad_1

Pierwszym i najbardziej istotnym elementem, o jaki trzeba zadbać podczas prowadzenia swojego bloga, jest wysoka jakość oraz dobry kontent. Internet jest dosłownie – zalany masą różnego rodzaju treści niskiej oraz średniej jakości. Jeżeli nasze wpisy blogowe będą prezentowały ten poziom, to nie wzbudzą one większego zainteresowania. Dlatego – nasze wpisy muszą być po prostu świetne, dawać naszym klientom konkretne informacje. Klient po przeczytaniu danego wpisu powinien czuć, że coś zyskał. Jak to zrobić?

  1.  Napisz na jakieś zagadnienie, które nie było dotąd nigdzie poruszane.
  2.  Jeżeli dane zagadnienie było poruszane, zrób to lepiej niż inni.
  3. Opisz coś, co było opisywane wiele razy – w nowy, innowacyjny sposób.

 

Oczywiście – pierwszy punkt jest bardzo ciężki to spełnienia, dlatego jego realizacja będzie pojawiała się na Twoim blogu zdecydowanie rzadziej.
Jednak rozwinięcie tematu, który był już poruszany, nie jest wcale takie trudne – wystarczy dotrzeć do większej ilości danych, poruszyć więcej wątków, zrobić to dokładniej. Opisanie problemu w sposób bardziej przystępny niż reszta też może być dobrym pomysłem. Wytłumaczenie trudnego zagadnienia w prosty sposób, bez utraty na jakości wpisu również jest czymś wartościowym.
Zanim jednak napiszesz jakąkolwiek notkę – sprawdź jakie tematy i jaka treść, która ich dotyczy, jest najpopularniejsza. Sprawdź w Google najczęściej używane słowa kluczowe. To da Ci odpowiedni pogląd na to, jakiego rodzaju wpisy są dobrze odbierane.
Mamy dobrą treść. Co dalej?

Zobacz również :  Nowa rola marketingu, czyli subiektywna relacja z IV Konferencji Eksperckiej Marketing Progress

kilka_rad

No dobrze, ale co zrobić, gdy już mamy dobrą, unikalną treść, która jest w stanie przyciągnąć oraz utrzymać ruch na naszej stronie?

  1. Social media – ten punkt powinien być oczywisty. Każdy nowy wpis należy udostępniać w ramach mediów społecznościowych, z których korzystamy. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zasięgu wpisów oraz zbudowanie aktywnej społeczności.
  2. Stwórz listę mailingową. Prawdopodobnie prowadzisz już jakąś listę mailingową, w której przesyłasz swoim klientom propozycję zakupu różnych produktów. Przewlekanie ofertowych maili z takimi, które zawierają ciekawe wpisy, sprawi, że klienci zdecydowanie chętniej będą korzystali z naszego mailingu, a jednocześnie zwiększymy popularność bloga.
  3. Nie umieszczaj reklam na swoim blogu. Na pewno nie rób tego na początku, nie przyniesie to znaczących korzyści, a jedyni zniechęci internautów do korzystania z Twojego bloga. O reklamach można pomyśleć dopiero, wtedy gdy przekłada się to na konkretne korzyści.
  4. Udzielaj się na innych blogach oraz forach. Jeżeli będziesz w ciekawy oraz merytoryczny sposób komentować wpisy innych, oraz zabierać głos w dyskusji w wartościowy sposób, to po pewnym czasie ludzie zaczną być ciekawi tego, co masz im do przekazania.
  5. Spróbuj dotrzeć ze swoim kontentem do innych blogów. Zrób listę takich, które potencjalnie mogłyby chcieć skorzystać z Twoich treści, jednocześnie Cię promując, a następnie postaraj się do nich dotrzeć.
  6. Zrób konkurs. Każdy konkurs przyciąga ogromny zasięg. Jest to szczególnie wymierne na Facebooku, szczególnie gdy warunkiem konkursu jest udostępnienie informacji o samym konkursie. Tego typu wpis potrafi posiadać kilkudziesięciokrotnie większy zasięg niż przeciętny wpis na naszej stronie.
  7. Udzielaj się na grupach Facebookowych. Różnego rodzaju grupy potrafią tworzyć naprawdę aktywne społeczności. Jeżeli przekona się je do siebie – można zyskać naprawdę wiele. Należy jednak pamiętać o tym, aby przeczytać regulamin grupy, nie stosować nachalnej promocji, a opierać się o merytoryczne wpisy. W innym wypadku możemy dostać blokadę na nasze konto.
Zobacz również :  Jak stworzyć treść która zaangażuje odbiorców

 

Konkluzja

Sposobów na promowanie bloga jest naprawdę wiele i nie ograniczają się one jedynie do tego, co jest zawarte w tym wpisie. Dlatego należy nieustannie poszerzać swoją wiedzę oraz docierać do nowych źródeł. Należy pamiętać o tym, że czas, który na to poświęcimy, zwróci się, dlatego w tym przypadku nie należy go oszczędzać.

3 Komentarzy

  • Paweł 18 sierpnia 2016

    Napisaliście: „Każdy konkurs przyciąga ogromny zasięg. Jest to szczególnie wymierne na Facebooku, szczególnie gdy warunkiem konkursu jest udostępnienie informacji o samym konkursie”…
    A nie jest przypadkiem tak, że warunek udostępnienia konkursu na swoim wallu przez biorącego w nim udział jest niezgodny z regulaminem Facebooka i można dostać za to bana?

    • bloomboard (Post autora) 18 sierpnia 2016

      Masz rację, bezpośrednie udostępnianie nie może być warunkiem konkursu. Ale można poprosić o prosić o pośrednie udostępnianie informacji, np. przez prośbę o zaproszenie znajomych do polubienia strony 😉

      • Paweł 18 sierpnia 2016

        Ok, dzięki za info. Swoją drogą całkiem fajny macie ten blog, jest co poczytać, jak dla mnie jeden z lepszych jakie znalazłem:)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>