Nowy klient

Najszybciej rozwijające się firmy sprzedażowe już po 3 latach od powstania odnotowują główną część zysków z klientów, którzy dokonują powtarzalnych zakupów. Jednak według badań – większość klientów nie zamierza dokonywać kolejnego zakupu w naszym sklepie.

Tylko 32% klientów dokona drugiego zakupu w Twoim sklepie internetowym. Jak ich do tego przekonać? Przede wszystkim ważne, aby sprawić, aby kupili drugi raz w ciągu 30 dni od pierwszego kupna.

Według badań to właśnie pierwszych 30 dni decyduje o tym czy dany klient stanie się w przyszłości naszym stałym klientem – czy też klientem naszej konkurencji. Z tego względu należy położyć na to szczególny nacisk. Co ważne – według tych samych badań, jeżeli klient dokona drugiego zakupu, to prawdopodobieństwo, że dokona 3 rośnie już do 50%.

Właśnie dlatego trzeba się skupiać na tych klientach, którzy potencjalnie mogą do nas wracać, ponieważ to oni przyniosą nam najwięcej zysków. Okazuje się, że 1% najczęściej kupujących klientów jest średnio 18 razy więcej warty dla naszego biznesu e-commerce niż klient, który tylko raz kupi w naszym sklepie.

Dlatego największe światowe marki skupiają się właśnie na tego typu klientach i starają siębudować z nimi relację.

Dlaczego pierwsze 30 dni jest najważniejsze?

Sprawdzono ile czasu klienci poświęcają w danym sklepie internetowym – w skali 365 dni. Okazuje się, że przez pierwsze 30 dni jest to 69% czasu spędzonego przez cały rok. A więc przez pozostałe 11 miesięcy jest to tylko 31% czasu. Oznacza to, że właśnie pierwszy miesiąc jest niezwykle intensywny jeżeli chodzi o okazję do nawiązania stałej relacji z klientem.

Posiadając wiedzę na temat preferencji klientów, cyklu życia klienta etc. Jesteśmy w stanie dużo łatwiej określić jaki przyjąć model relacji z klientami. Należy pamiętać, że biznesy e-commerce, które notują mocny przyrost nowych klientów, ale nie utrzymują starych – wbrew pozorom radzą sobie na rynku dużo gorzej niz te sklepy, które opierają się na trwałych kontaktach. Dlatego warto na nie postawić, nawet jeżeli jest to trudniejsze.

Zobacz również :  Marketing lokalny w sieci - 15 praktycznych wskazówek

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>