in

Nowy klient . Dlaczego pierwsze 30 dni jest najważniejsze w e-commerce ?

SONY DSC

Nowy klient

Najszybciej rozwijające się firmy sprzedażowe już po 3 latach od powstania odnotowują główną część zysków z klientów, którzy dokonują powtarzalnych zakupów. Jednak według badań – większość klientów nie zamierza dokonywać kolejnego zakupu w naszym sklepie.

Tylko 32% klientów dokona drugiego zakupu w Twoim sklepie internetowym. Jak ich do tego przekonać? Przede wszystkim ważne, aby sprawić, aby kupili drugi raz w ciągu 30 dni od pierwszego kupna.

Według badań to właśnie pierwszych 30 dni decyduje o tym czy dany klient stanie się w przyszłości naszym stałym klientem – czy też klientem naszej konkurencji. Z tego względu należy położyć na to szczególny nacisk. Co ważne – według tych samych badań, jeżeli klient dokona drugiego zakupu, to prawdopodobieństwo, że dokona 3 rośnie już do 50%.

Właśnie dlatego trzeba się skupiać na tych klientach, którzy potencjalnie mogą do nas wracać, ponieważ to oni przyniosą nam najwięcej zysków. Okazuje się, że 1% najczęściej kupujących klientów jest średnio 18 razy więcej warty dla naszego biznesu e-commerce niż klient, który tylko raz kupi w naszym sklepie.

Dlatego największe światowe marki skupiają się właśnie na tego typu klientach i starają siębudować z nimi relację.

Dlaczego pierwsze 30 dni jest najważniejsze?

Sprawdzono ile czasu klienci poświęcają w danym sklepie internetowym – w skali 365 dni. Okazuje się, że przez pierwsze 30 dni jest to 69% czasu spędzonego przez cały rok. A więc przez pozostałe 11 miesięcy jest to tylko 31% czasu. Oznacza to, że właśnie pierwszy miesiąc jest niezwykle intensywny jeżeli chodzi o okazję do nawiązania stałej relacji z klientem.

Posiadając wiedzę na temat preferencji klientów, cyklu życia klienta etc. Jesteśmy w stanie dużo łatwiej określić jaki przyjąć model relacji z klientami. Należy pamiętać, że biznesy e-commerce, które notują mocny przyrost nowych klientów, ale nie utrzymują starych – wbrew pozorom radzą sobie na rynku dużo gorzej niz te sklepy, które opierają się na trwałych kontaktach. Dlatego warto na nie postawić, nawet jeżeli jest to trudniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trendy 2016 na rynku mobile

Kilka cennych rad jak promować bloga