Analiza kohortowa pozwala na przeanalizowanie jak różne grupy klientów zachowują się na przestrzeni czasu. Daje to szybki oraz efektywny wgląd w to, jak kreują się tendencje wokół Twojego biznesu, jak wygląda jego kondycja – pozwala dostrzec potencjalne szanse oraz zagrożenia. Zastosowanie analizy kohortowej umożliwia min. porównanie w jaki sposób zachowują się nasi aktualni klienci, a w jaki sposób zachowywali się określony przez nas czas temu. Dzięki temu możemy mieć pełną świadomość jak zmieniają się ich zachowania oraz preferencje.

No dobrze, wiemy już czym jest analiza kohortowa. Jednak w jaki sposób wykorzystać ją w biznesie e-commerce? Przede wszystkim należy uniknąć najczęstszych błędów, które prawdopodobnie popełnia Twoja konkurencja.

Wiele firm podczas przeprowadzania analizy kohortowej swojego biznesu e-commerce bierze pod uwagę zachowania wszystkich klientów jakich aktualnie posiada. W ten sposób przeprowadzona analiza będzie dawała zakłamane wyniki. Dzieje się tak, ponieważ nasi klienci znajdują się na różnych etapach cyklu życia klienta. Zachowania każdej grupy klientów znajdujacej się w poszczególnej fazie cyklu życia klienta powinny byc interpretowane w inny sposób.

Innym częstym błędem jest nie branie pod uwagę zmian w strukturze swojej strony internetowej. Każda optymalizacja czy zmiana będzie wpływała na zachowanie klientów, a więc będzie również wpływała na wyniki analizy.

Na co więc dokładnie pozwala analiza kohortowa w kontekście e-commerce?

  1. Określenie średniej długości cyklu życia klienta w naszym biznesie e-commerce. Jest to bardzo przydatne, ponieważ pozwala to zaplanować nasze działania.
  2. Określić oraz przeanalizować stopę konwersji w przypadku nowych klientów.
  3. Przeprowadzenie analizy pozwala również na określenie, w jaki sposób dokonane przez nas optymalizacje wpłynęły na naszą skuteczność – czy zyskujemy dzięki nim lepszych klientów etc.
  4. Sprawdzenie, czy wraz z upływem czasu nowi klienci kupują częściej czy rzadziej.
  5. Pozwala zaobserwować problemy dotyczącego naszego biznesu, które przykryte są szybkim przyrostem liczby klientów. Dzięki analizie kohortowej możemy dostrzec czy utrzymujemy dotychczasowych klientów, czy tylko zyskujemy nowych.
  6. Sprawdzenie jak długo zabiera naszym klientom podjęcie takich działań jakich od nich oczekujemy. Jest to świetne narzędzie dla tych, którzy wiedzą w jaki sposób dążyć do tego, aby nowy klient stał się naszym wymarzonym klientem i chcą ten proces dodatkowo zoptymalizować.
Zobacz również :  Czego NIGDY nie udostępniać w SOCIAL MEDIA?

Podsumowując – sporządzenie analizy kohortowej pozwoli na dokładne określenie obrazu Twojego biznesu e-commerce, co ułatwi określenie tego jakie rozwiązania należy zaimplementować.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>