To czy dany sklep internetowy odniesie sukces lub nie zależy od wielu czynników. Należy jednak zacząć od tego, który wywiera największy wpływ na funkcjonowanie naszego biznesu e-commerce. Jest nim oczywiście klient. Eksperci uważają, że to właśnie lojalni klienci są kluczem do wygranej z konkurencją.

W celu zbudowania trwałej oraz efektywnej relacji sprzedażowej z naszym klientem musimy dokładnie przeanalizować oraz dopracować tak zwany cykl życia klienta. Czym on jest? W ramach tego pojęcia marketingowego zakłada się, że potrzeby oraz wartości klienta zmieniają się na różnych etapach procesu sprzedażowego.

Pierwszym etapem jest bycie zauważonym. Oznacza to, że swoje materiały marketingowe, reklamy i ogłoszenia należy umieszczać w takich miejscach, w których mogą je zauważyć nasi potencjalni klienci.

Oczywiście – sam fakt bycia zauważonym to wciąż za mało. Dlatego drugi etap to sprawienie, aby kupił on naszy produkt. Oznacza to, że musi on posiadać adekwatną cenę, jakość oraz przede wszystkim odpowiadać naszemu teraz już faktycznemu, a nie jak dotąd potencjalnemu klientowi. Szczególnie ważnym elementem tego etapu jest skuteczna komunikacja. Nie można zapomnieć o tym, aby dobrze opisać produkt oraz odpowiedzieć na wszelkie pytania klienta.

Trzecim etapem jest zbudowanie relacji z klientem. Ważne jest więc, aby podtrzymać z nim kontakt. Często podczas etapu klienci dokonują kolejnych zakupów w naszym sklepie. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że w każdym momencie mogą zmienić zdanie i skorzystać z usług konkurencji. Dlatego nie wolno pozwolić sobie na żadną pomyłkę, tak aby klient wiedział, że może zaufać naszej firmie. W ramach budowania długotrwałego kontaktu z klientem, warto zapytać go o opinię o naszym sklepie – o tym co mogłoby być poprawione albo zmienione. Klient lubi kiedy pokazujesz mu, że liczysz się z jego potrzebami.

Zobacz również :  Jak wykorzystać Slideshare w marketingu?

Jeżeli będziesz stale nawiązywał kontakt ze swoim klientem – przypominał mu o swoim istnieniu, to bardzo możliwe, że ponownie odwiedzi on Twój sklep internetowy i dokona ponownych zakupów, jednocześnie zacznie się przyzwyczajać do nabywania produktów w Twoim sklepie. Jeżeli oprócz tego zauważy, że jakaś jego uwaga została wdrożona w formułę działania Twojego biznesu e-commerce wtedy istnieje duża szansa, że zacznie w jakiś sposób identyfikować się z Twoją firmą.

W końcu – jeżeli zrobisz wszystko dobrze, klient stanie się swoistym rzecznikiem Twojego sklepu. Będzie go polecał znajomym, pozytywnie wypowiadał się na jego temat w internecie itp. Taki klient jest najcenniejszy, ponieważ nie tylko bezpośrednio korzysta z usług, ale również pomaga budować silny wizerunek Twojej firmy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>