in

7 zasad zwiększających konwersję zakupową

Sprawienie by ktokolwiek wydał pieniądze w internecie jest obecnie łatwiejsze niż kiedykolwiek. Nie oznacza to jednak, że jest to łatwe dla każdego. Najważniejsze to wzbudzić zaufanie. W jaki sposób to zrobić?

Przekonywanie osób, które odwiedzają naszą stronę internetową oparte jest o pewne zasady,do których należy się stosować jeżeli chcemy przekonać klientów do tego, aby kupowali w naszym sklepie internetowym.

 

Nowoczesny Design

Nowoczesny wygląd strony jest niezwykle ważny, w końcu – to jak wygląda nasza stronainternetowa determinuje w jaki sposób będziemy postrzegani. Z tego względu, bardzo ważnejest, aby nasza strona odpowiadała najnowocześniejszym trendom. Oczywiście – są pewneuniwersalne zasady, które są niezależne od trendów. Nasza strona powinna być łatwa w obsłudze i przejrzysta.

 

Prawidłowa pisownia oraz gramatyka

Każdy błąd na naszej stronie działa na naszą niekorzyść. Nic się nie stanie, jeżeli zdarzy się nam jedna lub dwie literówki w jakimś opisie produktu, jednak jeżeli błędów będzie dużo – to nie wzbudzimy zaufania u naszych klientów.

 

Aktywność w Social Media

Jeżeli nie ma Cię w social media to tracisz. Jest to bardzo proste – im mniejsza aktywność tym większa strata. Dlatego nie wolno zaniedbać tej dziedziny. Należy pamiętać o tym, aby regularnie dodawać nowe wpisy na Twitterze, Facebooku oraz innych portalach społecznościowych. Klienci zwracają uwagę na aktualność wpisów.

 

Dowód społeczny

Jest to jeden z ważniejszych czynników wpływających na podejmowanie decyzji. Jeżeli klient widzi, że nasz sklep ma dobre opinie, cieszy się dużą popularnością, a my sprzedajemy dużo produktów, to tym chętniej u nas kupi. Dlatego warto zadbać o to, aby nasi klienci mogli zostawić komentarze.Ten mechanizm został świetnie opisany w słynnej książce Cialdiniego dotyczącej wywierania wpływu na ludzi.

 

Opcje płatności

Warto zaoferować swoim klientom więcej niż tylko jedną opcję płatności. Klienci lubią mieć wybór i zawsze doceniają gdy się im go daje. Nie oznacza to wcale, że należy udostępnić wszystkie możliwe opcje, ale warto zdecydować się na kilka najbardziej popularnych.

 

Zabezpieczenia

Warto zamieścić na stronie naszego sklepu odpowiednie zabezpieczenia dotyczące ochrony danych etc. Ważne jest to, aby klient był poinformowany o tym w jaki sposób jest zabezpieczona Twoja strona. Pomijając, że jest to kwestia zwykłego zdrowego rozsądku – to poczucie bezpieczeństwa jest niezwykle istotne dla klientów, nie zapominaj o tym.

 

Kontakt

Mogłoby się wydawać, że to najprostszy ze wszystkich elementów. Właśnie dlatego jest często zaniedbany. Nie wolno zapominać o tym, że klienci często mogą mieć potrzebę, aby się o coś dopytać, zdobyć jakieś dodatkowe informacje etc. Z tego względu warto zadbać, aby zakładka Kontakt była przejrzysta oraz zawierała wszystkie niezbędne informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Królewska analiza kohortowa

Trendy 2016 na rynku mobile